کد خبر: ۱۰۶۷۴۹
زمان انتشار: ۱۶:۴۷     ۲۵ دی ۱۳۹۱
رحمتي با ادامه اين روند هم تعداد بازي‌هايي كه در آن گلي را دريافت نكرده بيشتر خواهد كرد و هم اينكه مي‌تواند ركورددار گل نخوردن در بازي‌هاي متوالي هم بشود

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی، فصل 92-91 هنوز به پايان نرسيده اما تا همين نقطه نيز مهدي رحمتي صاحب ركوردي ماندگار است. آمار به‌جا مانده از عملكرد او يك موفقيت بزرگ را به رخ مي‌كشد. مهدي بيست بار در ليگ براي استقلال دروازه‌باني كرده كه 13 بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته است.

 

آمار فوق‌العاده‌اي كه شايد در فوتبال ايران يك ركورد دست‌نيافتني نيز حساب شود. رحمتي در 3 بازي جام حذفي هم موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده است. با احتساب اين 3 بازي تعداد بازي‌هايي كه رحمتي دروازه خود را به روي مهاجمان حريف مسدود نگه داشته عدد 16 را نشان مي‌دهد.

 

رحمتي درحالي به اين آمار رسيده كه هنوز بازي‌هاي زيادي تا پايان ليگ و 2 بازي هم در جام حذفي باقي مانده است. اين بدان معنا است كه دروازه‌بان آماده سال‌هاي اخير استقلال مي‌تواند تعداد بازي‌هايي كه در آن گل نخورده را از عدد 16 نيز فراتر ببرد. اين جايگاه البته ارتباط مستقيم دارد با نحوه عملكرد مدافعان.

 

حتي هافبك‌هاي دفاعي مثل نكونام و ساموئل نيز در بسته ماندن دروازه استقلال بسيار موثر بوده‌اند اما بالطبع نقش رحمتي - كه دروازه آخرين ديوار به روي مهاجمان به حساب مي‌آيد - بيش از ديگران است و از اين نظر عملكرد او بيش از مدافعان و هافبك‌هاي دفاعي مورد توجه قرار مي‌گيرد.

 

آماري كه از رحمتي به‌جا مانده وقتي جالب‌تر مي‌شود كه مي‌بينيم شماره يك طي 6 بازي گذشته نيز موفق شده دروازه تيمش را به‌طور متوالي بسته نگه‌دارد.

 

هر چند كه اين آمار به خاطر انجام بازي‌هاي حذفي نيز محاسبه نخواهد شد اما رحمتي مي‌تواند با تداوم اين روند، ركورد دروازه‌بان‌هايي كه دقايق متوالي موفق شدند دروازه تيمشان را بسته نگه دارند نيز بشكند.

 

در حقيقت رحمتي با ادامه اين روند هم تعداد بازي‌هايي كه در آن گلي را دريافت نكرده بيشتر خواهد كرد و هم اينكه مي‌تواند ركورددار گل نخوردن در بازي‌هاي متوالي هم بشود.

 

بي‌تعارف اگر رحمتي اين فصل در چارچوب دروازه استقلال نبود و اين تعداد بازي بدون گل خورده را در كارنامه خود نداشت، استقلال به دليل گل‌هاي كمي كه در ليگ زده اكنون در رتبه نخست جدول ليگ برتر نيز قرار نمي‌گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها