کد خبر: ۱۰۸۸۶۶
زمان انتشار: ۲۲:۱۷     ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
نیلسون کوریا 276 دقیقه و رحمتي 124 دقيقه است که دروازه خود را در لیگ بسته نگه داشته‌اند. به نظر شما مقاومت کدام یک روز جمعه خواهد شکست؟
Mehdi Rahmati
ok

http://u.goal.com/247400/247474hp2.jpg

به گزارش 598 به نقل از سايت گل- اگر داستان خداحافظی سیدمهدی رحمتی از تیم ملی، در عملکرد وی در دربی تاثیرگذار نباشد مسلما آبی‌ها می‌توانند بابت حضور او درون دروازه خیال نسبتا آسوده‌ای داشته باشند.

رحمتی طی چندسال اخیر بدون تعارف بهترین دروازه‌بان فوتبال ایرانی بوده ولی این به معنی بی‌عیب بودن او نیست. هرچند خیلی‌ها سعی کرده‌اند به او روحیه بدهند و این قضیه طی روزهای اخیر با خداحافظی عجیبش از تیم ملی شدت گرفته ولی به هر حال نمی‌توان منکر شد که با وجود ضعف آشکار وی در توپ‌های ارسالی از جناحین، دروازه‌بان شماره یک ایران در واقع حکم پادشاه یک‌چشم در شهر کور‌ها را داشته است. اما هر چه هست او در حال حاضر بهترین دروازه‌بان ایران است و آمار هم بر این نکته تاکید دارند.

سیدمهدی در این فصل در تمام بازی‌های استقلال در لیگ بر‌تر دروازه‌بان ثابت و بدون تغییر آبی‌ها بوده که طی ۲۲ بازی تنها ۱۲ گل دریافت کرده است و اگر 3 بازی بدون گل خورده جام حذفی را هم به این مورد اضافه کنیم، میانگین جالب 0.48 گل در هر مسابقه همراه با ۱7 کلین شیت (بسته نگه داشتن دروازه در یک بازی) را از خود برجای می‌گذارد.

اما در طرف مقابل یک برزیلی به نام نیلسون کوریا قرار دارد. به جرات می‌توان گفت تیمی که از بابت آزاد شدن دروازه‌بان‌های خارجی در ایران بیشترین سود را کرده پرسپولیس است. تیمی که با جذب شهاب گردان (نزدیک‌ترین گزینه برای رقابت با رحمتی) در فصل نقل و انتقالات، هواداران خود را بابت داشتن یک سنگربان مطمئن امیدوار کرده بود ولی شهاب هرگز نتوانست حتی سایه‌ای از گردان ذوب‌آهن باشد و آن‌قدر بد عمل کرد که پرسپولیسی‌ها ناچار شدند از نیلسون به عنوان دروازه‌بان ثابت خود استفاده کنند. گلر ۳۷ ساله‌ای که وقتی در دربی رفت برای سومین بار در ترکیب قرمز‌ها قرار گرفت، کار‌شناس شبکه سوم یعنی حمیدرضا صدر تعجب کرد و از ژوزه بابت ترجیح دادن او به گردان انتقاد کرد ولی نیلسون نه‌تنها در آن دربی برای نخستین بار یک دروازه‌بانی چشم‌نواز از خود ارائه کرد بلکه در ادامه هم ثابت کرد که آقای دکتر حداقل در مورد توانایی‌های وی اشتباه کرده است.

نیلسون که شاید تنها نقطه‌ضعف آشکارش نداشتن چسب لازم دست در برخی توپ‌ها و دوضرب‌گیری باشد در این فصل مجموعا ۱۶ بار حفاظت از دروازه قرمز‌ها را در لیگ عهده‌دار شده که ضمن ثبت ۹ کلین‌شیت، با ۱۱ گل خورده میانگین 0.68 گل خورده در هر بازی لیگ را به نام خود ثبت کرده است. در حالی که شهاب گردان در ۵ بازی نیم‌فصل نخست ۸ گل خورده بود.

آخرین گلی که رحمتی دریافت کرده به هفته ۲۱ بازی با مس و دقیقه ۵۶ برمی‌گردد که با ضربه سر مصطفی شجاعی دروازه‌اش باز شد که البته این تنها گل دریافتی او در ۵ بازی نیم‌فصل دوم بود و به عبارتی دیگر او در حال حاضر ۱۲۴ دقیقه است که دروازه خود را بسته نگه داشته ولی در این زمینه وضعیت رقیب مسن‌تر و برزیلی او متفاوت است. نیلسون در دور برگشت لیگ ۲ گل دریافت کرده که هر دوی آن‌ها برابر صنعت نفت آبادان در هفته هجدهم بوده و در واقع گل دقیقه ۸۴ آبادانی‌ها آخرین تسلیم شدن او در لیگ بر‌تر بوده است. یعنی نیلسون کوریا بدون احتساب بازی به تعویق افتاده تیمش با گهر، ۲۷۶ دقیقه است که دروازه پرسپولیس را در لیگ بسته نگه داشته است. به نظر شما مقاومت کدام یک روز جمعه خواهد شکست؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۱
۱
نیلسون
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها