کد خبر: ۱۰۶۹۸۱
زمان انتشار: ۲۲:۰۴     ۲۶ دی ۱۳۹۱
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه ولایت فقیه رمز سربلندی ملت ایران است گفت: کسانی که قصد اثبات ولایت مداری خود را دارند باید از رفتار و گفتار تنش‌زا پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی امشب در دیدار با دبیر کانون‌های مساجد سراسر کشور و اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به مبارزه گروه‌های مختلف علیه رژیم شاه اظهار کرد: با این وجود حکومت در مقابل همه آنها ایستادگی می‌کرد اما زمانی که فریاد مرگ بر شاه و مرگ بر آمریکای ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) سر داده شد، رژیم تاب مقاومت خود را از دست داد بنابراین نسل جوان امروز باید بدانند که مدیون ولایت فقیه هستند زیرا این نهاد مقدس توانست حادثه‌ای غیر قابل باور نزد استکبار جهانی را رقم بزند.

*هنوز همه ابعاد فتنه شناخته نشده است

وی قدرت نمایی ولایت فقیه در عرصه بین‌المللی را مورد توجه قرار داد و گفت: پس از انقلاب نیز بحران‌های شدیدی در ایران به وجود آمد که مهار آنها تنها توسط ولایت فقه صورت گرفت و آخرین آنها نیز فتنه 88 بود، هر چند همه ابعاد این فتنه هنوز به درستی شناخته نشده که برخی به تطهیر فتنه‌گری و سران فتنه می‌پردازند.

خاتمی گفت: فتنه 88 یک جریان براندازی بود و این کودتای مخملی جز با قدرت ولایت و همراهی ستودنی مردم قابل مهار کردن نبود و ملت ایران در حماسه 9 دی به حمایت از ولایت پرداختند و این حقیقت قابل انکار نیست که 9 دی حماسه تولی و تبری بود.

*پرهیز مدیران از رفتار تنش‌زا

عضو مجلس خبرگان رهبری ولایت فقیه را رمز سربلندی و عزت ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید به تبیین بحران‌هایی بپردازند که توسط ولی فقیه از بین رفتند و علاوه بر این مسئله وحدت را نیز به عنوان رمز دوم پیروزی و تداوم انقلاب مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: مدیران و مسئولان کشور باید از هرگونه رفتار تنش‌زا خودداری کنند زیرا این نوع رفتار از سوی مدیران رده‌های نخست کشور به بدنه ملت سرایت کرده و مقام معظم رهبری نیز به همین دلیل فرمودند از امروز تا زمان انتخابات، التهاب‌آفرینی به معنای خیانت محسوب می‌شود؛ کسانی که قصد اثبات ولایتمداری خود را دارند باید از رفتار و گفتار تنش‌زا پرهیز کنند.

خاتمی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر تکمیل جدول دشمن از طریق مطرح کردن بحث انتخابات آزاد گفت: چنانچه افرادی پس از این هشدار همچنان بر این امر اصرار بورزند عنصر دشمن محسوب می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر معنویت به عنوان ستون فقرات انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: عشق به خداوند و توسل به اهل بیت(ع) رکن انقلاب به شمار می‌رود و اگر این توسلات و نمازهای جماعت باشکوه توسط ملت ایران برگزار نمی‌شد، به طور یقین شاهد شکل گیری انقلاب اسلامی نبودیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها