کد خبر: ۱۰۵۱۴۶
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۱۷ دی ۱۳۹۱
به گزارش 598، کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:

استدلال ضد انقلاب براي حمايت از سران فتنه
يك پايگاه اينترنتي وابسته به اپوزيسيون، از گروه هاي ضدانقلاب خواست به ميزان اصرار دست اندركاران فتنه سبز به عدم مرزبندي با جريان هاي ضددين و ضدانقلاب، آنها را مورد حمايت قرار دهند حتي اگر داراي سوابق انقلابي و حضور در نظام بوده باشند.

اخبار روز نوشت: در ميان نيروهاي اصلاح طلب و مدعي اصلاح طلبي، چهارگرايش مختلف در رابطه با انتخابات پيش رو پديد آمده است. 1- شركت در انتخابات به بهاي محكوم كردن جنبش سبز و رهبران ربوده شده آن (كواكبيان) 2- شركت بي قيد و شرط(عارف) 3-شركت بي قيد و شرط ولي با تاكيد بر ضرورت رفع حصر 4- شركت مشروط به رفع حصر و با مشاركت جنبش سبز در تصميم گيري.

در ادامه اين تحليل آمده است: به نظر مي رسد آقاي خاتمي به عنوان يكي از شخصيت هاي خوشنام [!] اصلاح طلبان، با درك شرايط وارد صحنه شده است. اظهارات اخير او در جريان ملاقات با دختران موسوي- رهنورد، همزمان با تلاش براي احياي جبهه متحد اصلاح طلبان، مي تواند اين گونه تعبير شود كه ايشان مي خواهند در چارچوب گرايش چهارم وارد بازي شوند و خطاي دماوند را تكرار نكنند.

در عين حال، كاراكتر و سوابق جناب خاتمي و محدوده تنگي كه او براي سياست ورزي برگزيده- يا خطوط قرمز نظام در اختيارش مي گذارد- همواره اين نگراني را در ميان نيروهاي تحول خواه كشور دامن مي زند كه تا چه ميزان مي توان بر سر ايستادگي و استواري ايشان حساب باز كرد و تا چه حد مي شود به كارايي اهرم هاي در دسترس او اميدوار بود؟

اخبار روز در ادامه نوشت: بخش هاي بزرگي از نيروهاي چپ، غيرمذهبي، مليون و دين باوران سكولار كه فضاي سياسي خارج از كشور را تحت كنترل دارند، به درستي تاكيد مي كنند كه موسوي را كه دوران خميني را طلايي ناميد، رهبر خود نمي دانند. در عين حال واقع بيني سياسي و حركت با پاي واقعيت ها، اغلب ما را در مقابل گزينش هاي نامطلوب، ولي اجتناب ناپذير قرار مي دهند.

اگر به اين واقعيت هم توجه كنيم كه موسوي و كروبي در تمام مدتي كه هدايت جنبش سبز را در دست داشتند، در مقابل انحصارطلبي هاي داخل جنبش و فشارهاي شديد حكومت براي مرزبندي با بخش هاي تحول خواه، چپ و غيرمذهبي مقاومت كردند و اگر به نتايج پيروزي در مبارزه براي آزاد كردن اين همراهان و تاثير عظيم آن در احياي جنبش سبز بينديشيم، قطعا به فراخوان فروتنانه موسوي، خطاب به ما سكولارها و دين ناباوران درون جنبش سبز كه «ميان بد و بدتر، بد را انتخاب كنيد» پاسخ مثبت خواهيم داد و حداقل به احترام سه سال ايستادگي در مقابل حكومت در پيكار براي آزادي آنها سهيم خواهيم شد.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها