کد خبر: ۱۰۶۴۱۳
زمان انتشار: ۰۰:۲۵     ۲۴ دی ۱۳۹۱
اندیشکده «گیت استون»:
گیت استون نوشت: «چاک هگل»گزینه انتخابی اوباما برای وزارت دفاع آمریکا، خطر افزایش احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته ای را به دنبال دارد چراکه او به مخالفت با تحریم و استفاده از گزینه نظامی علیه ایران شناخته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، موسسه «گیت استون» در مقاله ای به قلم «آلن ام درشوتز» به عنوان «کاندیداتوری هگل از طرف اوباما ممکن است جاه طلبی های هسته ای ایران را تقویت کند» نوشت:

*سناتور هگل در مخالفت با تحریم و تهدید علیه ایران معروف است

«چاک هگل»گزینه انتخابی اوباما برای وزارت دفاع آمریکا،خطر افزایش احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته ای را به دنبال دارد؛ چراکه هگل برای مخالفت اش با تحریم علیه ایران و استفاده از گزینه نظامی علیه این کشور شناخته شده است.

این دیدگاه ها بر خلاف نظرات مختلف مطرح شده توسط اوباماست. اوباما بر موارد متعددی تاکید داشته است که هیچ وقت به ایران اجازه توسعه سلاح هسته ای نخواهد داد و در صورت لزوم برای جلوگیری از این «تغییر بازی» از گزینه نظامی استفاده می کند.

بنابراین انتخاب هگل، به حکومت ایران که احتمالا این مسئله را در مقوله توسعه سلاح های هسته ای به عنوان تغییر چراق قرمز به زرد یا سبز تفسیر می کنند، یک پیام مبهم را می رساند. ارسال یک پیام مبهم در این مرحله می تواند شانس اینکه ایران محاسبه اشتباه کند و به شیوه ای بی پروا عمل کند و در نتیجه استفاده واقعی از گزینه احتمالی نهایی نظامی که هیچ کس خواستار آن نیست، را افزایش می دهد.

* کاندید شدن هگل دست رهبران ایران که فکر می کننند اوباما بلوف می زند را بازتر و قوی تر می کند

هدف از سیاست آمریکا در قبال ایران همواره ترساندن حاکمان این کشور بوده؛ در باور اوباما به عنوان تهدید به استفاده از گزینه نظامی در صورت شکست تحریم هامطرح شده است. رئیس جمهور آمریکا، علنا و مشهود اعلام کرده است که :«من بلوف نمیزنم». ضروری است که رهبران ایران این مسئله را باور کند، اگر این اتفاق بیافتد، آنها ممکن است تصمیم بگیرند که تحریم هایی که بر آنها اعمال شده است، بسیار دردناک باشد؛اگر تصمیم نهایی این باشد، آنها هرگز اجازه نخواهند داشت که سلاح هسته ای داشته باشند. این در حالی است که اگر حکومت ایران تهدیدات اوباما را باور نکند، تحریم ها به تنهایی نمی تواند ایران را از رسیدن به اهداف هسته ای منع کند. کاندیدا شدن هگل دست رهبران ایران که فکر می کننند اوباما بلوف می زند را بازتر و قوی تر می کند.

این نکته هم حایز اهمیت است که رهبران اسرائیل باور دارند که اوباما همواره علیه پیشرفت هسته ای ایران و به خطر افتادن جامعه یهود با دستیابی به سلاح هسته ای توسط ایران، حامی اسرائیل است.

اکنون زمان نامناسبی برای ارسال پیام های مبهم است؛ با کاندیدا کردن مردی که در بهترین حالت سابقه ای درهم و مبهم در موضع تحریم ها و استفاده از گزینه نظامی علیه ایران و همچنین در مورد حمایت اسرائیل دارد.

سناتور هگل فرصتی روشن برای تفسیر یا تغییر اظهارات پیشین خود با توجه به این مسائل خواهد داشت.او باید در مورد تحریم ها، گزینه های نظامی علیه ایران و همچنین امنیت اسرائیل مورد سوال و بررسی قرار گیرد؛ و در جواب باید رهبران ایران را متقاعد سازد که هیچ فاصله ای بین  دیدگاه های فعلی او و تعهدات رئیس جمهوری که وی را برگزید، وجود ندارد. از طرفی اوباما هم باید رهبران ایران را متقاعد سازد که انتخاب هگل نباید به منزله عقب نشینی از موضع استفاده از گزینه نظامی در صورت عدم کاآمدی تحریم های آمریکا تلقی شود.

استقلال ممکن است یک فضیلت برای سناتور هگل تلقی شود، اما این خطاست که پیام های متضاد نشان دهند آن هم در زمانی که ضرورت دارد رهبران ایران درک کنند که دولت اوباما یا در واقع آمریکا ،یکصدا هستند وقتی که می گویند ایران اجازه نخواهد داشت به توسعه سلاح هسته ای بپردازد و اگر نیاز باشد در صورت شکست همه گزینه ها آمریکا از گزینه نظامی استفاده خواهد کرد.

به طور معمول یک رئیس جمهور، به ویژه رئیس جمهوری که برای دور دوم با اکثریت قابل توجه آرا انتخاب شده است، باید در انتخاب وزیر دفاع کابینه اش محق باشد. اما وقتی که انتخاب رئیس جمهور خطر ارسال پیامی مبهم را به همراه دارد که می تواند احتمال بگارگیری از گزینه نظانی علیه ایران را افزایش دهد، مجلس سنا باید نقش مهم ویژه ای را ایفا کند.

*هگل باید مجلس سنا، مردم آمریکا و رهبران ایران را متقاعد سازد که کاملا از تعهدات اوباما پیروی می کند

در حال حاضر سناتور هگل باید مجلس سنا، مردم آمریکا و رهبران ایران را متقاعد سازد که او کاملا از تعهدات اوباما نه تنها در مانع شدن در روند هسته ای ایران بلکه در جلوگیری از بروز فاجعه ای که در صورت نیاز استفاده از گزینه نظامی برای رسیدن به این هدف ستودنی است، پیروی می کند.

این مسئله نه لیبرال محافظه کار و نه دموکرات جمهوری خواه است. نامزدی هگل، به خودی خود در کاخ سفید بحث برانگیز بوده و بسیاری از مشاوران نزدیک اوباما منتقد این انتخاب بودند. بسیار از دموکرات ها که یا به طور رسمی انتخاب شده و یا دارای رتبه از فایل رای دهندگان هستند، عمیقا در رابطه با تدبیر اوباما در انتخاب هگل نگران هستند.این موضوع نگرانی یهودیان و رای دهندگان طرفدار اسرائیل نیست، در اینجا مسائل سیاسی جدی مطرح است. از میان ما، آن‌هایی که به اوباما رای دادند، می خواهند مطمئن شوند که ایران هرگز اجازه توسعه سلاح هسته ای ، که رئیس جمهور وعده داده بود، را نخواهدداشت.

این مسئله موجب ایجاد نگرانی های مشروع در مورد این نامزدی می شود. امیدواریم رئیس جمهور و نامزد وزارت دفاع آمریکا از شدت این نگرانی ها بکاهند، اما اگر این کار را انجام ندهند، مخالفت با نامزدی سناتور هگل، بالاترین و مهمترین وظیفه وطن پرستانه خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها