کد خبر: ۱۰۳۹۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۱۱ دی ۱۳۹۱
نوجوانان انگلیسی اکنون می‌توانند با استفاده از یک نرم‌افزار آنلاین، رانندگی را به شیوه سایبری آموزش دیده و با خطرات احتمالی در زمان رانندگی روبرو شوند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مدل آنلاین موسوم به «آناتومی یک تصادف» بخشی از نرم‌افزار « Drive iQ » (هوشبهر رانندگی) است.

شیوه‌های قدیمی آموزش رانندگی بر مهارتهای فنی مورد نیاز برای موفقیت در آزمون تمرکز داشته اما نتوانسته‌اند از آماری که نشان می‌دهد حدود 20 درصد از تصادفات جاده‌ای که قاتل بزرگ نوجوانان است، در اثر ضعف نگرش و رفتار و نه مهارتهای کنترل خودرو بوده، جلوگیری کنند.

یک پژوهش جدید نشان داد که تقریبا نیمی از رانندگان جوان در زمان رانندگی به شکل مستقل احساس ناراحتی، عدم آمادگی و حتی ترس دارند. این نرم‌افزار برای پر کردن این خلا موجود در فرآیند یادگیری موجود ساخته شده است.

این بستر نرم‌افزاری آنلاین رایگان به یک راننده جوان در مورد تاثیری که نگرش و رفتار آنها داشته، آموزش می‌دهد و استراتژیهای سازگار را برای بهتر شدن رانندگی آنها ارائه می‌کند.

به گفته عصب‌شناسان، نگرش بی‌ملاحظه جوانان به عدم توسعه یافتگی ناحیه‌ای در مغز موسوم به لوب فرانتال مرتبط است که تا اویل دهه 20 زندگی به بلوغ کامل نمی‌رسد و تنها در زمان بلوغ این ناحیه است که فرد می‌تواند بطور کامل خطرات را پیش‌بینی و ارزیابی کند.

طراحان نرم‌افزار هوشبهر رانندگی مدعی‌اند که با سرعت بخشیدن به بلوغ این ناحیه کار می‌کند. اکنون بیش از 400 مدرسه در انگلیس برای این نرم‌افزار ثبت‌نام کرده و انتظار می‌رود تا سال 2014 در برنامه‌تحصیلی تمام نوجوانان 16 ساله قرار بگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها