کد خبر: ۱۰۳۲۹۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۰۹ دی ۱۳۹۱
دبیر‌کل کمیته ملی المپیک گفت: سفر نمایندگان المپیک آسیا می‌تواند راهگشای تعلیق باشد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، بهرام افشارزاده در مصاحبه با رادیو ورزش در خصوص اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک اظهار داشت: اساسنامه فعلی که اکنون داریم و در حال اجراست مشکل خاصی ندارد اما یک سال و نیم پیش که در کپنهاگ جلسه بود. IOC به همه کمیته های ملی المپیک اعلام کرد که باید اساسنامه خود را به سمت نوجوانان و جوانان و برطرف کردن یکسری مطالب انشایی و املایی پیش ببرند. این برای همه کمیته ها بود.

وی افزود: اگر تا امروز کمیته ملی المپیک ایران اساسنامه خود را تغییر نداده است به دلیل عدم علاقمندی به این کار نبوده است بلکه در آن زمان چون هنوز سازمان تربیت بدنی به وزارت تبدیل نشده بود و نمی خواستیم شبهاتی به وجود آید این اتفاق رخ نداد اما اکنون تدوین اساسنامه کمیته ملی المپیک در مراحل آخر است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا جلسه امروز هیئت اجرایی برگزار نشد، گفت: با توجه به اینکه همیشه جلسات خود را روز سه شنبه برگزار کردیم و امروز برای برخی آقایان حضور در جلسه مقدور نبود تصمیم گرفتیم سه شنبه این جلسه را برگزار کنیم.

افشارزاده در ارتباط با کارگروهی که برای تدوین اساسنامه تشکیل شده بود و نقش آنها در این مورد، عنوان کرد: این کارگروه اساسنامه را نوشتند اما همان طور که گفتم به دلیل برخی شبهاتی که نمی خواستیم به وجود آید آن را نگه داشتیم اما بعد از آن با تلاش های قدمی تدوین اساسنامه را دنبال کردیم. آن کارگروه هم کار خود را خوب انجام داد و باید از آنها قدردانی شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: اکنون وقتی این اساسنامه که طبق فرمت اصلی کمیته بین المللی المپیک نوشته شده آماده شود در هیئت اجرایی مطرح می شود و سپس باید به IOC و کمیته المپیک آسیا ارسال شود و پس از اظهارات کارشناسی آنها به ایران بازگردانده می شود. در مرحله بعدی این اساسنامه در مجمع فوق العاده باید تصویب شود و سپس بار دیگر به IOC و شورای المپیک آسیا ارسال شود. ما سعی می کنیم هر چه زودتر این مراحل طی شود.

افشارزاده در پاسخ به این سؤال که آیا بند جدیدی در اساسنامه هست که انتخاب دبیر کل به عهده رئیس کمیته ملی المپیک و تصویب هیئت اجرایی برسد، باشد، گفت: این مسئله فعلا به صورت پیشنهاد است و باید در وزارت ورزش تجزیه و تحلیل شود. همچنین بعد از این باید به تصویب شورای المپیک آسیا و IOC برسد. مسئله این است که اساسنامه به سمت اصلاح منطقی و صحیح و دور بودن از تشکیلات دولتی پیش رود. من نمی گویم وزارت ورزش باید نظر نهایی را بدهد اما نظر آنها هم مهم است. سه شنبه تصمیم نهایی در این خصوص گرفته می شود.

دبیر کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که سفر رئیس شورای المپیک آسیا به تهران و دلیل حضور او و هیئت همراهش چیست، اظهار داشت: آنها 24 دی به ایران می آیند. آنها تا ساعت 21 همان روز در تهران هستند و دیداری با علی آبادی و محمد عباسی خواهند داشت. ما می خواهیم برای تسریع در کار تصویب اساسنامه از آنها در تهران نظرخواهی کنیم.

وی در این ارتباط که آیا حضور آنها بی ربط به تعلیق احتمالی برخی رشته های ورزشی نیست، گفت: به هر حال این سفر می تواند راهگشای خیلی از مسائل در ورزش کشور باشد. 65 روز دیگر مسابقات همبستگی آسیایی را داریم و باید هر چه زودتر برای اینکه اثرات منفی این مسئله برای سال آینده روی ندهد، فیصله پیدا کند.

افشارزاده در خصوص اینکه انتخابات کمیته ملی المپیک چه زمانی در ایران برگزار می شود، گفت: باید اساسنامه تصویب شود. تا زمانی که IOC و کمیته ملی المپیک آسیا تصویب نکنند نمی توانیم انتخابات را برگزار کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها