کد خبر: ۱۰۶۱۷۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۲۱ دی ۱۳۹۱
در پی انتقاد رهبر انقلاب از القاي آزاد نبودن انتخابات؛
برخي بررسي‌هاي صورت گرفته نشان مي‌دهد پايگاه اطلاع‌رساني هاشمي رفسنجاني تنها در 3ماه اخير 748 بار از واژه انتخابات آزاد استفاده كرده است. با گشتي در فضاي اين پايگاه اطلاع‌رساني به وفور استفاده و تأكيد بر واژه «انتخابات آزاد» را مشاهده مي‌نماييم!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، برخي بررسي‌هاي صورت گرفته نشان مي‌دهد پايگاه اطلاع‌رساني هاشمي رفسنجاني تنها در 3ماه اخير 748 بار از واژه انتخابات آزاد استفاده كرده است. با گشتي در فضاي اين پايگاه اطلاع‌رساني به وفور استفاده و تأكيد بر واژه «انتخابات آزاد» را مشاهده مي‌نماييم!

اكبر هاشمي 12 دي ماه در جمع اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي معلمان ايران از حاميان ديروز جرياني كه به صراحت آنان را انحرافي مي‌خواند انتقاد كرد و بار ديگر بر كليد‌واژه انتخابات آزاد! تأكيد نمود ضمن آن‌كه به سطوح بالاي نظام توصيه كرد به تعامل تن دهند! رئيس مجمع در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: «گفت‌وگو و رايزني ميان گروه‌ها، اشخاص و دلسوزان نظام راه رسيدن به تفاهم است و در برهه حساس كنوني مناقشه به هيچ وجه راهگشا نيست و اميدواريم همه تأثيرگذاران نظام از مردم عادي گرفته تا سطوح بالا با تن دادن به گفت‌وگو، تعامل و تفاهم، راه برگزاري انتخاباتي رقابتي، آزاد و مطابق قانون را هموار و از نيروهاي زبده و كارآمد و دلسوز انقلاب از همه سلايق براي برون رفت از مشكلات و توسعه و پيشرفت كشور بهره بگيرند!»

همچنين هاشمي در ديدار جمعي از اعضاي انجمن اسلامي ادوار دانشگاه‌هاي تهران و تبريز در 4 دي ماه تأكيد مي‌كند: «اگر انتخابات آزاد و شفاف باشد همه به نتايج صندوق‌ها تمكين مي‌كنند

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام 25 آبان ماه در ديدار جمعي از اعضاي كانون نمايندگان ادوار غرب كشور در مجلس شوراي اسلامي، انتخابات آزاد، قانوني و فراگير را مهمترين نمود و تجلي مشاركت مردم در اداره كشور معرفي و خاطر نشان مي‌كند: «همين امر زمينه حضور سلايق گوناگون در مجلس، دولت و ساير اركان نظام را فراهم مي‌كند.»

هاشمي در ديدار جمعي از نمايندگان شوراهاي اسلامي شهرهاي كشور در 17 آبان‌ماه در جواب سؤال يكي از حاضرين در مورد نقش و تكليف مردم در شرايط كنوني كشور بويژه انتخابات مي‌گويد: مردم متمدن، بافرهنگ و متدين ايران اسلامي همواره با درك شرايط و مقتضيات كشور به تكليف خود به خوبي عمل كرده‌اند و همان‌گونه كه مردم تكليف دارند در صحنه‌هاي انقلاب حضور داشته باشند، مسئولان نيز تكليف دارند زمينه حضور و مشاركت فعال مردم را در عرصه‌هاي مختلف از جمله انتخابات، به صورت قانوني و آزاد فراهم كنند.»

در تاريخ 16 آبان نيز رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در ديدار جمعي از احزاب و اصلاح‌طلبان ضمن تبيين شاخص اصلي دولت وحدت ملي و تأكيد بر استفاده از تمام ظرفيت‌هاي نظام براي عبور از ناكارآمدي‌ها، بر لزوم برگزاري انتخابات عادلانه، آزاد، شفاف و قانوني با حضور تمام دلسوزان نظام تصريح مي‌كند و مي‌گويد: راه ايجاد هماهنگي و وحدت در كشور و مقابله با خطرات گزنده دشمنان، جمع سلايق مختلف زير چتر منافع و مصالح نظام، حول محور اسلام و قانون اساسي است.

مصطفي كواكبيان، رئيس جبهه اصلاح‌طلبان نيز عنايت و توجه پدرانه آيت‌الله هاشمي به گروه‌هاي وفادار به نظام و كساني كه كار جمعي و حزبي مي‌كنند را مورد تقدير قرار مي‌دهد و تأكيد مي‌كند: معتقديم در انتخابات پيش رو جريان اصلاح‌طلب تنها با اجماع و مشاركت حداكثري و نيز در سايه برگزاري انتخاباتي آزاد و قانوني، برقراري عدالت تبليغاتي و نظارت بر عدم استفاده از امكانات دولتي توسط مجريان و ناظران انتخابات مي‌تواند موفقيت‌هاي خوبي به دست آورد.»

گفتني است، مقام معظم رهبري روز سه‌شنبه گذشته با بيان اين‌كه القاي آزاد نبودن انتخابات كمك به دشمن است در ديدار با مرد قم خاطر نشان كردند: «معلوم است كه انتخابات بايد آزاد باشد، مگر بيش از 30 انتخابات 3 دهه اخير آزاد نبوده است؟ در كدام كشور انتخابات از ايران آزادتر است؟ مراقب باشيد اين حرف‌هاي شما مردم را از انتخابات مأيوس نكند!»
منبع: ایران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۱
۰
۰
خدا خیرش بده تنها کسیه که بفکر مردمه
پاسخ
یونس
UNITED STATES
۲۳:۰۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۱
۰
۰
هر جا سخن از فتنه است
نام بعضی ها میدرخشد
پاسخ
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۶ - ۲۲ دی ۱۳۹۱
۰
۰
کسانی که الآن دم از انتخابات آزاد میزنند خودشون هم با همین انتخابات اومدند سر کار.
حتما بابستی کسی که اونا میخوان انتخاب بشه تا از دید اونا انتخابات آزاد باشه.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها