کد خبر: ۱۰۸۶۵۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
امثال ما ها در لیست انتظار هستیم و در این سن و سال نباید دروغ بگوییم اما باور کنید اتفاقات پیش از آن بازی و نحوه بازی برخی نفرات ما در خلق آن نتیجه مهمترین تاثیرات را گذاشت.
به گزارش خبرنگار ورزشی «جهان» با وجود گذشت حدود چهار دهه از دیدار معروف تاج سابق (استقلال) و پرسپولیس در سال 52 و آن شکست تلخ آبی پوشان، همچنان درباره آن بازی تاریخی حرف و حدیث مطرح است.

«علی جباری» کاپیتان استقلال  و «جواد قراب» زوج وی در آن بازی در گفت و گویی با خبرنگار ما شرکت کردند که در زیر متن صحبت های آنها را می خوانید:

قراب: ما معمولا شب بازی به اردو می رفتیم اما قبل از بازی سال 52 با پرسپولیس برخی بازیکنان که ابایی از بردن نامشان ندارم به رایکوف اصرار کردند که تیم به اردو نرود و این مربی را تحت فشار گذاشتند و تعدادی از همان ها تا صبح بیدار بودند و آقای علی جباری دو نفرشان را در جایی دیده بود! رایکوف عادت داشت که وقتی می دید اوضاع خوب است دو دست خود را به هم می مالید و در ابتدای آن بازی یک توپ را آقای جباری به من داد و من برای غلامحیسن مظلومی فرستادم که ضربه او به دیرک دروازه پرسپولیس خورد و در همان لحظه دیدم که رایکوف دو دست خود را به هم مالید؛ یعنی می بریم اما آن بنده خدا خبر نداشت که چند بازیکن تیم ما شب قبل از بازی کجا بوده اند!

جباری: در آن بازی گل هایی خوردیم که باورمان نمی شد و یک بنده خدایی در تیم ما بود که اجازه می داد آنها نفوذ کنند و گل بزنند.

قراب: وقتی بازی را باختیم از ترس روبرو شدن با طرفداران، شبانه با
دوستانم به جاده زدم و رفتیم به سمت یزد، چون خجالت می کشیدیم تو صورت مردم نگاه کنیم. وقتی رسیدیم یزد مردم آنجا از ما پرسیدند که دربی چی شد و ما هم از خجالت گفتیم مساوی شده است!

جباری: فردای دربی خسروانی به محل تمرین ما آمد و در جمع بازیکنان گفت: «فرزندان من مشکل چه بود و بعد مرا خطاب قرار داد و سوالش را تکرار کرد.» در همین حین بازیکنی که در برابر پرسپولیس مشکوک بازی کرده بود ناگهان خطاب به مدیر باشگاه گفت:« ما مشکل مالی داریم!» این حرف را که زد همه بازیکنان به یکدیگر نگاه کردیم چون مشکل مالی نداشتیم! خسروانی هم به معاون خود گفت:« این بازیکن اگر 30 ثانیه دیگر در رختکن باشد من می روم!» و آن بازیکن را بیرون کردند! پرسپولیس اگر بعد از آن بازی ده بار دیگر با ما بازی می کرد حتی موفق به بردن ما نمی شد! در بازی برگشت همان سال اگر توپ های ما گل می شد با اختلاف زیاد می باختند.

قراب: امثال ماها در لیست انتظار هستیم و در این سن و سال نباید دروغ بگوییم اما باور کنید اتفاقات پیش از آن بازی و نحوه بازی برخی نفرات ما در خلق آن نتیجه مهمترین تاثیرات را گذاشت. همان بازیکن ما که در آن بازی به حریف کمک کرد بعدها که مصدوم شد و جراحی کرد و همه هزینه هایش را باشگاه ما داد اما باز هم رفت و پشت سر تیم حرف زد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
فرزین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
با این سن و سال زشته توجیه کردن به خدا .
بازی برگشت اگه توپهایمان گل میشد یعنی چی؟با اگر و اما اگه بود که الان شما حداقل دوبار دیگه 6تایی شده بودید !!!!
بیچاره جواد الله وردی که متهم شد راه داده به پرسپولیسیها در خط دفاع !!!یعنی مربی شما انقدر نفهم بود ؟؟؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها