کد خبر: ۱۰۷۳۹۶
زمان انتشار: ۱۹:۳۶     ۲۸ دی ۱۳۹۱
598 به نقل از جوان- «زنده باد زندگي» از جمله برنامه‌هاي شبانه رسانه ملي بود كه قرار بر اين داشت خانواده‌ها را در ميهماني شبانه‌اي كنار هم جمع كند.
راستش را بخواهيد همه مي‌دانيم كه سال‌هاست مردم شب‌نشيني ندارند، سال‌هاست مردم زياد سراغي از هم نمي‌گيرند و ارتباطات فاميلي و صله‌رحم ختم به برخي اعياد و جشن‌ها و خداي ناكرده مراسم سوگواري شده است. حالا اينكه برخي پاي رسانه ملي بنشينند و با خانواده‌هايي شب‌نشيني داشته باشند كه آنها را نمي‌شناسند اما با آنها احساس قرابت دارند، نكته‌اي بود كه در اين برنامه بسيار به آن توجه شده بود. 
 
در همين راستا اما «زنده باد زندگي» قرار بود شبيه برنامه‌هاي ديگر شبانه نباشد، شبيه «راديو هفت» نباشد، شبيه «دو قدم مانده به صبح» نباشد و البته شبيه «پارك ملت» و «هزار و يك شب» هم. مي‌خواست شبيه خودش باشد، مي‌خواست شبيه برنامه‌هاي خانوادگي شبكه‌هايي كه هر روز ظهر پخش مي‌شود و به همه چيز مي‌پردازد هم نباشد. قرار بود شب‌نشيني باشد و لابه‌لاي اين شب‌نشيني حرف‌هايي هم بزند؛ حرف‌هايي كه به دل خانواده‌ها بنشيند. در همين راستا بود كه اگر قرار بر اين مي‌شد كه چهره مهم اقتصادي، اجتماعي، علمي يا هنري در برنامه شركت مي‌كرد حتماً بايد از اعضاي خانواده او هم كسي مي‌آمد؛ كسي كه نشان دهد پشت صحنه اين زندگي موفق و انسان موفق چه كسي مديريت دارد. البته اين موارد به صورت رشته‌اي از تسبيح پيوندي هم مي‌يافت با موضوعي كه دغدغه مقام معظم رهبري هم بود يعني موضوع «سبك زندگي» و البته فراموش هم نكنيم كه دكتر فاطمي در اين مورد و در زماني كه به ايران بازگشته بود چه قدر در اين برنامه در اين باب حرف زد. 
 
اما انگار خبر آمده بود كه برنامه‌هاي زنده بايد تعطيل شوند- از روي كمبود بودجه يا هر علت ديگري- حالا پرسش اينجاست كه چرا برنامه‌هاي زنده‌اي كه تا اين ميزان به خانواده و موضوع اخلاقي خانواده و البته سبك زندگي توجه دارد بايد تعطيل شود و برنامه‌هاي زنده ديگر ادامه فعاليت داشته باشند، مگر نه اينكه ماهواره‌ها همين بخش از جامعه ايراني را هدف گرفته‌اند، مگر نه اينكه ماهواره‌ها دارند به همين بدنه از جامعه تزريق مي‌كنند كه بايد تغييرات عميق اخلاقي و عرفي را در خانواده‌ها ايجاد كنيد و مگر نه اين است كه خانواده‌ها برخي مواقع از همين موارد الگوپذيري مي‌كنند، پس چرا برنامه‌اي كه به طور مستقيم و زنده دارد وارد فضاهاي تازه مي‌شود بايد تمام شود. «زنده باد زندگي» خانواده‌هايي را به شب‌نشيني مردم آورد كه كمتر ديده شده يا اساساً ديده نشده بودند و اين فرصت بزرگي بود براي اينكه فرهنگ مردم توسط خود مردم دوباره شكل عميقي بيابد و هم‌ريشه شود. اميدوارم مديران رسانه ملي به اين نكته دقت داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها