کد خبر: ۱۰۳۸۹
زمان انتشار: ۱۵:۵۰     ۱۸ اسفند ۱۳۸۹
صدام همچنین به قذافي پيشنهاد داده كه وزراي امنيت و رئيس پليس ليبي را اعدام كند و اگر اين كار را نكند اين دو تن او را به نيروهاي آمريكايي تسليم خواهند كرد...صدام همواره از سوريه وحشت داشت و معتقد بود ايراني ها از طريق سوريه به عراق مي آيند و در بغداد به انفجار مناطق نظامي و مسكوني مي پردازند و شاهد اين حوادث انفجار بازار يهوديان عراق در سال 1982 و حمله به كاروان اسراي ايراني براي..
در ادامه حوادث ليبي «سي ان ان» و چند سايت ديگر خبري امروز اعلام كردند كه ديكتاتور ليبي ابراز داشته تحت تاثير خوابي كه ديده است قصد تسليم شدن به نيروهاي معارض را دارد.

به گزارش «تابناک»، گفته شده كه قذافي تحت تاثير سخنانی از صدام دیکتاتور معدوم عراق که در خواب وی آمده قرار گرفته و به شدت دچار بحران روحی شده است. در این خبر آمده است که، ديكتاتور عراق به او گفته اگر همچنان مقاومت كني جايي كه پيش من است و  مال توست بزودي پرخواهد شد و تو نزد من خواهي آمد!

این منابع خبری به نقل از نزدیکان قذافی نوشته اند که، صدام به قذافي پيشنهاد داده كه وزراي امنيت و رئيس پليس ليبي را اعدام كند و اگر اين كار را نكند اين دو تن او را به نيروهاي آمريكايي تسليم خواهند كرد.

هر چند این خبر به ظاهر طنز می آید اما با روحیاتی که تاکنون قذافی از خود نشان داده است، طرح چنین ادعایی باور پذیر تر می شود. و بعید به نظر نمی رسد قذافی به واسطه روحیه عجیبش تعیین سرنوشت خود را به شیوه خوابی که دیده است رقم زند.

اما در همین حال، وزیر دفاع یونان از عبور هواپیمای اختصاصی معمر قذافی از فضای یونان به مقصد مصر خبر داد که این مساله در کنار مهلت 72 ساعته انقلابیون به وی برای ترک کشور، احتمال فرار قذافی را بیش از پیش تقویت می کند.

شبکه خبری العالم در خبری فوری به نقل از خبرگزاری فرانسه با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد که، وزیر دفاع یونان در عین حال اعلام کرد که هویت سرنشینان هواپیمای قذافی مشخص نیست. قذافی دیروز با نخست وزیر یونان تماس تلفنی برقرار کرده بود.

بنابر این گزارش هواپیمای لیبیایی که از فضای یونان عبور کرده از نوع فالکن 900 بوده است که به طور معمول شخصیت های لیبیایی با آن سفر می کنند.

در خبر ديگري نیز که امروز و بر اساس ياداشت هاي رامسفيلد وزير دفاع اسبق آمريكا، درباره صدام  تنظیم شده اينگونه آمده است: در سال 1983 و در زمان رياست جمهوري ريگان صدام يك نوار ويدئويي 3 دقيقه اي را به او هديه داده كه در آن سوريه در حال آموزش كماندوي زن براي حمله به عراق است.

در آن فيلم نشان داده شده كه سوريه سربازان عراقي را ربوده و در برابر حافظ اسد همچون خرگوش سرآنها را بريده است.

رامسفيلد در ادامه اين يادداشت ها مي نويسد: صدام همواره از سوريه وحشت داشت و معتقد بود ايراني ها از طريق سوريه به عراق مي آيند و در بغداد به انفجار مناطق نظامي و مسكوني مي پردازند و شاهد اين حوادث انفجار بازار يهوديان عراق در سال 1982 و حمله به كاروان اسراي ايراني براي آزادسازي آنها در الانبار در همان سال است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها