کد خبر: ۱۰۶۸۴
زمان انتشار: ۱۶:۳۰     ۱۵ فروردين ۱۳۹۰
چه شیرین است دعوای مولا
وبلاگ هارس نوشت :

چه شیرین است دعوای مولا

آقایمان نصیحتمان کرد و فتوا داد...
دوستداران خدا برای خدا خشنود می شوند و برای خدا خشمگین؛

همه می دانیم که در اسلام، مهر و گذشت و محبت هست، اما خشم هم داریم. بگذریم از آیات جهاد و قتال، وقتی امیرالمومنین علیه السلام از سفر یمن به همراه مسلمانان برمی گشت، در راه پیشی گرفت و خود را سریعتر به مکه رساند، سپس برگشت و مشاهده کرد مسلمانان خلعت های یمنی را درآورده و به تن کرده اند. علی علیه السلام، ایشان را توبیخ کرد و به ایشان سخت گرفت. مسلمانان وقتی به پیامبر رسیدند شکایت از علی علیه السلام کردند و پیامبر اکرم به ایشان پاسخ دادند: از علی بن ابیطالب بد نگویید که او بخاطر خداوند متعال خشن است و در دین با کسی تعارف ندارد.(الارشاد، ج1ص173)

در جریان فتنه88، کسانی در بستر این جریان فعالیت می کردند که پیشانی سیاهشان بر همه مردم آشکار است. بطور طبیعی حضور این اشخاص در مراسم ها و اماکن عمومی با واکنش مردم همراه است که نشان دهنده عمق بصیرت مردم و شجاعت ایشان در اعتراض و تعارف نداشتن با این اشخاص است.

چند روز پیش نیز این اتفاق برای یکی از سران اناث فتنه افتاد که کاملا طبیعی بود هرچند ناسزاگویی های معترضان سبب قیل و قال های بسیاری در حاشیه های این حرکت مقدس شد. حرکت مقدس بود اما ناسزاگویی لا،.. اعتراض وارد بود اما محتوای کلام لا،...

به هر حال باید اندیشید که این امت مسلمان صبرشان لبریز شده و شما ببینید به این عزیزان چه گذشته که نتوانستند لجام کلام را بدست بگیرند هر چند آن مونث حقش بود و بیشتر هم حقش بود...

و آقایمان نصیحتمان کرد و فتوا داد: «هرگونه هتك حرمت و رفتارهاي غير اخلاقي و توهين آميز، خلاف شرع، مخالف عقل سياسي و ضربه به جمهوري اسلامي است و خداوند را خشمگين مي سازد.» زیرا می دانست که پیروزی در حلم و بردباری است چنانکه او با همین حلم، فتنه را مدیریت کرد و سبب بصیرت روزافزون ملت شد که «مَن حلّم سَاد» و «مَنْ حَلُمَ مِنْ عَدُوِّهِ ظَفِرَ بِه‏»(کنزالفوائد، ج1ص319) .

بنابراین ای امت حزب الله علیک بالحلم...



 هرچند آقایمان اعتراض را تایید کرد اما به بیان ایشان مسائل اخلاقی در اعتراض هم جاری است.

سمعا و طاعتا یا مولای...   چوب خوردن از ولی خدا چه شیرین است ... گوارای وجود بچه حزب اللهی ها....

اصلا بگذار یک بار دیگر بخوانیم دستور آقایمان را...

آقا، انتقاد، مخالفت و "بيان صريح و شجاعانه عقايد" را بدون اشكال برشمردند اما افزودند: همه اين مسائل بايد بدور از "هتك حرمت و اهانت و فحاشي"، بيان شود تا اعصاب جامعه و آرامش مردم را بر هم نزند و همه در اين زمينه مسئولند.

سید و مولایمان، در سخناني صريح به همه بويژه جوانان افزودند: پيام من به همه كساني كه حرف مي زنند و يا در مطبوعات، وبلاگ ها و محيط هاي ديگر مي نويسند اين است كه مخالفت كردن، رد كردن و محكوم كردن يك فكر سياسي و ديني يك چيز است و ابتلاي به رفتار غير اخلاقي و دشنام و هتك حرمت چيز ديگر. من اين مسائل غير اخلاقي را قاطعانه و بطور كامل رد مي كنم و نبايد انجام شود.

حضرت جان، با اشاره به يك اشتباه فاحش و تصور كاملاً غلط افزودند: برخي جوانان با اخلاص، مؤمن و خوب، متأسفانه تصور ميكنند اينگونه اقدامات وظيفه است اما اين رفتارها، دقيقاً خلاف و عكس وظيفه است.

آقایمان در همين زمينه، توجه به نفوذي ها و دخالت هاي دشمنان را نيز ضروري دانستند و افزودند: همانگونه كه امام نيز مي فرمود: گاهي نفوذي ها وارد اجتماعات اشخاص مؤمن و مخلص مي شوند و آنها را به حركتي انحرافي مي كشانند كه از اين هم، نبايد غفلت كرد.

ولیمان، با تأكيد بر پرهيز از غفلتهاي ناشي از احساساتي شدن افزودند: از همه، بخصوص جوانان عزيز مي خواهم كه نگذارند فضاي غيبت، تهمت، هتاكي و شكسته شدن حريم ها ادامه پيدا كند كه اگر ادامه يابد مانند يك بيماري به همه چيز سرايت ميكند.

حضرت جان، در همين زمينه، به برخي رفتارهاي غير اخلاقي در بعضي نماز جمعه ها يا محيط هاي درس اشاره و تأكيد كردند: اين رفتارها، غلط اندر غلط است.

مقتدایمان، در جمع بندي اين بخش از سخنانشان خاطر نشان كردند: "رفتارهاي غير اخلاقي و توهين آميز، مخالف مصلحت انقلاب و كشور است، موجب  اختلاف و دو دستگي مي شود و به شكوه و عظمت نظام اسلامي ضربه مي زند و به جوانان نصيحت مي كنم كاملاً از آن خودداري كنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها