کد خبر: ۱۰۷۶۹۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۳۰ دی ۱۳۹۱
نامزدهای احتمالی انتخابات وظیفه خطیری در پیش روی دارند و باید مراقب باشند تا مبادا به خاطر حرف های انتخاباتی و ژست خدمت به مردم خط اختلاف و التهاب را در فضای کشور به وجود آورند.

به گزارش 598 ، در فاصله کمتر از 5 ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری -خرداد سال 92- آنچه قابل اعتناست تحرکات و سناریوهای دشمن است که برای تأثیرگذاری بر این انتخابات تلاش می کند.

بنابر شواهد و قرائن خط «تأثیرگذاری بر انتخابات ایران» به عنوان اولویت نخست جبهه غربی-عبری در مواجهه با جمهوری اسلامی در دستور کار قرار گرفته است و رصد آشکار رفتار و گفتار دشمن، این مسئله را به وضوح نشان می دهد.

طی ماه های اخیر تلاش های زیادی از سوی جبهه یاد شده انجام گرفت تا محاسبات ایران را تغییر بدهند و با تحمیل شرایط، انتخابات پیش روی در کشورمان را نشانه روی نمایند اما هرچه زمان گذشت آنها پی بردند که ایران در برابر خواسته های باج خواهانه نظام سلطه عقب نشینی نمی کند.

از همین روی رسانه ها، تحلیلگران و مراکز مطالعاتی در غرب علی رغم خط دشمنی و خصومت با ایران نتوانستند واقعیت هایی را پنهان نمایند و به صراحت اذعان کردند که تغییر محاسبات ایران ناشدنی است.

به عنوان نمونه، واشنگتن پست چندی پیش طی گزارشی در ارزیابی مواجهه غرب با ایران بر این نکته انگشت تاکید می گذارد که؛ «ایران را نمی توان تغییر داد بلکه رفتارغرب باید تغییر کند.»و در ادامه این اعتراف، نشریه آمریکایی نشنال اینترست می نویسد؛ «پیشنهاد غرب به ایران باید لغو تحریم ها باشد.»

نکته قابل تامل این است که مقارن با همین فضایی که؛ 1-تاکید می کند محاسبات ایران تغییر نمی کند و 2- غرب باید پیشنهاد لغو تحریم ها را به ایران ارایه کند؛ آن روی سکه نیز بر ملا می شود و اول رسانه ها و تحلیلگران غربی تصریح می کنند که ایران در برابر فشارها و تحریم ها، راه های برون رفت از آن را یافته است که از جمله تعبیر رابرت فیسک در ایندیپندنت جالب است که می نویسد؛ «ایران برای حل مسائل خود راه های شگفت انگیزی را اختیار می کند» و دوم آنکه علاوه بر تحلیل ها و گزارش های رسانه ها و کارشناسان، مراکز رسمی و تصمیم گیری نیز اذعان می کنند که تحریم ها با ابعاد آنچه که آنها ارزیابی کرده بودند کارگر نبوده است.

در اینجا آنچه بیش از هر نظری قابل توجه است اعلام نظر وزارت خزانه داری آمریکاست که چند روز پیش خاطر نشان کرد؛ «ایران فرمول اثر کردن تحریم ها را کشف کرده است».

بنابراین علت اینکه غرب نمی تواند محاسبات ایران را تغییر بدهد و باید به فکر لغو تحریم های ضدایرانی باشد ناشی از حسن ظن آنها یا تجدیدنظر در مشی خصمانه و مغرضانه آنها نیست بلکه هرچه در چنته داشته اند به پیش کشیده و تمامی اهرم ها و دسیسه های خود را به صحنه آورده اند ولی مشکل و دردسر راهبردی برای آنها این بوده است که ایران از مواضع اصولی خود عقب ننشسته و در برابر هجمه ها و تحریم ها، راه و فرمول بی اثر کردن آنها را کشف کرده است و به قول رویترز، ایران در دور زدن تحریم ها مهارت بالایی پیدا کرده است.

اکنون سؤالی که به میان می آید این است که آیا آنها برای تأثیرگذاری بر انتخابات در پیش روی ایران، تاکتیک ها و نقشه های جدیدی را طراحی و برنامه ریزی خواهند کرد؟ این نقشه ها و سناریوی آنها بر چه مبنایی طراحی شده است؟ دور جدید تحرکات و فضاسازی های جبهه غربی- عبری که از چند روز گذشته شروع شده و در فضای رسانه ای رد پای آن قابل مشاهده است نشان می دهد آنها بار دیگر بر همان گزینه ها و تاکتیک های خود پافشاری و اصرار دارند.

بطور مشخص رفتار و نقشه دشمن را بر مبنای آنچه که در چند روز اخیر قابل واکاوی است می توان در 4 محور فهرست کرد؛ 1- جنجال سازی درباره موضوع هسته ای ایران 2- تأکید بر اینکه تحریم ها در آستانه انتخابات باید ادامه و تشدید شود 3-پرونده سازی برای ایران در زمینه آنچه که ادعا می کنند، نقض حقوق بشر در کشورمان است4- القاء خط اختلاف میان مسئولان جمهوری اسلامی و برجسته کردن آن در فضای رسانه ای و مجازی.

کافی است برای اینکه محورهای فهرست بالا بدست بیاید فضای رسانه ای جبهه غربی- عبری به دقت مورد رصد و استخراج قرار بگیرد. این گزاره ها و کدها قابل اعتناست؛

1- واشنگتن پست دو روز پیش، ایران را به طفره رفتن در مذاکرات هسته ای متهم می کند و ادعا می نماید بهمین خاطر دورنمای مذاکرات روشن نیست.

2- الجزیره و بسیاری از رسانه های غربی طی 48 ساعت گذشته بدون اشاره به مواضع قانونی و خواسته های غیرقانونی و باج خواهانه غرب، بر این مطلب مانور می دهند که مذاکرات اخیر آژانس و ایران بی فایده بوده است.

3- منابع صهیونیستی راه مقابله با ایران هسته ای را تشدید تحریم ها ذکر می کنند و البته برخی ها هم بلوف همیشگی گزینه نظامی را مطرح کردند.

گفتنی است عاموس یادلین مدیر سازمان امنیتی رژیم صهیونیستی در کنفرانسی در کانادا، ایران را به تروریسم دولتی فقدان آزادی و نقض حقوق بشر متهم می کند و می گوید؛ «ایران هسته ای به معنای پایان ان پی تی است» و این در حالی است که رژیم جعلی صهیونیستی به عضویت ان پی تی در نیامده و بی محابا بر کلاهک های هسته ای خود افزوده است.

4- طی روزهای اخیر تلویزیون صدای آمریکا- VOA-،بی بی سی، رادیو فردا و... در یک پروپاگاندای رسانه ای با هدف پرونده سازی برای کشورمان، ایران را به نقض حقوق بشر متهم کردند و سعی نموده اند در قالب به اصطلاح گزارش هایی، ادعاهای مؤسسه موسوم به «خانه آزادی» -freedom house- وابسته رسمی به سازمان سیا را پیوست گزارش های خود کنند تا به نوعی مستند جلوه کند!

5- آسوشیتدپرس چهارشنبه گذشته پس از سخنان رئیس جمهور در مجلس تلاش کرد آن را بخصوص درباره اثرگذاری تحریم ها مغایر با نظرات و سخنان دیگر مقامات عالی رتبه ایران جا بزند.

در همین راستا، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید نیز روز پنج شنبه آن بخش از سخنان رئیس جمهور در مجلس پیرامون تحریم ها را به نوعی تفسیر کرد تا «خط اختلاف» را میان مسئولان کشورمان تلقین نماید.

آنچه در بالا آمد و تنها چند نمونه از انبوه موارد مشابهی است که به فضای رسانه ای درز پیدا کرده است نشان می دهد جبهه استکبار از سر استیصال باز همان راه و مشی شکست خورده را در مقابله با ایران برگزیده است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان در دیدار مسئولان و کارکنان حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح؛ «جبهه استکبار تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته است تا از طریق تحریم ها و فشارها، ملت ایران را وادار به تسلیم کند اما این ملت سختی ها را تحمل می کند؛ زیرا نقشه و تاکتیک دشمن و هدف راهبردی او را متوجه شده و براساس فهم و تشخیص صحیح، عمل می کند.»

بنابراین مشکل لاینحل جبهه غربی- عبری در مواجهه با ایران اسلامی به طور خلاصه همان نکته ای است که حضرت آقا به طور دقیق و عمیق از آن پرده برداشتند؛ مردم ایران 1- «نقشه»، 2- «تاکتیک» و 3- «هدف راهبردی» دشمن را می دانند.

بنابراین بدیهی است که دشمن قادر نخواهد بود بر انتخابات خرداد سال 92 تاثیرگذاری داشته باشد ضمن اینکه در انتخابات قبلی یعنی انتخابات مجلس نهم در 12 اسفند 90، «نقشه» و «تاکتیک» و «هدف راهبردی» جبهه استکبار بر انتخابات متمرکز شده بود ولی در نهایت حضور پرشور مردم ایران نشان داد که آنها طرفی نبسته اند و به تعبیر آن روز رویترز مردم ایران نشان دادند که پیروز انتخابات کیست.

اکنون در فاصله باقیمانده تا انتخابات خرداد 92 آنچه که دشمن بدان امید بسته و آن را روزنه ای برای به ثمر نشستن نقشه ها، تاکتیک ها و اهداف خود می داند تفسیر کردن حرف مسئولان کشورمان برای یکدیگر است تا از دل این ترفند، خط اختلاف و درگیری بین مسئولان و مقامات قوای سه گانه و نهادهای نظام را القاء، ترویج و برجسته نماید.

اینجاست که مسئولان باید با هوشیاری و سنجیدن شرایط به گونه ای عمل کنند که جدول دشمن را پر نکنند و پروژه جبهه استکبار را پیشاپیش بسوزانند.

بنابراین بهتر نیست از الان تا بزنگاه انتخابات، مسئولان به جای استفاده از تریبون، نشست های کاری و صمیمی برگزار نمایند و اگر اختلافی هم هست در آنجا رفع و رجوع نمایند؟

در این میان نامزدهای احتمالی انتخابات وظیفه خطیری در پیش روی دارند و باید مراقب باشند تا مبادا به خاطر حرف های انتخاباتی و ژست خدمت به مردم خط اختلاف و التهاب را در فضای کشور به وجود آورند و در زمین دشمن بازی نمایند و البته آیا مردم بصیر ایران که به خوبی شرایط را تشخیص می دهند و به درستی و بهنگام در بزنگاه ها عمل می نمایند به بازی خوردگان و بازی کنندگان در زمین دشمن رای می دهند؟ بی شک پاسخ منفی است.

منبع: روزنامه کیهان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها