کد خبر: ۱۰۷۰۵۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۲۷ دی ۱۳۹۱
رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه "تا روز آخر باید کار کنیم"، گفت: ما آماده‌ایم سختی‌ها را تحمل کنیم تا کارهای بزرگی انجام شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد در ادامه اظهار کرد: برخی افراد و دوستان در بیرون و داخل هستند که بی‌انصافی کرده و از مرز نقد عبور می‌کنند. نقد بالاترین نعمت برای هر مقام و مسئولی است.

وی با بیان اینکه "من نمی‌خواهم گله یا اعتراضی کنم"، افزود: اتهام زدن درست نیست. ‌برخی گفتند دولت مخفیانه ارز فروخته و پول آن را برای یارانه‌ها پنهان کرده است. آقای ابوترابی شما را به جدت مگر ما با هم صحبت نکردیم که اجرای طرح هدفمندی بدون تفاهم دولت و مجلس ناممکن است؟ گفتم یا نگفتم؟ آیا این اتهام کوچکی است؟

احمدی‌نژاد ادامه داد: هفت دستگاه بر دولت نظارت دارند و اینطوری آب خوردن هم برای من سخت است؛ مگر می‌شود مخفیانه این کار را کرد؟ این اتهامی است که آدم به راحتی به برادر مسلمان خود نمی‌تواند بزند، چه برسد به دولت. صادق‌ترین دولت را متهم کردند. به من می‌گویند چرا با مردم حرف می‌ز نم، همین اواخر ایراد گرفتند که چرا مسائلی را با مردم مطرح کردم. به مردم نگوییم به چه کسی بگوییم؟ دولت کار محرمانه‌ای ندارد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "در مورد بانک تندترین اتهامات را به فرزندان پاک دولت زدند"، ادامه داد: برای تغییر ذائقه شما لطیفه‌ای می‌گویم. نقل می‌کنند که دوستی در اصفهان سخنرانی می‌کرد و هی اتهام می‌زد، یکی در پایان سخنان این شخص پرسیده بود آیا شما سندی هم دارید؟ این آقا پاسخ داده بود که هفت سال نهادهای نظارتی گشتند و نتوانستند سندی پیدا کنند آن وقت شما از من سند می‌خواهید؟ این موضوع البته واقعیت دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما می‌خواهیم تا روز آخر کار کنیم، هیچ بحث سیاسی نداریم. ملت ایران بزرگ‌تر از این حرف‌هاست. هر طرحی که دولت اعلام می‌کند کمک کنید تا اجرایش را تضمین می‌کنیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "حرف‌هایی که می‌زنم نه گله، نه اعتراض و نه دعوا، بلکه برای اداره بهتر کشور است"، گفت: ما سندی داریم که پایه اداره کشور و تنظیم‌کننده روابط مبنای حقوق ملت و مبنای مسئولیت‌ها و دایره اختیارات است. این سند عبارت است از قانون اساسی. هر سه قوه مستقل از یکدیگرند و البته اختیاراتی نیز دارند و به نوعی بخشی از اختیارات ناظر به قوای دیگر است که البته این به معنای دخالت نیست. به طور مثال بازرسی کل کشور، دستگاه‌ها را نظارت می‌کند اما این دخالت نیست. دیوان محاسبات به امور دستگاه‌ها رسیدگی می‌کند که این دخالت نیست و استقلال قوا را نقض نمی‌کند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: برای قوه مجریه نیز اختیارات مستقل و اختیاراتی ناظر به سایر قوا وجود دارد. ما هیچگاه در قانونگذاری دخالت نمی‌کنیم؛ دخالت به معنای دخالت. هیچگاه تلاش نکرده‌ایم دخالت کنیم اما اگر تصمیمات دولت حتی انتصاب افراد به مسئولیت‌ها با طرحی متوقف شود چطور می‌توان مدیریت کرد. برخی تغییرات خیلی شکننده است.

وی با بیان اینکه "اگر قانون پی‌درپی اصلاح شود ثبات بوجود نمی‌آید"، افزود: در شرایط ثبات است که می‌توانیم عمل کنیم. اگر در طرح هدفمندی، بودجه و سایر مسائل دائما تغییر به وجود آید برنامه‌ریزی را مشکل می‌کند و توقعی که شما دارید و دغدغه مشترک همه ماست اجرا نمی‌شود. سال‌ها می‌گذرد و کاری از پیش نمی‌رود.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: قانون اساسی هندسه‌ای تعریف کرده که اگر از چارچوب شود آسیب می‌بیند. اینکه دیگر قوا تلاش کنند در حوزه اجرا وارد شوند آسیب می‌زند، توسعه مرز اختیارات یک قوه به سایر قوا به ضرر کشور است و به ضرر همه ماست. جایگاه مجلس بسیار رفیع و محترم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها