کد خبر: ۱۰۳۴۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۰۹ دی ۱۳۹۱
سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: با این وضعیتی که می‌بینم دل و دماغ کار کردن ندارم.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالله ویسی خیلی زود در فوتبال ما چهره شد. او توانست فصل گذشته در تیم صبای قم در دومین سال سرمربیگری‌اش این تیم را آسیایی کند.

وی پیش از فصل جاری با انتخاب پیکان تصمیم گرفت تجربه کاری‌اش را در تیمی که تازه به لیگ برتر راه پیدا کرده، به کار گیرد. غافل از اینکه شاکله اصلی پیکان با تیمی مثل صبا که سال‌ها در لیگ برتر حضور داشته، فرق می‌کند و البته در این بین نباید از عوامل بیرونی و حاشیه‌ای که این روزها کمر فوتبال را خم کرده است، غافل بود.

عبدالله ویسی این روزها روحیه ندارد. به قول خودش دیگر دل و دماغی برای کار کردن نیست.

ویسی از یک سری بی‌انصافی‌ها و نگاه‌های غیر فوتبالی خسته است. هر چند که می‌پذیرد از ابتدای فصل تصمیمات اشتباهی گرفته است. شاید اگر او این قدر احساسی نبود در تردید برای ماندن و رفتن به سر نمی‌برد. در زیر مصاحبه خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با وی را می‌خوانیم.

فارس: اوضاع چه طور است؟

خوب نیست.

فارس: چرا؟

چون آنچه در مورد بازیکنانم فکر کردم اتفاق نیفتاده و همچنان نقطه ضعف داریم.

فارس: چرا در نیم فصل نتوانستید وضعیت فنی را ترمیم کنید؟

این کار را کردیم اما متاسفانه مثل نیم فصل اول بازی را خوب شروع نکردیم. تیم ما احساساتی است.

فارس: تیم احساسی است یا سرمربی؟

کل تیم ما احساسی است.

فارس: این خوب است یا بد؟

معلوم است که گاهی اوقات خوب است و گاهی بد. تیم ما وقتی گل می‌خورد برای اینکه ناراحت می‌شوند و می‌خواهند آن را جبران کنند مدام حمله می‌کنند. این زود گل خوردن برای تیمی مثل پیکان خطرناک است و برخی دوستی‌ها خاله خرسه است.

فارس: منظورتان چیست؟

یعنی بعضی بازیکنان برای جبران گل خورده دوست دارند که فقط حمله کنند و زود ناراحت می‌شوند و این بد است.

فارس: وظیفه کیست که این مشکل را حل کند؟

قطعا من. ولی در زمین، من مربی نمی‌توانم کاری کنم و همه چیز دست بازیکن است.

فارس: شما همان عبدالله ویسی صبا هستید اما چرا در پیکان موفق نمی‌شوید؟

در صبا با یک تیمی که تجربه لیگ برتر را داشت، روبرو بودم و در همان تیم علاوه بر اینکه شاکله اصلی را حفظ کردم 17 بازیکن جویای نام را به تیم اضافه کردم. اما اشتباه من در پیکان این بود که به این فکر نکردم این تیم لیگ یکی است و احتیاج به بازیکن باتجربه لیگ برتری دارد. اشتباه من همین بود.

فارس: یعنی اول فصل کسی نبود که به شما بگوید چه طور تصمیم بگیرید؟

چرا خیلی‌ها به من گفتند. اما من اصلا به این موضوع حواسم نیست. در واقع اکنون هم شهامت دارم و می‌گویم اشتباه کردم. البته در نیم فصل تا حدودی توانستیم نقاط ضعف را بپوشانیم.

فارس: قبول دارید که نباید به این راحتی وجهه عبدالله ویسی خراب شود؟

دقیقا همین طور است. من اکنون سه روز است که در اهواز هستم و وقتی رفتار مردم را می‌بینم که دوست ندارند تیم من ناموفق باشد شرمنده آنها می‌شوم و البته به خودم افتخار می‌کنم این رفتارها و این واکنش‌ها به من اعتماد به نفس می‌دهد.

 

 

 

فارس: همین اعتماد به نفس باعث نمی‌شود ضعف‌های‌تان را نبینید؟

نه وقتی به کارت ایمان داشته باشی دیگر تمام است. من مربی بی‌تجربه‌ای نیستم همه می‌دانند که در قهرمانی فولاد نقش پررنگی داشتم. دو تیم استانی را توانستم بالا بیاورم. در ابتدای فصل خیلی‌ها به من گفتند مربیان لیگ برتری نمی‌توانند در پیکان موفق شوند اما من آمدم تا این رکورد را بشکنم.

فارس: اکنون احساس ترس ندارید؟

احساس ترس ندارم اما از اینکه پیکان را انتخاب کردم پشیمانم.

فارس: فکر نمی‌کنید این حرف در شرایط فعلی برای شما جالب نباشد؟

مردم ما باهوشند. تفاوت آدم‌هایی که خوب کار می‌کنند و آنهایی که دروغ می‌گویند و دغل بازی می‌کنند را متوجه می‌شوند. بازیکن به فلان تیم رفته و 650 میلیون تومان گرفته است اما من همان بازیکن را با 100 میلیون تومان به پیکان آوردم. از این موارد زیاد است. من بازیکن جوان به پیکان تزریق کردم.

فارس: اما تاوان این کار را هم پس دادید؟

کاری که من کردم تاوان دارد اما این شکست نیست. من این مسئله را شکست نمی‌دانم. ادیسون هم بارها شکست خورد تا توانست برق را اختراع کند. شاید دشمنان من از این وضعیت خوشحال شوند اما مردم و کارشناسان فوتبال همه چیز را می‌دانند. استعفا کردم. ولی خیلی از کارشناسان بزرگ این فوتبال در نامه‌های سرگشاده، سربسته و حتی تلفنی از من خواستند کنار نکشم، از این بالاتر چه افتخاری است. وقتی رویانیان و قلعه‌نویی با من تماس می‌گیرند و می‌گویند بمان یا علی دوستی می‌گوید تو سالمی و باید بمانی چه چیزی از این بهتر.

فارس: در این شرایط باشگاه چقدر از شما حمایت کرده است؟

آنها هم حمایت کرده‌اند اما باشگاه هم دنبال نتیجه است. آنها می‌ترسند تیم شان سقوط کند اما من می‌گویم در نیم فصل اول که تیم ما خوب هم نتیجه نگرفت 20 امتیاز کسب کرد و اگر در نیم فصل دوم همین مقدار را کسب کنیم تیم می‌ماند.

فارس: یعنی هدف شما فقط حفظ تیم در لیگ برتر است؟

هدف من این نیست اما باشگاه ترسو شده است و تفکر آنها هم به من ربطی ندارد. آنها می‌توانند تصمیم بگیرند که من را کنار بگذارند چون من با اعتقادم کار می‌کنم. مربیانی هستند که 20 سال است در این مملکت کار می‌کنند یک قهرمانی هم به دست نیاورده‌اند اما من مفتخرم که توانسته‌ام 120 بازیکن به لیگ برتر معرفی کنم. باید و باز هم می‌گویم باید این فوتبال برای آدم‌هایی مثل من ارزش قائل باشد، نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم اصلا بحث خودم نیست می‌خواهم بگویم فرهنگ ارزش گذاری ما باید تغییر کند.

فارس: شما خودتان را مربی باهوشی می‌دانید؟

بله من باهوشم.

فارس: اگر باهوش هستید چرا اول فصل چنین اشتباهی کردید؟

حرف شما درست است ولی انسان جایز الخطاست. شما هر چقدر هم راننده خوبی باشی ممکن است یک بار تصادف کنی.

فارس: اما این مدل رفتن از فوتبال برای شما نمره منفی نیست؟

نمره منفی است اما من اصول را زیر پا نگذاشته‌ام و برای کار کردن در هر شرایطی به دروغ متوسل نشدم همین که بازیکنان بزرگ را با مبالغ کم به این تیم آوردم برایم بس است. قبل از فصل تیم‌های بزرگی من را می‌خواستند اما من پیکان را انتخاب کردم. در هر حال معتقدم هیچ چیز نباید مانع کار درست شود و تنها هدفم کمک به فوتبالیست‌های گمنام و مستعد است. به نظر شما فلان تیم که به یک بازیکن 20 ساله 100 میلیون داده است آیا آن بازیکن سال‌های سال می‌تواند بازیکن خوبی باشد؟ بازیکن 20 ساله باید زحمت بکشد اما متاسفانه اکنون بازیکنان جوان پولی به اندازه پول جواد نکونام می‌خواهند که در لالیگا بازی کرده است.

فارس: مشخص است که دل پری دارید؟

واقعا همین طور است. دیگر دل و دماغ این مدل کار کردن را ندارم. پرسپولیس با میلیاردها تومان هزینه، دو امتیاز از ما بالاتر است. این انصاف است که چنین برخوردهایی با من می‌شود؟ هیچ وقت دوست نداشتم ستاره‌های تیم‌های دیگر را داشته باشم و اصلا از این قیاس خوشم نمی‌آید. من به تیمی که جمع کرده‌ام اعتقاد دارم اما باید یاد بگیرم که دیگر چنین اشتباهاتی نکنم.

گفت و گو از مهستا اخباری

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها