کد خبر: ۱۰۳۵۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۱۰ دی ۱۳۹۱
در حالی روند توسعه روابط تجاری بین ایران و سیبری، سیری صعودی را طی می‌کند که مقامات این منطقه بر تقویت هرچه بیشتر مناسبات برای درهم شکستن تحریم‌های غرب علیه ایران تأکید دارند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار فارس، در سال‌های اخیر، مبادلات تجاری ایران و سیبری افزایش یافته و بسیاری از مقامات تجاری این منطقه بر لزوم مقابله با غرض‌ورزی غربی‌ها تأکید دارند.

در راستای این مبادلات در سال اخیر 184 تن کره از شهر «کراسنویارسک» واقع در سیبری وارد ایران شد که این مواد لبنی توسط متخصصین بهداشت مورد آزمایش قرار گرفتند.

علاوه بر این، 386 تن مواد خوراکی مجموعا در 8 مرحله وارد ایران شده است که ورود این محصولات نیز بر اساس گواهی اداره بهداشت بوده است.

صاحبان کالا در کراسنویارسک در گفت‌وگو با خبرنگار منطقه‌ای فارس تأکید کردند که علاقمند به گسترش روابط اقتصادی با ایران هستند.

در این رابطه، رئیس مرکز تجاری «سرگی‌لوماکین» گفت: در ایران محصولات از کیفیت بسیار بالاتری در مقایسه با محصولاتی که از چین وارد می شود، برخوردار هستند. 

وی ضمن اشاره به تقاضای بالای این محصولات در بازار سیبری، تاکید کرد که گسترش روابط تجاری با ایران بری آنان بسیار مهم و سودمند است.

این مسئله در حالی است که مقامات اقتصادی کراسنویارسک برای تقویت همکاری‌ با ایران در زمینه تجارت محصولات مورد نیاز، ابراز آمادگی کرده‌اند.

در همین رابطه «سرگئی پالیشوک» صاحب چند کارخانه و مؤسسه برش ذغال در سیبری نیز در گفت‌و گو با خبرنگار منطقه‌ای فارس اظهار داشت که بسیاری از تجار سیبری بر رشد روابط اقتصادی و تجاری سیبری با ایران تأکید دارند.

وی تصریح کرد: این معاملات نه تنها در زمینه محصولات غذایی بلکه در زمینه چوب، مصالح و تکنولوژی ساختمانی، محصولات کشاورزی و تولیدات مشترک امکان‌پذیر است.

پالیشوک افزود: جامعه تجار کراسنویارسک در مورد تحریم‌هایی که از طرف غرب علیه ایران اعمال می‌شود نظر منفی دارد.

وی اظهار داشت: در این رابطه برخی از مقامات روسیه کورکورانه کارهای آمریکا را تأیید کرده و نمی‌خواهند که روابط ایران و روسیه گسترش یابد.

این فعال اقتصادی سیبری در ادامه گفت: برای خنثی‌ کردن این تحریم‌ها باید روسیه و ایران با قدرت این غرض‌ورزی‌های منفی را درهم‌ بشکنند.

یکی از اعضای هیئت حاکم شهر کراسنویارسک نیز با اشاره به خرسندی مقامات این شهر از گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و سیبری، گفت: متأسفانه به دلیل وجود برخی مشکلات امکان سرمایه گذاری مشترک بسیار کم است.

وی اشاره کرد: شاید وقت آن رسیده که 2 طرف یکدیگر را بهتر شناخته و گفتگوهای سازنده‌ای را در مورد گسترش همکاری‌ها داشته باشند.

وی در پایان با ابراز امیدواری برای توسعه روابط فیمابین و اعلام آمادگی برای پذیرایی از نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در سیبری، افزود: در کراسنویارسک «رضا سجادی» سفیر ایران در مسکو را به خوبی می‌شناسند و وی تلاش زیادی برای گسترش روابط ایران و روسیه داشته است.

این مقام شهر کراسنویارسک همچنین با اعلام آمادگی برای ملاقات با نمایندگان تجاری ایران در سیبری، بر تأثیر و اهمیت این گفت‌گوها تأکید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها