کد خبر: ۱۰۸۹۱۳
زمان انتشار: ۲۲:۵۲     ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
بنجامین نتانیاهو با تبلیغات وسیع ضد ایران قصد داشت با نمایش دادن خطر ایران جامعه اسرائیل را علیه ایران تهیج کرد و در انتخابات پارلمانی اسرائیل بیشترین آراء را بدست آورد، اما با شکست بزرگی روبرو شده است.
انتخابات پارلمانی روز چهارشنبه اسرائیل نشان داد اگر شعارهای تند آقای نتانیاهو برعلیه ایران نتوانسته است جامعه اسرائیل را برعلیه ایران تهیج کند نتایج انتخابات نشان داد که یازده کرسی از کرسیهای مجلس را در مقابل با انتخابات پیشین از دست داده اند.

به گزارش بولتن نیوز، مجلس 120 عنصوی کنست اسرائیل که انتخابات برای تعیین نمایندگان مجلس کنست برگزار گردید دارای 120 کرسی است که در این انتخابات دو حزب دست راستی لیکود و حزب فراملی «اسرائیل خانه ما» به 31 کرسی دست یافتند در حالیکه قبلاً در کنست آنها دارای 42 کرسی بودند.
البته این تعداد آرای دو حزب دست راستی دوباره این فرصت را به ناتانیاهو خواهد داد که به عنوان نخست وزیر رژیم اسرائیل فعالیت نماید. چرا که احزاب کم دارای اکثریت در کنست هستند، نخست وزیر را تعیین می کنند.
اما رای گیری اخیر که با کاهش شدید آراء آقای ناتانیاهو و طیف همراه او انجام پذیرفت پایانی بر 9 ماه فعالیت مستمر او برای نشان دادن دشمنی اش با ایران و ایجاد یک پیمان بین المللی علیه ایران رنگ شکست را عیان کرد، اما با این آرایی که در پارلمان به دست آورده است او اکنون بایستی با این پارلمان که هیچگونه هماهنگی با او ندارد و بدست آوردن اکثریت در آن بسیار دشواراست عزم خود را برای مقابله با ایران راسخ نماید نحوی که هیچگونه توفیقی برای او ببار نخواهد آورد چرا که اعضای 120 نفره مجلس کنت اسرائیل برای هر اقدامی که آقای ناتانیوهو بخواهد به انجام برساند مخالفت شدیدی با او همراه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها