به گزارش رجانيوز، آن روزها که یاسر الحبیب، شیخ خوش پوش انگلیسی روی منبر گرم و نرمش در لندن تکان میخورد و در ذم عایشه، فحاشی میکرد، نه فقط اهل فن بلکه آنها که دورادور هم چیزهایی از سیاستهای انگليس شنیده بودند و قدیمیتر ها که «تفرقه بینداز و حکومت کن» را با پوست و استخوان لمس کرده بودند با نیشخندی تلخ گفته بودند که روباه پیر طعمهای دیگر را برای گر گرفتن آتش اختلافات مذهبی اجیر کرده است. فتنه ای که آتشش با فتوای صریح رهبر انقلاب و تودهنی از حسینیه امام خميني (ره) خاموش شد.
شیخ انگلیسی روزهاي گذشته نيز به بهانه نهم ربیع هر آنچه از رفتارهای ناشایست و خلاف ادب و مخالف عقلانیت است در شبکه ماهواره ای اش (فدک) نشان داد و با تمسک به مرجع تقلیدش در مجلس عیدالزهرای لندن، «غدیر ثانی» را جشن گرفتند و بهانهای دیگر دادند به دست وهابیون تندرو برای قتل شیعیان مظلوم و بیگناه.
اگرچه شاید بهترین تعبیر راجع به یاسر الخبیث سخن سید مقاومت، نصرالله عزیز باشد که شیخ هتاک را "شخصٌ شيعيٌ غيرُ معروفٍ عند الشيعة أساساً" دانسته بود اما معلوم نیست در کنار حمایت انگلیسیها از جریان افراط گری شیعی همزمان با تلاش آنها براي تقویت وهابیت، شهر مقدس قم تا چه زماني قرار است میزبان برخي از مروجين اين رويكرد انگليسي است كه با دست و پا كردن دفاتر متعدد، جعل عنوان مرجعيت و راهاندازي چندين شبكه ماهوارهاي و اينترنتي، مشغول ترويج تفكرات ضد وحدت خود هستند.
در جديدترين اقدام اين جريان مشكوك و در شرايطي كه بسياري از مسلمانان به مناسبت نزديك شدن ايام ولادت پيامبر رحمت مشغول برپايي نشستها و برنامههاي وحدت محور ميان شيعه و سني هستند، يكي از شبكههاي مورد حمايت اين جريان مشكوك در قم و لندن، از نامگذاري هفته برائت! در اين ايام خبر داده و اعلام كرد:
« با نزدیک شدن به ایام فرحة الزهرا و غدیر ثانی، شورای سیاست گذاری شبکه جهانی امام حسین علیهالسلام در بیانیه ای اعلام داشت: روز نهم ربیع الاول طبق فرموده اهل بیت علیهم السلام روز غدیر ثانی نامگذاری شده است و این تعبیر حکایت از اهمیت دو موضوع تولی و تبری در مکتب اهل بیت دارد و حاکی از آن است که تبری و تولی به عنوان مکمل یکدیگر بایستی مورد توجه قرار بگیرد از این رو بر خود لازم میدانیم که از روز نهم لغایت 15 ربیع الاول را به عنوان هفته برائت نامگذاری کنیم تا از این شبکه مقدسه پیام برائت از دشمنان خاندان رسالت را با اتکا به عمل معصومین به جهان صادر نماییم.»
در حالي كه یاسرالحبیب با کمک های بیدریغ دولت انگلستان روز به روز به فعالیت های به ظاهر مذهبیاش میافزاید و در سال 2010 نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیهای بزرگ به نام «حسینیه سیدالشهدا» منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه، هیئت، دفتر کار، موسسه رسانهای منبر، شبکه ماهواره ای فدک، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاع رسانی قطره قرار داده، پذيرش اين موضوع آنقدر سخت نیست که پشتیبان فکریاش در قم بنشیند و شبکه مورد حمایت وی (شبکه امام حسین (ع)) درست در ایام هفته وحدت اسلامی از اعلام هفته برائت خبر دهد.
دغدغه وحدت اسلامی، امری جدید و مربوط به دوره معاصر و یا پس از انقلاب اسلامی نبوده و احادیث مکرر از ائمه معصومین (ع) در زمینه حسن خلق با اهل سنت و پرهیز از برانگیختن تعصبات کور مذهبی وارد شده است.
این مساله در طول تاریخ همواره مورد توجه علمای شیعه
بوده تا جایی که حتی در دوران مشروطه نیز مراجع تقلید شیعه بیانیهای جهت
حفظ وحدت اسلامی صادر کردند و نوشتند «چون دیدیم که اختلاف فرقههای
پنجگانه مسلمین (اختلافاتی که مربوط به اصول دیانت نیست) موجب انحطاط دول
اسلام و استیلای خارجیان شدهاست، به جهت حفظ کلمه جامع دینیه و دفاع از
شریعت محمدیه، فتاوای مجتهدین عظام، که روسای شیعه جعفریه هستند، و مجتهدین
اهل سنت، اتفاق نموده بر وجوب تمسک به حبل اسلام... واتفاق شد بر وجوب
اتحاد تمام مسلمین در حفظ بیضه اسلام و نگهداری جمع مملکتهای اسلامی از
تشبهات دول بیگانه و حملههای سلطنتهای صلیبیه، متحد شد رای جمیعا برای حفظ
حوزه اسلامیه بر این که تمام قوت و نفوذ خود را براین خصوص مبذول داریم و
از هیچ گونه اقدامی که مقتضی است فروگذار نکنیم... چنانچه حق تعالی فرموده
اشدّاء علی الکفار رحماء بینهم و متذکر می سازیم عامه مسلمانان را به
برادری که خداوند بین تمام مومنین بست و اعلان می کنیم وجوب اجتناب از
چیزهایی که موجب نفاق و شقاق است...» آیتالله نورالله نجفی اصفهانی، آخوند
خراسانی، سید اسماعیل صدر، شیخالشریعه اصفهانی و شیخ عبدالله مازندرانی
از امضا کنندگان این بیانیه بودند.