کد خبر: ۱۰۷۶۷۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۳۰ دی ۱۳۹۱
وزارت خارجه آمریکا دیروز تمامی کارکنان سفارت خود در مالی را به ایالات متحده فراخواند.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتد پرس، وزارت خارجه آمریکا تمام کارکنان خود را از سفارت این کشور در باماکو، پایتخت مالی به علت خطرات احتمالی موجود فرا خوانده است.

این وزراتخانه همچنین دیروز(جمعه) با صدور اطلاعیه ای به آمریکایی ها نسبت به سفر به کشورهای آفریقای غربی هشدار داده است. در این اطلاعیه آمده است فعالیت نظامی گروه های شبه نظامی در مناطق شمالی و مرکزی آفریقا شدت یافته و احتمال خطرات جانی در این مناطق متوجه افراد خواهد شد. از این روی آمریکا از اتباع خود خواسته تا از سفر به این مناطق جدا خودداری کنند.

وزارت خارجه آمریکا در حالی کارکنان خود را از مالی فرا می خواند که موافقت خود را با دخالت نظامی در این کشور پیشتر اعلام کرده است.

از سوی دیگر بی کفایتی وزارت خارجه آمریکا در برقراری امنیت دیپلمات‌ها و اتباع آمریکایی در کشورهای دیگر پس از حادثه کشته شدن سفیر آمریکا در بنغازی  بر همگان آشکار شده است. 

از زمان آغاز درگیری ها میان شبه نظامیان مالی و ارتش این کشور و دخالت نیروهای ناتو و بالاخص فرانسه بر شدت درگیری ها افزوده شده و تعداد کثیری از مردم مالی در منطقه «کنّا» آواره و بی خانمان شده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها