کد خبر: ۱۰۳۰۹
زمان انتشار: ۱۷:۲۰     ۱۷ اسفند ۱۳۸۹
دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی بحرین از جزئیات جدید فساد دولت و استفاده مقامات دولتی این کشور از رانت‌های اقتصادی و سیاسی در بحرین پرده برداشت.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی العالم ، اسناد و نوار ویدئویی که نسخه ای از آنها در اختیار پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم قرار گرفته است نشان می دهد که خلیفه بن سلمان نخست وزیر بحرین زمین بندر اقتصادی منامه را فقط به مبلغ یک دینار خریداری کرده است.
 
در این سند آمده است که فروشنده در مقابل دریافت مبلغ یک دینار بحرین حق هرگونه مطالبه در آینده را از خود سلب کرده است و اذعان می کند که خریدار حق دارد با صرف امضای قرارداد درآمد حاصل از این ملک را دریافت کند و مالک آن باشد.
 
شیخ علی سلمان گفت : اسناد دیگری درباره فساد موجود در میان اعضا و دستگاه‌های دولتی در اختیار دارد که در آینده فاش خواهد کرد.
 
بحرینی ها با برپایی تظاهرات در سراسر این کشور خواستار استعفای این دولت هستند و تظاهرکنندگان وعده داده اند تا عملی شدن خواسته های خود به تظاهرات ادامه دهند.
 
 
بعد از تایید برنامه‌ریزی‌ها و طراحی های سازندگی در مناطقی از کشور و قبل از اینکه در رسانه‌ها مطرح شود، خاندان حاکم در بحرین روی زمین‌هایی که آینده اقتصادی خوبی دارند، دست می گذارند و این زمین ها را از دست و مالکیت صاحبان آنها با ترفند و حیله‌هایی خارج می کنند به گونه‌ای که فروشنده نمی تواند در آینده به هیچ یک از دستگاههای حقوقی یا قضایی درباره این مسئله شکایت کند.
 
به گفته این فعال سیاسی بحرینی، دولتی‌ها و خاندان حاکم به گونه‌ای رانت‌های اقتصادی استفاده کرده و می‌کنند که بیشتر اقتصاد کشور را در دست خود گرفته‌اند.
 
به گفته شیخ سلمان در این معامله ها طرف سوم و دلالانی از طرف فروشنده یا فروشندگان حاضر می شوند تا مالک در فروش ملک خود مردد نشود و در صورت ایجاد اختلاف در معامله خاندان حاکم طرف مستقیم نباشد.
 
همچنین خاندان حاکم طرف سوم به شمار می رود تا شک و تردید ایجاد نشود به طوری که در این سند عبدالرحمن محمد عبدالله مالک و شیخ راشد بن خلیفه بن حمد آل خلیفه نماینده خاندان حاکم به شمار می رود.
 
این سند فاش کرد که چگونه مالکیت این زمین به شرکت بندر اقتصادی بحرین و چند ماه بعد در مارس سال 2005 به مالکیت خلیفه بن سلمان نخست وزیر بحرین منتقل شد.
 
عبدالله العالی نماینده مستعفی فراکسیون الوفاق هفته گذشته وعده داد که مسائل و نتایجی را که کمیته تحقیق درباره املاک دولتی و خصوصی کشور بدست آورده است در افکار عمومی فاش کند تا میزان فساد و خللی که دولت و دستگاه‌های اجرایی از آنها رنج می برند مشخص شود.
 
وی تاکید کرد بیش از 65 کیلومتر مربع به شیوه های غیرقانونی به سرقت رفته است و امید است سازوکار تلاش برای افشای حقایق بیشتر درباره املاک دولتی و خصوصی کشور که به سرقت رفته است، مشخص شود.
 
عبدالله العالی گفت: با وجود سوء استفاده از املاک کشور و سرقت زمین ها ، به نظر نمی رسد برای ریشه کن کردن فساد در دولت و دستگاه اجرایی جدیتی وجود داشته باشد.
 
العالی اظهار داشت از مهم ترین نتایجی که کمیته تحقیق درباره املاک دولتی و خصوصی کشور بدست آورده این است که زمین های به سرقت رفته که با دلیل ثابت شده بیش از 65 کیلومتر مربع است.
 
همچنین زمین های زیادی وجود دارد که خارج از چارچوب قانون اهدا شده است و برخی از آنها به شرکت تبدیل شده و اسناد آن به نام شرکت مذکور به ثبت رسیده است و بسیاری از املاک به بهای کم و ناچیز فروخته یا اجاره داده شده است و بسیاری از آنها به بودجه کشور اضافه نشده و بسیاری از پروژه های خصوصی در زمین ها و املاک دولتی اجرا شده است.
 
دارایی های مردم بحرین با این روش از طریق به بازی گرفتن پست نخست وزیری به سرقت رفته و این فقط یک مثال است.
 
این در حالی است که برخی دیگر از شهروندان بحرینی خواستار سرنگونی نظام و برکناری خاندان حاکم هستند که از حدود دو قرن پیش تاکنون بر این کشور حکومت می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها