کد خبر: ۱۰۸۱۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۰۲ بهمن ۱۳۹۱
به هرحال علی کریمی با غیبتش بیش از هر چیز هواداران را متاثر کرده است. اما همه در انتظارند تا گل‌محمدی چیزی رو کند. شمه‌ای که نشان بدهد ذاتا مربی است!

سایت گل- علی کریمی. این اسمی است که حالا پرسپولیسی‌ها می‌توانند نگران نبودش باشند. آن هم درست سر این بازی. بازی وی‍ژه فوتبال ایران. دربی 76.

علی کریمی، از دقایقی پیش از ذهن تاکتیکی تیم فنی پرسپولیس کنار گذاشته شده. درست بعد از این‌که پزشکی معروف خبر از لزوم دوری دوماهه او از فوتبال داد. کریمی باید استراحت کند و این یک حقیقت دردناک برای کسانی است که فکر می‌کردند مصدومیت او یک بلوف برای سردرگم کردن حریف در آستانه داربی است.

به گزارش گل با مصدومیت کریمی، نقطه ضعف بزرگ پرسپولیسِ گل‌محمدی باز هم عود می‌کند. آن‌ها با وجود فهرست پروپیمان در منطقه هافبک راست دچار مضیقه هستند و اگرچه در این مدت با ترکیب کریمی- مهدوی‌کیا کار را پیش برده‌اند اما یک بازیکن جوان‌تر و سرپنجه‌تر قطعا می‌توانست برای قرمز‌ها و روحیه تهاجمی‌شان کارساز‌تر باشد.

زمانی برای بازگشت کیا

مهدی مهدوی‌کیا کاپیتان پرسپولیس که در ابتدای فصل حتی جزو ۱۸ نفر اصلی قرار نمی‌گرفت دقیقا از داربی رفت استقلال- پرسپولیس به ترکیب اصلی بازگشت. او در بازی رفت در پست هافبک دفاعی به میدان رفت و از بهترین‌های تیمش بود. حالا هم کیا که البته او هم مصدوم بوده اولین گزینه یحیی برای جانشینی کریمی است که البته سن‌وسال وی یک ایراد مهم در این بازی خاص است که دوندگی از کلیدهای موفقیت در آن است. با این حال تجربه مهدوی‌کیا و تخصص او روی ضربات ایستگاهی حتما دو ویژگی مثبتی است که باعث انتخاب او خواهد شد. این به شرطی است که یحیی علاقه داشته باشد از ۴ هافبک استفاده کند؛ ترکیبی که شامل پروویچ، نوری، حقیقی و البته مهدوی‌کیا خواهد بود.

ترکیب‌های جایگزین

محمد قاضی، حسین ماهینی، غلامرضا رضایی و امیرحسین فشنگچی ۴ بازیکنی هستند که می‌توانند به عنوان گوش راست در تیم پرسپولیس به میدان بروند که البته نزدیک‌ترین بازیکن به این پست غلامرضا رضایی است که در ۴ بازی گذشته یکی از بهترین و پرتحرک‌ترین بازیکنان پرسپولیس بوده و دست زدن به نقش او شاید خیلی هم منطقی نباشد.

در جمع این بازیکنان محمد قاضی هم سابقه حضور در پست مهاجم دوم را دارد و جابه‌جایی او و غلامرضا رضایی می‌تواند راه حل دیگری باشد. حسین ماهینی هم در صورت حضور یک بازیکن در پست دفاع راست (مثلا خانزاده) می‌تواند جلو‌تر از جایی که هست بازی کند اما ریسک این تغییر هم بالاست.

اما استفاده از یک چپ‌پا مثل فشنگچی هم راه حل دیگری است که مشخص نیست این بازیکن ظرفیت روحی و فنی‌اش را داشته باشد...

به هرحال علی کریمی با غیبتش بیش از هر چیز هواداران را متاثر کرده است. اما همه در انتظارند تا گل‌محمدی چیزی رو کند. شمه‌ای که نشان بدهد ذاتا مربی است!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها