کد خبر: ۱۰۶۳۹۵
زمان انتشار: ۲۱:۱۵     ۲۳ دی ۱۳۹۱
درحالی که معلمان عربستانی قصد دارند در اعتراض به مصوبات اخیر وزارت آموزش و پرورش این کشور تحصن کنند، دستگاه‌های امنیتی رژیم سعودی در تلاش برای جلوگیری از برگزار شدن آن هستند.

به گزارش 598، فارس به نقل از خبرگزاری الجزیره العربیه، منابع خبری گفتند که دستگاه‌های امنیتی وزارت کشور یک سند محرمانه را بین خود رد و بدل کرده‌اند که از برنامه ریزی معلمان عربستان برای برگزاری تحصن دراعتراض به تعدادی از مصوبات وزارت آموزش و پرورش حکایت دارد.

معلمان این مصوبات را ظالمه و اجحاف آمیز در حق خود دانسته‌اند.

این سند با سربرگ "خیلی محرمانه" است که به مراکز عملیات مشترک و مراکز امنیت عمومی در سراسر عربستان فرستاده شده و در آن آمده است: "بیانیه‌ای مشاهده شده که از همه زنان و مردان معلم می‌خواهد که از آغاز ترم دوم تحصیلی 1334 هجری قمری مصادف با روز شنبه 14/3/1434 هجری شمسی به مدت یک هفته تحصن برگزار کنند".

در این بیانیه آمده است: شما پانصد معلم زن و مرد هستید که اگر با هم متحد شوید ضربه ای قوی به وزارت آموزش و پرورش وارد خواهیم کرد.

برپایه این گزارش، سند خیلی محرمانه وزارت کشور عربستان مورخ 19/2/1434 هـجری قمری برابر با دوم ژانویه سال جاری از دستگاه‌های امنیتی ذیربط خواسته است که "موضوع را پیگیری کرده و اقدامات لازم را اتخاذ کند و وزارت کشور را در جریان همه جزئیات امر بگذارد".

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها