کد خبر: ۱۰۵۸۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۱۳ فروردين ۱۳۹۰
نزدیک به یک میلیون نفر از شیعیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام در مصر در اعتراض به تلاش وهابی‌های افراطی در تخریب ضریح و زیارتگاه های اهل بیت علیهم السلام در این کشور راهپیمایی کردند.

به گزارش 598 به نقل از ایرنا، معترضان مصری پس از اقامه نماز جمعه در شهر 'اسکندریه'، با برپایی تظاهرات، اقدام برخی وهابیون تندرو معروف به سلفی ها را در تخریب ضریح اهل بیت در برخی استان های مصر محکوم کردند و از شورای نظامی حاکم بر این کشور خواستند تا این اماکن را بازسازی و محافظت کند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات با تاکید بر لزوم توقف اقدامات سلفی ها خاطر نشان کردند که این افراد در برخی شهرهای مصر از جمله 'قلیوب' در شمال قاهره به تخریب زیارتگاه های اهل بیت مبادرت کردند.
'محمد الدرینی' دبیر کل شورای عالی حمایت از اهل بیت در مصر تاکید کرد، راهپیمایی جمعه با هدف مخالفت با اقدامات سلفی ها و درخواست مقابله با آنها صورت گرفت و تا زمانی که مراقد اهل بیت در معرض تخریب قرار دارد و از آنها حمایت نمی شود، اعتراضات ادامه خواهد داشت.
از سوی دیگر 'السید الهاشمی' رهبر طریقت هاشمیه شاذلیه در مصر با محکوم کردن تخریب زیارتگاه های اهل بیت گفت: 'ما جان خود را فدای اهل بیت می کنیم و تا زمانی که سلفی های وهابی تندرو از اقدامات خود دست برندارند ساکت نخواهیم نشست. ما همراه با شیعیان در راهپیمایی میلیونی روز جمعه شرکت کردیم.'
مجمع تحقیقات اسلامی مصر نیز در بیانیه پایان جلسه ماهانه این مجمع که به ریاست 'احمد الطیب' شیخ الازهر ،'علی جمعه' مفتی و'عبد الله الحسینی' وزیر اوقاف مصر و کلیه اعضا برگزار شد، تجاوز به برخی ضرایح و قبور صالحان را محکوم کرد.
تخریب زیارتگاه های اهل بیت در برخی شهرهای مصر خشم شیعیان این کشور را برانگیخت.
وهابیون تندرو که از سوی عربستان حمایت می شوند، پس از انقلاب مصر به تکاپو افتادند و با اقداماتی از جمله بریدن گوش یک مسیحی، حمله به قبطی ها، پاشیدن اسید بر روی دختران، ضرب وشتم و تهدید آنها، دخالت وتقلب گسترده در نظر سنجی اخیر قانون اساسی در این کشور و تشویق رای دهندگان به دادن رای منفی، نفرت شدید مردم مصر را برانگیختند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
NORWAY
۱۹:۳۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
.... بله دردناک است د رحالیکه قبر یک قاتل مسلم یعنی محمد رضا پهلوی محافظت میشود.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها