کد خبر: ۱۰۶۷۷۶
زمان انتشار: ۱۸:۱۱     ۲۵ دی ۱۳۹۱
نماینده مردم گرگان در مجلس گفت: اپوزیسیون خارجی، دوم خرداد و جریان انحرافی مقصودشان از مطرح کردن انتخابات آزاد برای عدم حضور شورای نگهبان در تائید صلاحیت‌ها است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید علی طاهری نماینده مردم گرگان برگزار گردید.

سید علی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه مدل مردمسالاری دینی در دنیا بی‌نظیر است گفت:  در صدر اسلام و در زمان پیامبر و امیر المومنین(ع) حکومت اسلامی شامل یک حاکم اسلامی بود که در راس بصورت تصمیم گیرنده تمام عیار بوده و اوست که مشخص می‌کند چه کسانی در این حکومت باید مسئولیت بپذیرند و نقش مردم هم در زمان بیعت از رهبر مشخص می گردید.

وی افزود: همچنان که شاهد بودیم حضرت علی(ع) بعنوان امام معصوم مطرح بودند ولی تا زمان بیعت مردم ،زمام حکومت اسلامی را نپذیرفتند.

نماینده گرگان در خانه ملت ادامه داد: در زمان غیبت ،ولی فقیه بدلیل عدم حضور امام معصوم زمامدار حکومت اسلامی است اما اگر در عصر حاضر ولی فقیه بخواهد به صورت حاکم اسلامی در قبل عمل کنند متاسفانه دست آویزی برای دشمنان می گردد اما امام خمینی (ره) با تدبیر فراوان توانست نظامی را ایجاد نماید که جایگاه ولایت فقیه حفظ گردد ولی اسلامیت نظام به مردم واگذار نشده است زیرا در صورت هرگونه اقدامی که حتی توسط مسئولین، ضد اسلام تشخیص داده شود،شورای نگهبان در برابر آن ایستادگی می نماید.

طاهری تصریح کرد:  این مدل از حکومت مردمسالاری دینی توانست یکی از اصول اهل سنت ر تغییر دهد،اهل سنت بر این اعتقادند که اگر در کشور اسلامی زندگی می کنند و کسی در راس آن کشور حکومت را به دست دارد آن شخص ولی‌الامر است حتی اگر او را شاه بنامند به همین دلیل است که در گذشته شاهد بودیم در چنین کشورهایی قیامی صورت نمی پذیرفت.

وی در ادامه و با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده اظهار داشت: یکی از مهمترین شاخصه‌ها در حکومتی مبتنی بر مردمسالاری دینی انتخابات است که در حال حاضر در کشورهای دنیا که بحث مردمسالاری مطرح می گردد از انتخابات بعنوان یک نماد اصلی نامبرده می شود و باعث تعجب است که سردمداران آزادی بیان از کشورهایی حمایت می کنند که هیچگاه نظر مردم برایشان مهم نبوده است.عربستان سعودی که همواره مورد تائید غرب است یکی از آن کشورهاست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دانشمندان و پژوهشگران علوم سیاسی و اجتماعی بر این عقیده‌اند که اگر در کشوری که انتخابات در آن برگزار می گردد بین 40 تا 60 درصد مردم شرکت کنند یعنی حضور مردم در انتخابات آن کشور چشمگیر است.

طاهری تاکید کرد: در کشور ما بدون استثنا در 34 انتخابات برگزار شده تاکنون حداقل شرکت کنندگان 50 درصد بوده است و تنها یکبار استثنا از این مقدار کمتر شد،در سال 88 نیز که شاهد شکوفایی کامل این موضوع بودیم و 85درصد واجدین شرایط شرکت کردند که این مسئله واقعا کم نظیر است.

وی با بیان اینکه مردمسالاری در کشور ما کاملا حاکم است، خاطرنشان کرد: باید به این مسئله توجه داشت که ساز و کار انتخاباتی در ایران به همراه یکسری مسائل اسلامی است، مثلا در بحث خبرگان رهبری این مسئله حتما مورد توجه است که شخص فقیه باشد و یا کسانی که می خواهند در انتخابات شرکت کند باید از یکسری از فیلترها عبور کند

نماینده مردم گرگان در بهارستان گفت: در انتخابات سال 88 بعد از اینکه بحث تقلب مطرح گردید ، اصحاب فتنه صراحتا اذعان داشتند که اگر مقام معظم رهبری و تدبیر ایشان نبود و معظم له یک قدم عقب می نشست شرایط کشور ما از افغانستان نیز بدتر می شد زیرا در صورت پذیرش هر گونه ابهام تقلب توسط رهبری سبب می‌شد نهاد‌های بین‌المللی انتخابات آینده را برگزار کنند و این یعنی تقدیم کشور به بیگانگان.

طاهری همچنین در در ادامه به رهنمود‌ها و هشدارهای رهبری در جمع مردم قم مبنی بر «انتخابات آزاد» اشاره کرد و  اظهار داشت: این جمله وجه مشترک بین جریانهای مخالف داخلی و خارجی است،اپوزیسیون خارجی از یک طرف و جریان دوم خرداد و جریان انحرافی از طرف دیگر هر روز به نوعی این بحث را راه می اندازند و منظور از راه اندازی این بحث عدم حضور شورای نگهبان در تائید صلاحیت‌ها است.

وی تاکید کرد: کسانی که در فتنه 4 سال قبل حضور داشتند می دانند که اگر این فیلتر فعال باشد هیچ گاه نخواهند توانست در انتخابات شرکت نمایند و یا حداقل ابتدا توبه نمایند و بعد وارد گود انتخاباتی شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است بجز موسوی و کروبی که کاملا از سوی مردم ترد شده هستند، بقیه افرادی که حتی از آوردن نام فتنه ابا دارند هیچگاه نخواهند توانست در این مسیر مردم را همراهی کنند.

طاهری همچیسنی گفت که در سخنان رهبری بدون استثنا در این سالها همیشه اصطلاح فتنه وجود داشته است اما برخی افراد حتی از آوردن نام فتنه پرهیز می‌کنند و به آن ،جریان بعد از انتخابات می گویند.

وی تصریح کرد: آنانی که دائما انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند مقصودشان این است که در صورتی که رای نیاوردند اعلام کنند که انتخابات آزاد نبوده و موجب شده این افراد رای نیاورند.

نماینده مردم گرگان در خانه ملت اظهار داشت: کسانی که تفکراتشان با نظام سازگار نیست در حقیقت کسانی هستند که در فعالیت خود نیز از مسیر درست خارج شده‌اند و می دانند مردم متدین و دنباله رو امام و رهبری اگر حضور حداکثری داشته باشند بر اساس ارزش‌های واقعی نظام، فرد اصلح را بر می‌گزینند به همین دلیل به هر صورتی و حتی با تشدید فشارهای اقتصادی و ایجاد نارضایتی در پی عدم حضور مردم در صحنه انتخابات هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها