کد خبر: ۱۰۶۵۳۳
زمان انتشار: ۱۷:۰۶     ۲۴ دی ۱۳۹۱
به گزارش پایگاه 598، محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب «اهمال کاری؛ بررسی علل و راهکارهای درمان» اظهار کرد: این کتاب دارای چهار فصل است که فصل نخست این کتاب دارای کلیاتی در زمینه تعریف اهمال‌کاری، ویژگی‌های اهمال‌کار، اهمال‌کاران، مراتب اهمال کاری و آثار اهمال‌کاری است.

وی خاطرنشان کرد: نویسنده در فصل دوم ریشه‌های و علل اهمال‌کاری را مدنظر قرار داده و به مواردی مانند دهن‌بینی ،‌افسردگی و اضطراب اشاره کرده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: عوامل بیرونی و محیطی مانند نارضایتی از وضع موجود، احساس عدم مسئولیت در برابر دیگران، لجبازی، اهمال‌کاری و پرخاشگری انفعالی، عوامل هوس‌انگیز و سرگرم کننده و توقع بیش از حد از دیگران از دیگر عناوین مطرح شده در فصل دوم این کتاب است.

وی عنوان داشت: در فصل سوم عوامل اهمال‌کاری و بهره‌گیری از فرصت‌ها در قالب هفت موضوع مانند بی‌نظمی و بی‌‌برنامه‌گی و انجام کارهای بزرگ بدون زمان‌بندی طرح بحث شده است.

روحانی یادآور شد: نویسنده این کتاب افسردگی، وحشت‌زدگی و بی‌کنترلی را از پیامدهای اهمال‌کاری ذکر کرده و سپس به ریشه، علل، عوامل و راهکارهای برون‌رفت از آن اشاره می‌کند.

نویسنده کتاب معتقد است که اهمال‌کاری به سرعت به صورت عادت در افراد نمایان می‌شود و این بیماری مسری است که از انسانی به انسان دیگر و از فرد به جامعه و از جامعه‌ای به جامعه دیگر سرایت می‌کند.

کتاب اهمال کاری(بررسی علل و راهکارهای درمان) توسط حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی تألیف شده و چاپ هشتم آن با قیمت 3 هزار و 600 تومان به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها