کد خبر: ۱۰۷۷۶۹
زمان انتشار: ۰۰:۰۸     ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
حاجی باور کن آنقدر رای داری که اگر کاندیداتوریت قطعی شود، از همین الان می شود پیروزیت را تبریک گفت! / آقای مهندس! هر جا می شینیم صحبت از شماست. همه می گویند؛ تنها راه نجات کشور نشستن مهندس بر کرسی ریاست جمهوری است. مهندس شما قطعا پیروزید لذا تبریک  ما را پیشاپیش پذیرا باشید! / جناب دکتر! نیایی به ملت ظلم کردی، وقتی همه مردم یکصدا تو را می خوانند، نیامدنت یعنی نه گفتن به خواست و "هل من ناصر" ملت! / دکتر جان! در نظرسنجی های انجام شده (‌ شاید منظورشان از بین اعضای ستادهایشان در کل کشور ) بدست آمده که شما و فلانی و فلانی هر کدام 20 درصد رای دارید. دکتر جان این یک بحث ادبی نیست بلکه صرفا یک بحث ریاضی است و نتیجه این می شود که دو نفر دیگر از دوستان به معاون اولی و پست های کلان دیگر قانع باشند و یکی از سه نفر همین الان کلید اتاق رئیس جمهور را بگیرد.

به گزارش 598 به نقل از  بی باک، بعد از اینکه چند نفری نام گعهده های خصوصی خود را ائتلاف و وحدت اصولگرایان نامیدند و خارج از دایره خود را متهم به وحدت شکنی کردند، وقتی که این چند نفر اشتباهات چند ماه پیش خود را بار دیگر تکرار می کنند، وقتی که نظرسنجی در زمان و شرایط واقعی و مناسب، جای خود را به نظرسازی تبلیغاتی پنج ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری بدهد، خوب ائتلاف 2 + 1 به توهم 20 + 20 + 20 ختم خواهد شد و عده ای خود را بر کرسی ریاست جمهوری می بینند و از همین الان مهر شکست را بر پیشانی سایر کاندیداهای ملت می زنند.

یکی از کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اخیر در یک گردهمایی درباره وضعیت اقبال عمومی مردم به ائتلاف چند نفره شان گفته است " وقتی در نظر سنجی ها مشخص شد که 60 درصد آراء متعلق به ما 3 نفر است، تصمیم گرفتیم تا ائتلاف کنیم و در نهایت 2 نفرمان تصمیم بگیریم برای خدا کاندیدای ریاست جمهوری نشویم."

این اظهارات عجیب آنهم پنج ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری و در شرایطی که هنوز سایر کاندیداهای قطعی مشخص نشده اند، جدای از بی پایه و اساس و غیر علمی بودن، شائبه های را در بین مردم ایجاد می کند که به قطع این نوع اظهارات از سوی برخی افراد به مصلحت نبوده و نخواهد بود.

در همین راستا برخی از نمایندگان مجلس شواری اسلامی در واکنش به این نوع اظهارات، مطالبی را ذکر کرده اند که در ادامه تقدیم می گردد.

محمد حسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیایت خارجی در مورد اعلام این نوع نظر سنجی ها در  گفتگو با بی باک اظهار داشت: این نظر سنجی ها بر اساس منطق نیست، این حرف ها به جای اینکه نظر سنجی باشد نظرسازی است.

وی افزود: هنوز استارت انتخابات نخورده است که بعضی ها وارد بحث نظر سنجی شده اند، باید منتظر باشند و ببینند که چه کسانی به طور رسمی  وارد عرصه انتخابات می شوند.

آصفری تاکید کرد: مردم ایران طوری نیستند که دیگران بتوان بدون در نظر گرفتن همه کاندیداها پیش بینی کنند که مردم به چه کسی رای خواهند داد.

نماینده مردم اراک در مجلس افزود: مقام معظم رهبری ملاک های خود را برای فرد صالح و اصلح عنایت می کنند و مردم هم با در نظر گرفتن فرمایشات معظم له نظر خواهند داد که کدام یک از این کاندیداها بیشترین در صد آراء را به خود جذب می کنند.

وی ابراز داشت: الان زمانی نیست که بتوان در صد مشخص کرد، این آمارها ساختگی است و هیچ مجموعه علمی و کارشناسی هنوز کار خود را شروع نکرده است زیرا هنوز کاندیداها به طور صد در صد مشخص نشدند که بخواهند ادعا کنند که مردم به کدام یک بیشتر رای خواهند داد.



دبیر کمیسیون امنیت ملی در پایان تصریح کرد: الان زمان پرداختن به اینگونه مسائل انتخاباتی نیست زیرا زمان زیادی تا انتخابات داریم و نباید جلوتر از رهبری حرکت کرد زیرا ملاک باید ولایت باشد، مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی فرمودند کسانی که زودتر از زمان رسمی وارد بحث انتخابات شوند تخلف کرده اند و اعلام این نظر سنجی ها یک نوع تبلیغات زود هنگام است و کاندیداهای احتمالی باید هنگام صحبت کردن حواس شان به برخی اظهار نظرات چالش بر انگیز خود باشند.

همچنین محمد علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس در گفتگو با بی باک بیان داشت: از این  نوع اعلام نظر سنجی ها زیاد است که به نمایندگان هم ارسال می کنند ولی قابل اعتنا نیست.

پور مختار تصریح کرد: اگر فرض را بر صحت صحبت های جناب حداد عادل هم بگذاریم، سه رئیس جمهور که نخواهیم داشت و اگر جمعا 60 درصد برای  این سه نفر باشد یعنی هر نفر 20 درصد رای می آورند که مطمئنا رای مناسبی برای انتخابات ریاست جمهوری نیست که البته 20 درصد برخی از این افراد مشترک است.

وی تاکید کرد: هنوز خیلی زود است که به این شکل وارد میدان انتخابات شد، رهبری هم تاکید داشتند که زود وارد عرصه انتخابات نشوید و ایشان به صورت کلی وظایف کاندیداها را مطرح کردند.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس افزود: باید منتظر ماند تا در عرصه انتخابات، مسائل سیاسی واضح تر شود و حضور کاندیداها روشن تر شود تا بعد قضاوت کرد.

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی در پایان گفت: این نوع نظرسازی ها یک نوع تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن فضای انتخابات می باشد و بدین معناست که دیگر هیچ کاندیدایی نباید فعال شود و به عرصه انتخابات ورود کند که قطعا این اظهارات فضای رقابت را تحت تاثیر قرار می دهد و به نحوی آن را محدود می سازد.

همچنین محمد علی اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در گفتگو با بی باک بیان داشت: معمولا در ایران سیستم های نظر سنجی، متقن نیست و این اعلام نظر سنجی بیشتر یک حدس و گمان و نظرسازی است.

وی افزود: معمولا این نوع نظرسنجی های غیرمستند از سوی اطرافیان کاندیداها و با اهداف خاص طراحی و اعلام می شود اما بعد ها که نتیجه رسمی انتخابات اعلام شد، معلوم می گردد که واقعیت با آنچه که از سوی برخی اعلام شده فاصله زیادی دارد.



نماینده مردم فریدن و فریدونشهر و چادگان در مجلس ابراز داشت: آنچه که مسلم است اینکه هرچه کمتر این نوع اظهار نظرات در جامعه عنوان شود، منطقی تر و عاقلانه تر می باشد زیرا نظر سنجی زمانی ارزش  خواهد داشت که بعد از مشخص شدن همه کاندیداها یک مؤسسه معتبر نظر سنجی کند و آنرا اعلام نماید که در این صورت باید بتوان به اسناد نظر سنجی انجام شده دسترسی داشت و به صورت علمی و آماری بررسی کرد اما الان هنوز نه کاندیداهای قطعی مشخص اند و نه موسسه معتبری چنین اعلام نظری کرده است.

اسفنانی تاکید کرد: در کشور ما وسعت منطقه ای بسیار زیاد است و خیلی از مناطق که رای های بسیار زیادی هم دارد و جزء رای های خاموش و خاکستری هم محسوب می شوند، در عموم نظرسنجی ها لحاظ نمی شوند و به همین دلیل نتایج رسمی انتخابات تفاوت چشمگیری با نظر سنجی ها دارد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس در پایان گفت: قطعا این نوع نظرسازیها و اعلام آنها از سوی برخی خواص زمینه را برای سوء استفاده دشمنان نظام فراهم می کند و حضرت آقا هم فرمودند که انتخابات با شرکت حداکثری مردم است لذا اظهار نظرها و سخنانی که موجب تحریک احساسات مردم است، نباید صورت گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها