کد خبر: ۱۰۵۴۵۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۱۸ دی ۱۳۹۱
واگذاری ورزشگاه شهید کشوری به استقلال هر چند اتفاقاتی قابل تقدیر است اما این پرسش را ایجاد می‌کند که باشگاهی با میلیاردها تومان بدهی که از پس هزینه‌های جاری‌اش برنمی آید، چطور می‌خواهد سه مجموعه ورزشی را نگهداری کند؟

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار مهر، سالها پیش مجموعه ورزشی مرغوبکار در جنوب تهران به مدت 20 سال به باشگاه استقلال واگذار شد تا این تیم پرطرفدار برای انجام تمرینات و امور جاری باشگاه نگرانی نداشتته باشد، اما با وجود بازسازی هایی که توسط این باشگاه در این مجموعه صورت گرفت عملا مرغوبکار نتوانست نیازهای استقلال را برآورده کند تا آبی ها به دنبال راه حل دیگری باشند.

هر چند مجموعه ورزشی مرغوبکار سالهاست به محل برگزاری بازی‌های تیم های پایه باشگاه استقلال تبدیل شده است، اما مرور اتفاقات تلخی که در این مجموعه رخ داده نشان می دهد که نه تنها باشگاه آبی پوش تهرانی نتوانسته از این مجموعه به درستی استفاده کند، بلکه نظارت درستی هم بر آن نداشته و هرازچندگاهی اتفاقات ناخوشایندی در آن رخ داده است.

با این حال باشگاه استقلال و در راس آن علی فتح الله زاده سالها تلاش کرد تا کمپ اختصاصی این باشگاه را راه اندازی کند که این اتفاق سال گذشته رخ داد. اما ظاهرا این کمپ هم جوابگوی نیازهای باشگاه استقلال نیست چرا آنها برای در اختیار گرفتن یک مجموعه ورزشی جدید اقدام کرده اند.

در کشورهای صاحب فوتبال، تیم های بزرگ تمام امور تیم شان را در کمپ اختصاصی خودشان پیگیری می کنند و وقتی این کمپ احداث می‌شود دیگر نیازی به در اختیار گرفتن مجموعه ورزشی جدید نیست. حالا سوال این است که چرا مسئولان باشگاه استقلال با وجود داشتن کمپ اختصاصی که سالها برایش زحمت کشیده شده، بازهم سراغ مجموعه ورزشی جدیدی رفته اند؟

آیا این کمپ تنها برای محل تمرین تیم فوتبال بزرگسالان طراحی شده است؟ آیا استقلال بودجه کافی برای تکمیل مراحل بعدی این کمپ را در اختیار ندارد و یا اینکه باشگاه استقلال آنقدر بزرگ و حرفه ای شده و فعالیت تیم های غیر فوتبالش گسترده شده که نیاز به مجموعه ای بزرگتر از کمپ فعلی دارد؟

حالا مجموعه ورزشی شهید کشوری که یکی از مجموعه های قدیمی تهران است به استقلال واگذار شده و قرار است بزودی تحویل این باشگاه شود. جدا از اینکه این انتقال باعث آوارگی چند فدراسیون ورزشی خواهد شد و مشخص نیست تکلیف آنها چه می شود، اما سوال اینجاست که باشگاه استقلال که میلیاردها تومان بدهی دارد و این فصل مسئولان و کادر فنی آن مدام از بی پولی انتقاد می کنند و فریاد می کشند، چطور می خواهد هزینه نگهداری این مجموعه را بدهد؟

آیا استقلال از نظر مالی به شرایطی رسیده که بتواند هزینه نگهداری و توسعه و بازسازی سه مجموعه ورزشی را بدهد؟ آیا وزارت ورزش که موافقت کرده تا مجموعه کشوری در اختیار استقلال قرار بگیرد، آنقدر بودجه به این باشگاه پرطرفدار می دهد که از پس اداره سه مجموعه ورزشی فعال بربیاید؟

با توجه به شرایط موجود و بی پولی باشگاه استقلال که میلیاردها تومان بدهی هم از قبل روی دست علی فتح الله زاده مانده، بعید به نظر می رسد که این باشگاه هم بتواند هزینه میلیاردی قرارداد بازیکنان و کادر فنی اش را پرداخت کند و هم سالانه میلیون ها تومان برای نگهداری و توسعه این سه مجموعه ورزشی هزینه کند.

ای کاش باشگاه های ما که باید تا سال 2013 استاندارهای لازم کنفدراسیون فوتبال آسیا را کسب کنند به جای از این شاخه به آن شاخه پریدن و هزینه های میلیاردی برای بازیکنانی که کیفیت فنی بالایی هم ندارند، تمرکزشان را روی تکمیل کمپ های اختصاصی یا مجموعه هایشان می گذاشتند و به دنبال اضافه کردن تعداد مجموعه هایشان نباشند!

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها