بررسیها
شامل رسانه های مختلف، از تلویزیون و فیلمهای سینمایی گرفته تا ترانهها
میشود. نگاهی به دید تبلیغاتی لباس عروسکهای عریان برای بچه های دبستانی،
و تاثیر صعنت هدفدار ساخت اسباب بازی بر احساسات نوجوانان برانگیخته شده و نیز هجمه بمباران تبلیغاتی ماحصلی جز بروز رفتارهای مخاطره آمیز در کودکان و نوجوانان نداشته است.
محققان دریافت اند که چنین تصاویری ممکن است باعث شود دختران به بدن خود به دید جنسی بنگرند.
تام
رابرتز، یکی از اعضای گروه پژوهنده و همچنین استاد روانشناسی کالج کلورادو
اسپرینگز، میگوید:«کثرت شواهد دلیلی برای نگرانی در مورد تصاویر دارای
گرایشهای جنسی و پیامدهای ذهنی حاصل از آن برای دختران فراهم میکند.«
مطالعات
جداگانه مشکلاتی را مربوط به اختلالاتی در غذا خوردن، عزت نفس پایین و
افسردگی در این مورد نشان داده است، اما رابرتز میگوید هیچ مطالعه ای وجود
نداشته که نشان بدهد این مشکلات تا چه حد «مستقیماً» مربوط به تصاویر جنسی
در تبلیغات و رسانه های رایج است.
این قالب، جنسیتی شدن را به عنوان روی دادن یکی از این موارد تعریف میکند که »هنگامی
که ارزش یک فرد تنها به خاطر جذبه یا رفتار جنسی اوست، تا حدی که سایر
ویژگیهای او نادیده گرفته میشود، و همچنین هنگامی که فردی خاصیت و ماهیتی
جنسی پیدا میکند برای مثال مانندشی ای برای استفاده جنسی فرد دیگری تربیت
میشود.«
این گزارش عروسکهای براتز را
به طور خاص به عنوان «عروسکهای دارای لباسهای جنسی مانند دامنهای کوتاه،
لباسهای توری، جورابهای ساق بلند و شال گردنهای پوشیده از پر ذکر
میکند».
انس
کودکان و دنیای نوجوانی آنها با اسباب بازی هایشان بسیار عمیق است.این
حقیقت که این عروسکها به طور خاص آنها را به تمایلات جنسی بزرگ سالان که
حالت شی ای پیدا کرده است سوق می دهد.
اسحاق لارین، مدیر اجرایی ارشد گروه سازنده عروسکهای براتز، واقع در کالیفرنیا می گوید: «این شرکت با گذشت ۷ سال از حضور این عروسکها در بازار بیش از ۱۲۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است.«همچنین
یک سازنده اسباب بازی دیگر اشاره میکند که قصد دارد در ادامه رقابتهای
سال گذشته برای تولید عروسکهای هدف دار، خط تولید عروسکهای مدلی از روی
عروسکهای پاسی کت (یک گروه موسیقی که به ترانه های شهوت انگیز و آداب و
رفتارهای خاصشان مشهور هستند) راه اندازی کند.
عروسک جنسی چینی