کد خبر: ۱۰۸۷۴۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
سخنگوی اقتصادی دولت ، فشارهای سیاسی در هفته های گذشته و بروز مشکلات در نقل و انتقالات پولی را از عمده دلایل نوسانات بازار ارز در روزهای اخیر اعلام کرد.

به گزارش 598 به نقل از ایرنا، ˈ سیدشمس الدین حسینیˈ در گفت وگویی تلویزیونی افزود: این مسایل سبب شده تا برخی سوء استفاده کنند که البته سازمان های ذیربط مانند تعزیرات و سازمان حمایت باید با این گونه موارد برخورد کنند و نظارت ها نیز تقویت شود.

وی تاکید کرد: البته اخبار مرتبط با بانک مرکزی در روزهای اخیر نیز در بروز نوسانات بازار ارز بی اثر نبوده ولی مهم ترین عامل آن فشارهای سیاسی است. 

حسینی با اشاره به آخرین نتایج جلسات مشترک دولت و مجلس گفت: فضای جلسات دولت و مجلس دوستانه است و هر دو طرف با تفاهم به یکدیگر همکاری می کنند.

وزیرامور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه چهره های مجلس و اعضای دولت بحث ها را به صورت دقیق مطرح می کنند و مباحث دلسوزانه و کارشناسی است، اظهار داشت: بحث و بررسی در خصوص موضوعات کلان کشور همانند بودجه از موضوعات مطروحه است.

به گفته حسینی، موضوع هدفمندی یارانه ها، تعیین تکلیف آن در بودجه و پیدا کردن راهکاری برای بازگرداندن قدرت خرید از دست رفته مردم در ماه های پایانی سال نیز از مباحث مهم گفت و گوهای دولت و مجلس است.

وی ادامه داد: دولت در این زمینه که باید به طریقی در ماه های آخر سال به اقشار متوسط و عمومی جامعه کمک شود تفاهم دارد و باید راهی انتخاب شود که هم بیشترین اثربخشی را داشته باشد و هم کمترین هزینه را تحمیل نماید که در این خصوص به محض دستیابی به جمع بندی نتایج را به مردم اعلام می کنیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت ارائه لایحه بودجه 92 به مجلس گفت: این جلسات یک واقعیتی را مشخص می کند و آن اینکه چقدر دغدغه داریم تا بودجه به صورت عملیاتی و موثر بسته شود و یک سئوال بزرگ برای دولت چگونگی پرداختن به هدفمندی در بودجه سال 92 است.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اینکه پیش نویس تبصره ها و جداول کلان بودجه 92 نیز در سناریوهای مختلف نوشته شده است، افزود: این سئوال مطرح است که آیا برای هدفمندی باید سناریوی صفر در بودجه در نظر گرفته شود یا خیر؟ بنابراین تلاش می شود برای بودجه به تفاهم برسیم.

وزیرامور اقتصادی و دارایی در ارتباط با بودجه انقباضی سال آینده اظهار داشت: باید به سمت بودجه ای که عموم مردم را در نظر گیرد حرکت کنیم زیرا از سیاست های کلان کشور محسوب می شود.

حسینی با تاکید بر اینکه به سمت بودجه انقباضی نخواهیم رفت، گفت: رییس جمهوری و دولتمردان از مشکلات مردم آگاهی دارند و از افزایش شدت فشار معیشتی به طیفی از جامعه ناراحت است. از دلایلی که بودجه ریاضتی یا انقباضی در سال 92 نخواهیم داشت همین دلایل است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها