کد خبر: ۱۰۳۰۸۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۰۷ دی ۱۳۹۱
کام ورزش در هفته‌ای که با شیرینی شب یلدا آغاز شد در ابتدای راه با مرگ ناگهانی یک مجری جوان ورزشی به تلخی گرایید هرچند خیلی زود ورزش ایران در مسیر حاشیه‎‌های همیشگی و حتی اتفاقات خوب قرار گرفت.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار مهر، هفت روز رو به پایان ورزش ایران با شیرینی شب یلدا و اتفاقات خوبی مانند تصاحب سه سکوی نخست رقابت‌های بین‎المللی تکواندو جام فجر توسط تیم‎های داخلی آغاز شد اما خیلی زود با مرگ ناگهانی مجری جوان و ورزشی صدا و سیما که بیشتر از 31 سال نداشت به تلخی گرایید.

البته پس از آن، نشست خوبی که میان نایب رئیس فدراسیون کشتی با مربیان تیم ملی کشتی فرنگی  برگزار شد و تصمیمات امیدوارکننده‌ای که در راستای خارج شدن فرنگی کاران از بحران و نزدیک‎تر شدن دوباره بنا به آنها گرفته شد، دوباره ورزش ایران را در مسیر اتفاقات خوب قرار داد.

آغاز مرحله برگشت مسابقات فوتبال لیگ برتر که با فرصت طلبی به موقع استقلال و صدرنشینی دوباره این تیم همراه بود، انتصاب یک ایرانی به عنوان رئیس کمیته داوران فیبا آسیا، به نتیجه نرسیدن اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در نشستی که برای بررسی جوانب مختلف اصلاح اساسنامه برگزار شد و البته استعفای رئیس فدراسیون کاراته به دلیل بازنشستگی از دیگر اتفاقات مهم این هفته رو به پایان بود.

مهمترین اتفاقات هفت روز روز به پایان ورزش ایران عبارتند از:

لیگ برتر بسکتبال به نیمه راه رسید


نیم فصل نخست مسابقات بسکتبال لیگ برتر بسکتبال کشور پنجشنبه گذشته با برگزاری دیدارهای هفته نهم به پایان رسید. در پایان این مرحله از مسابقات تیم پتروشیمی بندرامام در میان ده تیم شرکت کننده قهرمانی نیم فصل را از آن خود کرد و در صدر جدول رده‎بندی قرار گرفت و صنایع پتروشیمی هم در انتهای جدول ایستاد. نیم فصل دوم مسابقات بسکتبال از امروز پنجشنبه آغاز می‌شود.

فدراسیون والیبال مشاور ایتالیایی گرفت


" پیه رو ربادنگو" ایتالیایی که طی سال‎های 2006 تا 2012 مدیریت کمیته مسابقات فدراسیون جهانی والیبال را بر عهده داشت مشاور بین‌الملل فدراسیون والیبال شد تا این فدراسیون را  در برگزاری و شرکت در مسابقات لیگ جهانی و قهرمانی جهان همراهی کند.

لیگ برتر بسکتبال با قهرمانی پتروشیمی به نیمه راه رسید

یلدای شیرین اصفهانی‎ها، بدرود دورودی‎ها و وداع صبای آسیایی در جام حذفی


مسابقات فوتبال جام حذفی پنجشنبه گذشته با برگزاری دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی پیگیری شد که طی آن راه‌آهن بازی برده را به میزبان آبادانی‌اش واگذار کرد و 2 بر 3 شکست خورد. تراکتورسازی در رشت نتوانست از پس داماش برآید و دیدار برابر این تیم را با نتیجه 5 بر 4 واگذار کرد.  دو تیم اصفهانی هم شب یلدای شیرینی داشتند چون هر دو تیم سپاهان و ذوب آهن با یک گل به ترتیب مس رفسنجان و شهرداری یاسوج را در خانه‌شان شکست دادند. ضمن اینکه فجر سپاسی هم در دیداری خانگی سایپا را 4 بر 3 شکست داد.   

در چارچوب دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی  روز جمعه دیدار تیم‌های ابومسلم و صبای قم که به دلیل شرایط نامساعد جوی در مشهد با یک روز تاخیر برگزار شد، در پایان 90 دقیقه به تساوی بدون گل انجامید اما مشهدی‌ها در وقت اضافه 2 بر یک به پیروزی رسیدند و باعث حذف دومین تیم لیگ برتری و وداع صبای آسیایی با جام حذفی شدند.

استقلال هم در آخرین دیدار این مرحله با تنها یک گل باعث بدرود دورودی‌ها  شدند. قرار بود دیدار تیم‎های استقلال و گهر دورود جمعه برگزار شود اما به دلیل شرایط نامساعد جدی به شنبه موکول شد.

برتری تکواندوکاران داخلی در جام فجر


بیست و چهارمین دوره رقابت‌های تکواندو بین‎المللی جام فجر که با حضور سه تیم داخلی و 6 تیم خارجی و به مدت دو روز در خانه تکواندو تهران برگزار شد، شنبه گذشته با تصاحب سکوهای برتر توسط سه تیم داخلی به پایان رسید. بر این اساس و در پایان این رقابت‌ها تیم شهرداری ورامین با 5 مدال طلا و یک مدال برنز به عنوان قهرمانی دست یافت. تیم‎های استیل البرز و مقاومت هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

یک ایرانی رئیس کمیته داوران بسکتبال آسیا شد


هروس آوانسیان، داور بین‌المللی بسکتبال ایران که از سال 1920 قضاوت در سطح داخلی را آغاز کرد، یکشنبه گذشته موافقت خود را با پیشنهاد هاکوب خاجیریان، دبیرکل فیبا آسیا مبنی بر پذیرفتن ریاست کمیته داوران کنفدراسیون بسکتبال آسیا اعلام کرد. آوانسیان طی سیزده سال گذشته همواره در عرصه بین‎المللی سوت زده است.

کشف جسد مجری ورزشی صدا و سیما


نیما نهاوندیان از مجریان ورزشی صدا و سیما که اجرای برنامه ورزش از نگاه دو در کنار طعم ورزش، دورخیز، توپ طلایی، هفت سنگ و عید کبریا از مهمترین برنامه‌هایش بود یکشنبه گذشته درگذشت. جسد وی در منزل مسکونی‌اش کشف شد. پس از انجام کالبد شکافی، عارضه مغزی علت فوت مرحوم نهاوندیان اعلام شد. پیکر مرحوم نهاوندیان سه شنبه گذشته با حضور بسیاری از چهره‌های ورزشی از محل شبکه دوم سیما تشییع شد و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

مرحوم نیما نهاوندیان از مجریان ورزشی صدا و سیما سه شنبه گذشته در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد

سپاهان قهرمان لیگ هندبال شد


دور رفت مسابقات هندبال لیگ برتر باشگاه‎های کشور یکشنبه گذشته با قهرمانی سپاهان اصفهان به پایان رسید. ثامن الحجج مشهد و سبزوار هم دو تیمی بودند که در پایان این نیم فصل همانند اصفهانی‎ها 16 امتیازی شدند اما به خاطر تفاضل کمتر در رده‌های دوم و سوم جدول رده بندی قرار گرفتند. 

بنا در یک قدمی تیم ملی کشتی فرنگی


به دنبال نشست امیدوارکننده ای که یکشنبه گذشته میان حسن رنگرز، نایب رئیس فدراسیون کشتی با مربیان تیم ملی کشتی فرنگی برای بازگشت محمد بنا و آغاز مجدد برنامه آماده سازی فرنگی کاران برگزار شد، مقرر شد که سومین مرحله اردوی آماده سازی این تیم برای شرکت در رقابت‌های جام جهانی تهران از امروز پنجشنبه آغاز شود. برگزاری این اردو علاوه بر خروج فرنگی کاران از بحران و بلاتکلیفی، نشانگر رضایت محمد بنا برای بازگشت به تیم ملی است.

رئیس فدراسیون کاراته استعفا کرد


محمد صادق فرجی، رئیس فدراسیون کاراته به دنبال بازنشستگی در وزارت ورزش و جوانان دوشنبه گذشته از سمت خود در این فدراسیون کناره‎گیری کرد. به دنبال این استعفا، چهارشنبه گذشته از سوی وزارت ورزش و جوانان علیرضا سمندر به عنوان سرپرست فدراسیون کاراته منصوب شد. سمندر سابقه ریاست فدراسیون کاراته را در کارنامه دارد.

 استقلال با شکست آلومینیوم دوباره صدرنشین لیگ برتر شد

المپیکی‌ها به نتیجه نرسیدند


اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک سه‌شنبه گذشته در یکصد و پنجاه و چهارمین نشست خود، موضوع اصلاح اساسنامه این کمیته را مورد بحث و بررسی قرار دادند اما در پایان جلسه سه ساعته در مورد آن و همچنین تفویض اختیار انتخاب دبیر کل کمیته ملی المپیک از روسای فدراسیون‌ها (اعضای مجمع) به رئیس کمیته ملی المپیک و کاهش تعداد اعضای مجمع به نتیجه نهایی نرسیدند. قرار است آنها شنبه آینده در نشستی فوق العاده تصمیمات نهایی در این زمینه را اتخاذ کنند. 

آسمان خلیج فارس دوباره آبی شد


مرحله برگشت مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور (جام خلیج فارس) در حالی از سه شنبه گذشته آغاز شد که سپاهان صدرنشین در تهران متحمل شکست شد و تیم‎های فولاد خوزستان، ملوان بندرانزلی، راه آهن و تراکتور سازی هم نتوانستند در رقابت با با حریفان‎شان شانس صدرنشینی حتی به صورت موقت را به دست آورند. پرسپولیس هم با از دست دادن پیروزی در ورزشگاه آزادی روند ناکامی‌هایش در لیگ برتر را ادامه داد ضمن اینکه در بین قعرنشینان تنها ذوب آهن حریف خود را شکست داد اما تیم‌های آلومینیوم و نفت آبان گهر دورود نتوانستند به سه امتیاز دیدارهای خود دست یافتند. در این میان استقلال با فرصت طلبی و پیروزی ارزشمند درهرمزگان مجددا صدرنشین لیگ برتر شد. 

بر این اساس در نخستین هفته از مرحله برگشت مسابقات فوتبال لیگ برتر استقلال مقابل آلومینیوم هرمزگان 2 بر صفر پیروز شد. تیم‎های پرسپولیس، سایپای البرز و فولاد خوزستان به ترتیب مقابل صنعت نفت آبادان، تراکتورسازی تبریز و داماش گیلان به تساوی 2 بر 2 دست یافتند. دیدار تیم‌های ملوان بندرانزلی و گهر دورود به تساوی یک بر یک انجامید. تیم‎های ذوب آهن اصهفان، مس کرمان و نفت تهران با یک گل به ترتیب فجرسپاسی شیراز، سپاهان اصفهان و راه آهن تهران را شکست دادند و صبای قم هم با 4 گل در مقابل تک گل پیکان تهران پیروز شد. 


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها