کد خبر: ۱۰۳۱۹۶
زمان انتشار: ۱۵:۵۶     ۰۸ دی ۱۳۹۱
استاندار تهران با اعلام حمایت از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: یکی از نمایندگان مجلس مطرح کرده‌ که 50 درصد کارخانه‌های تولیدی استان تهران با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تعطیل شده است، بیش از 16 هزار کارخانه در تهران فعالیت می‌کنند، فهرست 80 کارخانه را به ما بدهند.

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره اجرای مرحله دوم قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها اظهار داشت: بعضی‌ها از اجرای مرحله دوم یارانه‌ها نگران هستند و از اجرای این قانون احساس خطر می‌کنند.

اجرای مرحله دوم یارانه‌ها تأثیری ضد تورمی دارد

وی ادامه داد: اجرای مرحله دوم یارانه‌ها تأثیری ضد تورمی دارد، موجب کاهش تورم می‌شود، درآمد مردم را از طریق واریز مابه‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی افزایش می‌دهد، بر سالم سازی اقتصاد کمک می‌کند و مبارزه با قاچاق است.

روزانه 20 میلیون لیتر فرآورده قاچاق می‌شود

تمدن بیان داشت: برآورد مسئولان مبارزه با قاچاق این است که روزانه 20 میلیون لیتر فرآورده از کشور در روز قاچاق می‌شود و پول این 20 میلیون لیتر باید به حساب مردم واریز شود ولی فعلاً در دست باند‌های قاچاق و دلالان است.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به سالم سازی اقتصاد ملی کمک می‌کند.

نقدینگی کاهش پیدا کرده است

وی افزود: بعضی‌ها علیه هدفمند‌سازی یارانه‌ها صحبت کردند در حالی که 21 ماه از اجرای این قانون می‌گذرد و نقدینگی به واسطه آمار و ارقامی که داده شده کاهش پیدا کرده است.

تمدن با تأکید بر اینکه میزان صادرات نفتی و رشد اقتصادی کشور با اجرای این قانون افزایش یافته است گفت: بنابراین اگر این قانون مشکل‌زا است  چرا تورمی را که در ابتدای اجرای این قانون پیش‌بینی شده بود و حدود 30 درصد بود، نداشتیم.

استاندار تهران با بیان اینکه تورم ناشی از واقعی شدن قیمت‌ها است گفت: بنزین لیتری 100 تومان را به قیمت واقعی 400 تومان رسانده‌ایم و این موضوع با تورم حبابی و ناشی از یک اقتصاد بیمار تفاوت دارد.

یک هزار و 780 هزار میلیارد دلار به تولید کمک شده است

تمدن افزود: بعضی‌ها می‌گویند مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا نکنید چرا که دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها به تولید کمک نکرده است و این موضوع در حالی است که یک هزار و 780 هزار میلیارد دلار از زمان اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها به تولید کمک شده است.

وی به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: اخیراً مطرح کرده‌اند که 50 درصد از کارخانه های تولیدی در استان تهران تعطیل شده است اگر مجلس آمار درست نداشته باشد چگونه می‌تواند در کشور قانونگذاری کند.

استاندار تهران افزود: 16 هزار و 600 کارخانه در استان تهران فعالیت می‌کنند که به فرموده این نماینده مجلس 50 درصد از این کارخانه‌ها باید تعطیل شده باشد و به این معنا است که 8 هزار و 300 کارخانه با اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها تعطیل شده است.

فهرست کارخانه‌های تعطیل شده را اعلام کنند

وی افزود: ما درخواست می‌کنیم فهرست 80 کارخانه‌ای که با اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها تعطیل شده را به ما اعلام کند.

تمدن ادامه داد: بعضی  وقت‌ها رئیس یک کارخانه به این نتیجه می‌رسد که در واردات خودرو موفق‌تر است و درآمد بیشتری کسب می‌کند. بنابر این کارخانه را تعطیل می‌کند که این موضوع ربطی به هدفمند سازی یارانه‌ها ندارد.

وی افزود: دولت نهم و دهم در امر اطلاع‌رسانی نتوانسته است نسبت به حجم کاری که داشته به خوبی اقدام کند.

تمدن افزود: در حال حاضر ایام پایانی کار دولت است ولی همچنان مانند روزهای اول فعالیت‌ها ادامه دارد و سستی در کار نمی‌بینیم.

پاسخ منتقدان را با کار می دهیم

استاندار تهران یادآور شد: ما پاسخ منتقدان و کسانی که با دولت سرستیزه‌جویی دارند را با کار و تلاش می‌دهیم و به هیچوجه به دعواها و حاشیه‌ها ورود پیدا نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه این نوع اطلاع‌رسانی متناسب با حجم کار و تلاش دولت نیست گفت: در میان توده‌های مردم بازخورد اقدامات دولت را می‌بینیم ولی بعضی از اشخاص با تمام تجهیزات، امکانات و منابع مالی گسترده‌ای که در اختیار دارند.شبانه‌روز هزینه می‌کنند و اثر کار آنها مشاهده می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها