کد خبر: ۱۰۷۷۴۷
زمان انتشار: ۱۹:۵۶     ۳۰ دی ۱۳۹۱
در اينكه هر دوي اين ورزشكاران، راه را بيراهه رفته اند، ترديدي وجود ندارد اما آيا درصدي از وضعيت امروز اين دو قهرمان نتيجه فراموشكاري كساني كه مسووليت دارند، نيست؟
"قهرمانان پوشالي" يكي از واژه هايي است كه وقتي تست دوپينگ ورزشكاري مثبت در مي آيد، درباره آن ورزشكار بكار مي‌رود؛ البته اين تنها واژه نيست. به محض اينكه خبر محروميت اعلام مي‌شود ، اهانت و ناسزايي است كه نثار اين ورزشكاران مي‌شود و شايد همين موضوع بهترين بهانه باشد براي اينكه كمتر شاهد بازگشت اين قهرمانان پس از دوران محروميت هستيم.

به گزارش بولتن نیوز، در اينكه اين ورزشكاران آگاهانه يا نا آگاهانه خطايي مرتكب شده اند، و بايد متناسب با جرم‌شان مجازات شوند، ترديدي وجود ندارد، اما وقتي نتيجه دو مورد دوپينگ در يك رشته ورزشي، چيزي مي شود كه امروز در كشتي فرنگي شاهدش هستيم، اين پرسش به وجود مي آيد كه چقدر ديگران در به وجود امدن اين شرايط مقصرند؟

امير علي اكبري


امير علي اكبري و بابك قرباني، دو ملي پوش كشتي فرنگي هستند كه حدود يك سال و نيم قبل، تست دوپينگ‌شان مثبت شد و همين پاسخ مثبت، به محروميت دو ساله اين دو قهرمان منجر شد؛ قهرماناني كه امروز خيلي نشانه اي از قهرماني ندارند اما در آن روزها، جزو اميدهاي اصلي تيم ملي و محمد بنا به حساب مي‌آمدند به خصوص امير علي اكبري كه اين روزها در تدارك سفر به آذربايجان است تا براي تيم ملي اين كشور مسابقه بدهد!

كمتر از شش ماه ديگر محروميت اين دو ورزشكار به پايان مي رسد اما بعيد است كه ديگر اين دو ورزشكار را در تيم ملي بينيم؛ چون يكي اين روزها ، روزگارش را در زندان به جرم قتل مي گذراند، و ديگري بار سفر مي بندد تا براي هميشه برود و شايد روزي زير پرچم كشور آذربايجان با هموطنانش سرشاخ شود.

البته براي بررسي همه جانبه اين موضوع و فهميدن چرايي اين اتفاق، نياز است كه بسيار گسترده تر از چيزي كه در اين مطلب به آن مي پردازيم، موضوع را بررسي كنيم و از جنبه‌هاي مختلف به مسئله نگاه كنيم اما فعلا طرح موضوع مي كنيم تا شايد تلنگري به كساني زده شود كه در اين مدت اين دو ورزشكار را فراموش كردند.

بابك قرباني

محمد بنا تا روزهايي كه تيم ملي در آستانه حضور در المپيك بود، سعي كرد امير علي اكبري را كنار ساير ملي پوشان در اردو نگه دارد؛ اما از آن روز به بعد، با توجه به اينكه بنا هم درگير مسائل خودش بوده، اين ورزشكار رها شد و حالا مي‌بينيم كه اذربايجاني‌ها خيلي خوب از اين فرصت استفاده كرده اند و با وعده هايي كه داده اند، روياي ورزشكار ايران را در آن سوي مرزهاي اين خاك ساخته اند و همين باعث شده تا يكي از اميدهاي ايران براي قهرماني در جام جهاني 2013 به دنبال حضور در آذربايجان باشد.

اين ورزشكار در شرايطي حال و هواي به هم ريخته اي دارد كه وضعيت، بابك قرباني، به مراتب تاسف بار تر است. اين ورزشكار كه مي توانست در المپيك، مرد طلايي ايران نام بگيرد، اين روزها در زندان است و منتظر است تا ببيند كه بالاخره اولياي دم براي او چه تصميمي مي گيرند؛ بابك كه مثل امير علي اكبري ، در اردوها نماند و به محض مثبت شدن تستش، راهي شهر و ديارش شد، اين روزها انقدر دور شده كه وقتي از اهالي كشتي، دنبال خبري از او هستيم، كسي خيلي در جريان حال و روزش نيست و همين مي شود كه دوباره به ياد روزهايي مي افتيم كه او در اوج بود و در اين شرايط اين پرسش را پيش روي مسوولان ورزش مي گذاريم، كه آيا شما از وضعيت اين دو قهرمان خبر داريد؟

در اينكه هر دوي اين ورزشكاران، راه را بيراهه رفته اند، ترديدي وجود ندارد اما آيا درصدي از وضعيت امروز اين دو قهرمان نتيجه فراموشكاري كساني كه مسووليت دارند، نيست؟

شايد اگر تنها بخشي از توجه مديراني كه امروزبه هر دري مي زنند، تا در پست‌شان ماندگار باشند، به اين قهرمانان بود، امروز بابك قرباني و امير علي اكبري، وضعيت بهتري داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها