کد خبر: ۱۰۸۸۶۸
زمان انتشار: ۲۲:۱۷     ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
تراكتور بعد از 4 برد متوالي به ديدار ذوب‌آهن مي‌رود. كسب برد پنجم تراكتور را در اين زمينه ركورددار مي‌كند و در صورت توقف استقلال مقابل پرسپوليس صدرنشيني را به اين تيم مي‌بخشد

به گزارش 598 به نقل از سایت گل- دیدار دو تیم تراکتورسازی و ذوب‌آهن اصفهان از هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ بر‌تر روز پنجشنبه ۵ بهمن ماه ۹۱ در ورزشگاه یادگار امام تبریز راس ساعت ۱۵/۳۰ برگزار خواهد شد.

شرایط روحی و روانی میزبان و میهمان

دو تیم در شرایطی در مقابل هم صف‌آرایي خواهند کرد که شرایط از نظر روحی و روانی برای هر دو تیم نمودار مثبت را نشان می‌دهد. تراکتورسازی میزبان بعد شروع نیم‌فصل دوم روند بسیار خوبی را از خود نشان داده و از مجموع ۵ بازی خود توانسته ۱۳ امتیاز را به حساب خود واریز کند. تیمی که بدون استرس خاصي به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد که این موجب شده تا از نظر آمادگی ذهنی و روانی چیزی در داخل مستطیل سبز کم نداشته باشد.


در سوی دیگر سبزپوشان اصفهانی بر خلاف جایگاه خود در جدول رده‌بندی فوتبال متفاوتی را نسبت به نیم‌فصل اول ارائه می‌کنند. ذوبی‌ها هر چند در یک جدال نفس‌گیر و ماراتن‌گونه ۴ بر ۳ بازنده دربی دیار نصف‌جهان نام گرفتند اما دور برگشت را با دو برد و دو تساوی در مقابل استقلال در اصفهان و صبا در قم تجربه کردند، تا از نظر روحی و روانی بر بحران‌هاي نیم‌فصل اول فائق آیند و برای روز‌های بهتر آینده امیدوارانه لیگ را ادامه دهند.

شرایط فنی دو تیم

سرخپوشان تبریزی در هفته‌های گذشته نشان دادند که از نظر استفاده از فرصت‌های به‌دست آمده در طول بازی نمره قابل قبولی را داشته‌اند. آن‌ها توانسته‌اند از نظر گلزنی در ۵ هفته دور برگشت آمار متفاوتی را بر جا بگذارند و با ۱۰ گل زده میانگین ۲ گل برای هر بازی را به ثبت برسانند. خط میانی این تیم علاوه بر راه‌اندازی خط آتش، در اداره بازی وکمک به دفاع نیز عملکرد خوبی را از خود به جا گذاشته‌اند. دو دفاع مرکزی باتجربه این تیم و عملکرد ثابتی در درون دروازه موجب شده که در ۵ بازی دور برگشت تنها ۳ بار دروازه این تیم گشوده شود.

شاگردان فرهاد کاظمی در ۵ هفته گذشته دو بازی را با دو تيم مدعی استقلال و سپاهان انجام و نشان داده‌اند که همچون گذشته خود در قواره تیم‌های مدعی هستند. ساختار خط دفاعی این تیم برخلاف نیم‌فصل اول از عملکرد بهتری برخوردار شده و حضور کاسپارف در درون دروازه توانسته نگرانی‌های فرهاد کاظمی را کاهش دهد. آن‌ها در کل نیم‌فصل اول ۳۳ بار دروازه‌شان مقابل حریفان روی پاشنه چرخیده و از نظر گلزنی نیز تنها ۱۵ گل به ثمر رسانده بودند. اما با تلاش‌های متفاوت بازیکنان در نیم‌فصل دوم آمار‌ها تائیدی بر روند رو به رشد این تیم دارد. خط میانی ذوب‌آهن با حرکت روان قاسم حدادی‌فر و رجب‌زاده و... موجب شده در ۵ هفته ابتدایی دور برگشت خط حمله این تیم ۵ گل را وارد دروازه حریفان کند و از نظر دفاعی نیز ۴ بار دروازه‌شان باز شود که در مقایسه با آمار نیم فصل اول وضعیت خیلی متفاوتی را نشان می‌دهد.

مصاف‌هاي رو در رو؛ برتري با ذوب‌آهن

دو تیم تراکتورسازی و ذوب‌آهن تا کنون در لیگ برتر ۹ بار به مصاف هم رفته‌اند که از این ۹ دیدار ۵ بار پیروزی نصیب ذوب‌آهن شده و 2 بار نیز تراکتورسازی پیروز بوده است. دو بازي هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. در اين 9 بازي دو تيم 15 بار دروازه یکدیگر را باز کرده‌اند که البته آمار ضعیفی است. ذوب‌آهن ۱۰ گل و تراکتورسازی ۵ گل در دیدارهای رو در رو به ثمر رسانده‌اند.

ذوب‌آهن تا قبل از بازی رفت لیگ یازدهم برابر تراکتور در دیدارهایش برابر این تیم طعم شکست را نچشیده بود و شکست سال گذشته ذوب‌آهن برابر تراکتور قلعه‌نویی، اولین شکست تاریخ ذوب‌آهن برابر تراکتور در لیگ برتر بوده است. در 4 دیداری که دو تیم در ورزشگاه یادگار امام(ره) برگزار کرده‌اند ذوب‌آهن دو بار و تراکتورسازی یک بار پیروز شده‌اند و یک دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

ترکیب احتمالی:

تراکتورسازی: مهدی ثابتی، مصطفی اکرامی، محمد نصرتی، مرتضی اسدی، محمد ایرانپوریان، فلاویو لوپز، مهدی کریمیان، مهدی کیانی، قاسم دهنوی، سیدمهدی سیدصالحی و محمد ابراهیمی.

ذوب‌آهن: گئورگ گاسپاروف، محمد صلصالي، محمد برجلو، سپهر حیدری، قاسم حدادي‌فر، سینا عشوری، مهدي رجب‌زاده، احسان پهلوان، محسن مسلمان، پيام صادقيان و بکو فوفانا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها