کد خبر: ۱۰۳۰۴۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۰۷ دی ۱۳۹۱
پیاده‌راه آیینی 17 شهریور ، پس از حدود سه ماه انسداد برای عملیات اجرایی این پروژه، از روز گذشته با استقرار بلوک‌های سیمانی، دوباره به مسیری برای تردد خودروها تبدیل شده است!
به گزارش ایسنا، طرح تبدیل خیابان 17 شهریور حدفاصل میدان شهدا تا میدان امام حسین (ع) از مهرماه امسال در دستورکار شهرداری تهران قرار گرفت. طرحی که تقریبا تمامی اعضای شورای شهر تهران با آن مخالف بودند و در بودجه سال جاری هم ردیفی برای آن پیش‌بینی نشده بود.
 
اما از روز گذشته -چهارشنبه- و در آستانه اتمام عملیات عمرانی پیاده‌راه 17 شهریور، با نصب علایم راهنمایی و رانندگی و قراردادن بلوک‌های سیمانی، مسیری برای تردد خودروها بازگشایی شده است. این درحالیست که این خیابان برای تردد عابران پیاده آماده و به طور کامل کف‌پوش شده است.
 
تردد خودروها در پیاده‌راه 17 شهریور درحالی از روز چهارشنبه میسر شده‌ که پیگیری خبرنگار ایسنا درباره علل و همچنین مقطعی یا دائمی بودن این امر ادامه دارد.
 
ساماندهی دو میدان شهدا و امام حسین (ع) و تبدیل خیابان 17 شهریور در حدفاصل این دو میدان به پیاده‌راه هزینه بالایی را هم به دنبال داشته است. به طوری که برآورد هزینه اولیه این پروژه دو میلیارد تومان بوده که به گفته رییس شورای شهر تهران، شهرداری در متمم بودجه هزینه این پروژه را 20 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده و بر این اساس ردیفی برای آن در نظر گرفته بود. اما شورا این ردیف را از متمم بودجه حذف کرد و مخالفت خود را با صرف هزینه بیشتر در پروژه‌ای که از ابتدا هم بدون کسب مجوز از شورای شهر اجرایی شده بود، اعلام کرد.
 
علاوه بر این، پیاده‌راه 17 شهریور طبق وعده شهرداری باید تا پایان آبان ماه به اتمام می‌رسید؛ اما با گذشت بیش از یک ماه از این وعده زمانی، نه تنها خبری از جمع‌آوری بساط عملیات عمرانی در این محل نیست، بلکه از روز چهارشنبه نیز بلوک‌های سیمانی در میانه این پیاده‌راه قرار گرفته و مسیر پیاده‌راه دوباره میان خودروها و عابران تقسیم شده است!
 
پیش از این هم شهروندان ساکن این محدوده به دلیل طولانی بودن مسیر حدفاصل دو میدان شهدا و امام حسین (ع) از تبدیل خیابان 17 شهریور به پیاده‌راه انتقاد داشتند و به همین خاطر شهرداری به ناچار، ون‌هایی را برای انتقال عابران در این پیاده‌راه مستقر کرده بود.
 
به گزارش ایسنا، تردد خوردوها در پیاده‌راه آیینی 17 شهریور در حالی فراهم شده که این پرسش مطرح می‌شود که این پیاده‌راه آیینی چگونه یک‌شبه به خیابان تبدیل شده و حتی تابلوهای ترافیکی هم در مسیر قرار گرفته است!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها