کد خبر: ۱۰۳۸۸۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۶     ۱۱ دی ۱۳۹۱
اخیرا گروههایی با طرح " انتخابات آزاد" شروع به فعالیت در کشور کرده اند و نیت شومشان این است تا به جامعه القا نمایند که تا به امروز انتخابات آزاد در کشور نبوده است. / حال با توجه به اهداف پشت پرده چنین مباحث انحرافی و فتنه گرانه و طرح آن از سوی برخی از عوامل اصلی فتنه 88، باید منتظر ماند که مجلس با تدوین کنندگان منشور فتنه جدید چه برخوردی خواهد کرد.
پس از گذشت چند سال از فتنه 88 ، انتظار می رفت که عوامل موثر در فتنه از عملکرد قبلی خود توبه نمایند و اقدام به جبران گذشته خود نمایند. اما نه تنها چنین اتفاقی رخ نداد بلکه با وجود اینکه ماه ها به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است با رمز جدید «انتخابات آزاد» وارد عرصه شده اند و در فکر ایجاد یک دسیسه دیگر هستند. احتمالا منظور آنها از انتخابات آزاد این آست که فقط خودشان و گروهها وابسطه به آنها باید در انتخابات شرکت کنند و گذشته از نتیجه واقعی انتخابات، در روز انتخابات اعلام  شود که آنها پیروز انتخابات هستند.

به گزارش 598 به نقل از سرویس سیاسی بی باک، محمد حسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با بی باک تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی در حال بررسی تشکل ها و مجموعه هایی که به دنبال تشویش افکار عمومی هستند می باشد.

وی افزود: برخی تشکل ها با مطرح کردن مطالب و شعارهایی که بوی فتنه می دهد قصد برهم زدن اوضاع کشور را دارند که با آنها  به شدت برخورد خواهد شد.

آصفری اظهار داشت: درخواست این است که دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و نیروی انتظامی و همچنین اطلاعات سپاه وارد عرصه شود و با این تنش آفرینی ها برخورد داشته باشد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: اخیرا گروههایی با طرح " انتخابات آزاد" شروع به فعالیت در کشور کرده اند و نیت شومشان این است تا به جامعه القا نمایند که تا به امروز انتخابات آزاد در کشور نبوده است، با اینکه ما همیشه انتخابات آزاد داشته ایم و تمام گروهها در انتخابات شرکت می کردند و هیچ محدودیتی برای حضور مردم در انتخابات نبوده است که گروهی بخواهند چنین مطالب را بیان کنند.

وی اظهار داشت: بدون شک این مطالب در راستای همان جریان فتنه 88 است که دوباره اخیرا با شعار انتخابات آزاد وارده عرصه شده است ولی مردم مطمئن باشند که با عواملی که از حالا چنین موضوعاتی را مطرح می کنند و به دنبال متشنج کردن جامعه هستند به طور جدی برخورد خواهد شد.

نماینده مردم اراک در مجلس بیان داشت: باید از مطرح شدن این مسائل به ویژه در سایت ها و روزنامه ها و مطبوعات جلوگیری شود، در طی 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همه انتخاباتهای ما آزاد بوده است و این خود مردم بوده اند که در قالب هیأت های اجرائی انتخابات را برگزار می کردند و صرفا دولت کار پشتیبانی و تدارکات را برای برگزاری انتخابات انجام می داد لذا مطرح کردن بحث "انتخابات آزاد" مطمئنا در راستای فتنه جدید است.

آصفری در ادامه در مورد برخورد با کسانی که چنین مطالبی بیان می کنند گفت: مطمئنا دستگاه های امنیتی به صورت جدی با آنها برخورد خواهد کرد و در کمیسیون امنیت ملی این مسئله در دستور کار است و به شدت آن را پیگیر هستیم.

وی در مورد پی گیری این مسئله و همچنین پیشگیری از وقوع تنش های جدید گفت: کمیسیون امنیت ملی جلساتی را با مسئولین امنیتی کشور چه در وزارت اطلاعات و چه در اطلاعات سپاه و همچنین نیروی انتظامی برگزار می کند و امور را رصد می کند تا امنیت انتخابات در بعد داخلی و خارجی تامین شود، همچنین جلساتی با وزارت ارشاد و صدا و سیما برای انجام کاره های فرهنگی داشته است که سیاست های کلان نظام و دغدغه های مردم را دنبال کنند و از مطرح کردن مسائلی که می تواند یک فتنه دیگر را رغم بزند جلوگیری شود.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار بی باک که آیا تا کنون برخورد و تذکری هم داده شده گفت: هنوز وارد انتخابات نشده ایم، اما در حال تدوین برنامه ای هستیم که طبق آن پیش خواهیم رفت و در حال حاضر ورود به بحث انتخابات زود است که برخی جریانات وارد شده اند.

آصفری همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به ورود زودهنگام برخی جریانات به عرصه تبلیغات انتخاباتی؛ کمیسیون امنیت ملی مجلس چه طرح و برنامه ای را برای برخورد با متخلفین در دستور کار دارد، گفت: این هفته در جلسه کمیسیون امنیت ملی این موضوع در دستور کار  است و آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گفتنی است؛ چند روز پیش رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای انجمن اسلامی ادوار دانشگاه‌های تهران و تبریز، اولین قدم در بازگشت تعادل به جامعه را برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و قانونی خواند و گفت: با تحقق این امر، همه نیروهای سیاسی فعال و مردم به نتیجه بیرون آمده از صندوق‌ها تمکین کرده و با همکاری و یاری‌رسانی به دولت، مشکلات و معضلات کشور به یاری خداوند برطرف خواهد شد.

حال با توجه به اهداف پشت پرده  چنین مباحث انحرافی و فتنه گرانه و طرح آن از سوی برخی از عوامل اصلی فتنه 88، باید منتظر ماند که مجلس با تدوین کنندگان منشور فتنه جدید چه برخوردی خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها