کد خبر: ۱۰۴۷۱۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۱۵ دی ۱۳۹۱
مقامات عراق از حضور 17 میلیون زائر در شهر کربلای معلی و شرکت در مراسم اربعین حسینی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری العهد، «نصیف الخطابی» ، معاون رئیس شورای استانداری کربلا در اظهاراتی خبری اعلام کرد: 17 میلیون زائر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد کربلای معلی شده اند.

برخی منابع خبری نیز حتی تعداد زائران حسینی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی را 18 تا نزدیک به 20 میلیون نفر اعلام کرده‌اند.

معاون رئیس شورای استانداری کربلا افزود: بیش از 750 هزار نفر از این زائران خارجی هستند که با پای پیاده یا از راه زمینی و هوایی خود را از کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایران، آسیا و اروپا به کربلا رسانده اند.

وی افزود: زائران از خارج از عراق از 30 کشور خود را به کربلا رساندند و 700 هتل این شهر کاملا پر شده است.

نیروهای امنیتی عراق از 15 روز پیش تدابیر گسترده و فوق العاده ای را به مناسبت اربعین حسینی تدارک دیده اند و هزاران سرباز و نیروی پلیس در خیابان‌ها  مستقر کرده اند تا محافظ جان زائرانی باشند که پای پیاده خود را از دیگر استانها به شهر کربلا می رسانند.

مقامات عراقی در شهر کربلا نیز 35 هزار سرباز و نیروی پلیس مستقر کرده است که 2 هزار و 500 نفر از آنها در پست های ایست و بازرسی در این شهر مراقب هستند و چندین فروند بالگرد نیز بر فراز کربلا و حومه آن مشغول گشت زنی هستند.

رئیس اتاق عملیات کربلا نیز به نقل از «هادی العامری» وزیر حمل و نقل و فرماندهان امنیتی عراق اعلام کرد که مشکلات مربوط به امنیت، حمل و نقل و خدمات رسانی به زائران حسینی در سال جاری نسبت به سال های گذشته کاهش بسیاری یافته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها