کد خبر: ۱۰۷۶۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۱۷ فروردين ۱۳۹۰
به گزارش فارس، نمایندگان ملت در جلسه علنی امروز (چهارشنبه)، بررسی فصل دوم طرح تأسیس، فعالیت و نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد را آغاز و موادی از آن را تصویب کردند.

بر اساس مصوبه مجلس سازمان مردم‌نهاد حق دارد متناسب با حوزه فعالیت تخصصی خود، با رعایت این قانون و سایر مقررات مربوط در چهارچوب اساسنامه خود فعالیت کند.

ارائه خدمات مورد نیاز جامعه، اظهارنظر و پیشنهاد راهکارهای مناسب به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذی‌ربط، تسهیل و کمک به اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و سازمان‌های بین‌المللی مورد تائید وزارت امور خارجه و مراجع ذی‌صلاح از طریق امضای تفاهم‌نامه و یا عقد قرارداد با آنها، برای تأمین اهداف مقرر در اساسنامه با مصوبه مجلس از جمله مواردی است که در حوزه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد باید لحاظ شود.

همچنین بر اساس این مصوبه مجلس، عضویت سازمان‌های مردم‌نهاد در سازمان‌های بین‌المللی و هرگونه همکاری و فعالیت بین‌المللی از قبیل عقد قرارداد، امضای تفاهم‌نامه و شرکت در همایش‌ها و دوره‌های آموزشی در خارج از کشور منوط به اخذ مجوز از هیئت‌عالی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها