کد خبر: ۱۰۸۱۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۰۲ بهمن ۱۳۹۱
برخی از ردصلاحیت شده های انتخابات نظام پزشکی ممکن است بخواهند در برابر قانون «قهرمان بازی» در بیاورند اما باید بدانند که رعایت قانون وظیفه همه است.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم ، این افراد بیشتر از آنکه در حوزه پزشکی شناخته شده باشند به عنوان چهره های رادیکال سیاسی شهره اند؛ البته تعداد دیگری از ردصلاحیت شدگان پرونده های مالی و تخلفات صنفی دارند.

رأی قاطع هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی در حالی در رد صلاحیت این افراد ارائه شد که از مدتی قبل شاهد جوسازی های رسانه ای و سیاسی نمایی هایی برای به انحراف کشاندن انتخابات نظام پزشکی بودیم. امری که به نظر می رسد سازمان یافته و از سوی افرادی خاص رهبری می شد.

با وجود این، هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تحت تأثیر این جریان سازی ها قرار نگرفت. دکتر احمد آریایی نژاد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره این رد صلاحیت ها در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی «جوان» گفت: نظر هیئت نظارت بر انتخابات کاملاً قانونی است و از سوی دیگر نیز قانون برای هر چیز پیش بینی های خود را دارد.

وی افزود: رد صلاحیت شده ها در انتخابات نظام پزشکی نیز مطابق قانون فرصت اعتراض دارند و چنانچه قانون این اعتراض را وارد نداند باید در برابر آن سر تعظیم فرود آورند. البته برخی از این ردصلاحیت شده ها ممکن است بخواهند در برابر قانون «قهرمان بازی» در بیاورند اما باید بدانند که رعایت قانون وظیفه همه است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد: با عطوفت اسلامی اجازه فعالیت به همه افراد و احزاب را می دهد اما اگر قرار باشد فردی که صلاحیت قانونی ندارد با قرار گرفتن در پستی بکوشد تا به این مملکت خیانت کند باید جلوی این کار را گرفت.

آریایی تأکید کرد: برای هر کاری راهکار قانونی هست و اگر کسی بخواهد با جنجال رسانه ای یا از راه های غیر متعارف و غیر قانونی کار خود را پیش ببرد، این فرد صلاحیت قرار گرفتن در یک پست قانونی را ندارد. گفتنی است بر اساس شنیده ها، شهاب الدین صدر رئیس فعلی سازمان نظام پزشکی، محمدرضا ظفرقندی رئیس اسبق این سازمان، محمدرضا نوروزی قائم مقام این سازمان و رئیس صندوق رفاه سازمان نظام پزشکی، تقی نوربخش عضو شورای عالی نظام پزشکی و مصطفی معین از جمله افرادی هستند که صلاحیت آنها تاکنون تأیید و احراز نشده است.

همچنین شنیده ها حاکی است برخی از این افراد رد صلاحیت شده مشغول رایزنی با مسئولان کشور هستند تا صلاحیتشان تأیید شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها