کد خبر: ۱۰۴۹۷۸
زمان انتشار: ۱۷:۱۳     ۱۶ دی ۱۳۹۱
البته ملوان همچنان جایگاه مناسبی در جدول دارد اما ادامه این روند انها را به میانه جدول هل خواهد داد
به گزارش 598 به نقل از سایت گل - از تعطیلات نیم فصل دوم تاکنون ملوان تبدیل در 4 بازی به میدان رفته وفقط 2 تساوی کسب کرده .اگرچه این نتایج ممکن است در سیر طبیعی افت یک تیم باشند اما زمانی که این نتایج با هم پیوند می خورند و در برابرتیم هایی که در انتهای جدول قرار دارند رخ می دهد و ملوان در برابر یک حریف دیرینه یک باخت غیر قابل باور را کسب می کند این نتیجه گیری برای هوادارن ملوان فراتر از یک فاجعه محسوب می شود.

از این بازی...
ملوان در سال های گذشته نتایج بد داشته اما این نوع نتیجه گیری این روزها برای هواداران ملوان سنگین است و در یک ماه گذشته یکی از بدترین ملوان های ادوار مختلف را به نمایش گذاشته است. سرآغاز روند نزولی ملوان شکست شش گله مقابل پرسپولیس بود که در تاریخ ملوان تکرار رخ نداده بود . ملوانی که در آخرین هفته نیم فصل اول ذوب آهن را به راحتی از پیش رو برداشته بود. پرسپولیسی ها انگیزه کافی را برای برد و جدا شدن از یک نیم فصل وحشتناک داشتند و دربرابر یک ملوان کاملا آماده و سرحال قرار گرفتند. ملوانی که می خواست انتقام فینال جام حذفی دو سال پیش را بگیرد.


پیش از مسابقه احمدزاده که مصاحبه های جنجالی اش در برابر پرسپولیس همیشه سر زبان ها بود یک بار دیگر لب به سخن گشود و پای حرف هایی به میان آمد که بیشتر از آن بوی داوری و فدراسیون به مشام می رسید. شاید اگر او لطافت بیشتری داشت نتیجه بازی آنگونه رقم نمی خورد. اما حاشیه اصلی مصاحبه مازیار زارع بود که آتش را در خرمن پرسپولیسی ها روشن کرد و باعث شد ملوان در آزادی کار دشوارتری داشته باشد و پرسپولیس پر انگیزه بیشتر شعله ور شود و پرسپولیس که این فصل پیکان را با 6 گل از دم تیغ گذرانده بود همان بلا را بر سر ملوان آورد تا خودش از بحران خارج شود و نتیجه آن بازی فاجعه 29 آذر شد. هرچند در آن بازی نباید از اشتباهات مفرط دفاع ملوان بی تامل گذر کرد.

بازی بدون شرح
 فاجعه بازی با پرسپولیس تمام شد و به تاریخ پیوست و ملوانان به دنبال جبران آن در لیگ و کسب سهمیه آسیای و ادامه روند صعودیشان در لیگ بودند آنها در گام اول از نیم فصل به گهر رسیدند و دربی دروازه دولاب برای آنها کلید خورد. پیش از بازی حرف هایی از خداحافظی هدایتی از فوتبال به میان آمد اما تمامی آنها تا آن زمان در حد شایعه بود. آن بازی در انزلی آن هم در وسط هفته برای انزلیچی ها مهم بود چون باید تیمشان را با برد از بحران خارج می کردند اما اینبار اتفاقات به گونه ای دیگر رقم خورد تا ملوان در برابر تیم انتهای جدول یک تساوی به دست آورد.  این بار سید محمد حسینی بود که سریال اشتباهات مدافعین ملوان را ادامه داد .او به تقی نائینی پاس گل داد تا او هم در این فصل به جمع مدافعان پر اشتباه ملوان بپیوندد و ملوان در دقایق پایانی برد را با تساوی تعویض کند.

بازهم اشتباه، در آبادان
بازی دوم ملوان در نیم فصل دوم برابر صنعت نفتی بود که همراه با گهر در انتهای جدول جا خوش کرده بودند. بازی در برابر تیمی های که در حال سقوط هستند بسیار سخت است. آنها چاره ای جز انتحاری بازی کردن یا به نمایش گذاشتن یک بازی کاملا بسته برای کسب حداقل امتیازات ندارند و ملوان در دو بازی پشت هم در برابر این تیم ها قرار گرفت. بازی با صنعت نفت نوید از یک ملوان با برنامه تر داشت آنها حتی با کل دقایق ابتدایی رافخایی از حریف جلو افتادند اما اینبار دیگر نوبت حسنی صفت بود که به جای مدافعین این تیم اشتباه کند. او  یک اشتباه مبتدیانه کرد و ملوان بازی برده را با تساوی عوض کرد تا کم کم ملوان جایگاهش را در بالای جدول از دست بدهد و چشم به بازی بعدی بدوزد.

و شکست خانگی
 بازی با صبا از ان چیزی که بازیکنان ملوان فکر می کردند سخت تر بود. صبا که بیشتر امتیازاتش را در این فصل در خارج از خانه کسب کرده دوباره موفق به کسب این مهم شد و در انزلی اجازه موقعیت سازی به ملوان را نداد. برخلاف بازی های گذشته که ملوان در خانه خوب بازی می کرد اما نتیجه نمی گرفت اینبار هم بد بازی کرد و هم بد نتیجه گرفت. ملوان در بازی های گذشته در کار هجومی به خوبی ظاهر می شد و مشکل عدیده در کاراهای تدافعی داشت اما در برابر با صبا حرفی برای گفتن نداشت. ملوانان نتوانستند حتی در برابر تیمی که 10 نفره شده بود بازی قابل قبول و منطقی را به نمایش بگذارند و موقعیت های خطرناک ملوان در این بازی درحدصفر بود.
نکته جالب در مورد بازی ملوان به کار گیری عزیز معبودی در پست دفاع راست بود. او که پست تخصصی اش مهاجم است به صلاح دید احمدزاده به دفاع منتقل شد و برای اولین بار در ترکیب اصلی قرار گرفت اما بازی را تا دقیقه 90 به پایان نرساند و از زمین بازی اخراج شد.
 گل صبا هم که شاهکاری از اشتباهات مدافعان ملوان بود و فرید کریمی پس از پشت سر گذاشتن 4 مدافع ملوان توپ را وارد دروازه این تیم کرد. ملوان در بازی با صبا زورش نچربید و باخت.

شوک می خواهند یا سیلی؟
 ملوان پس از بازی با پرسپولیس دچار افت شدیدی شده و حتی احمدزاده نیز دلیل آن را نمی داند اما چیزی که کاملا مشخص است آن است که ملوان این روزها دیگر آن ملوان اول فصل نیست و بیشتر از هرچیز احتیاج به یک شوک اساسی آن هم از نوع درودگری دارد. شوکی که آنها را گویی که به خواب زمستانی رفته اند بیدار کند.
احتمالا مسئله اصلی ملوان مربوط به مسایل روحی و روانی است. چیزی که بسیاری از هواداران را این روزها عصبی می کند آن جنگندگی ناب ملوانی است که این روزها در ملوان یافت نمی شود. باید منتظر بازی با فجرسپاسی بود تا دید در آن بازی چه چیزی برای ملوانان رقم می خورد.
 ملوان در این روزها تیم های بحران زده را از بحران خارج می کند به بهشت برمی گردد؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها