کد خبر: ۱۰۳۰۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۰۷ دی ۱۳۹۱
تحلیل واشنگتن تایمز از اشتباه آمریکا در حمایت از اردوغان:
واشنگتن تایمز در تازه ترین تحلیل خود درباره اردوغان برخی رفتارهای او را شبیه به عملکرد 4 سلطان مشهور عثمانی، سلطان بایزید، سلطان عبدالحمید، سلطان محمود و سلطان سلیم سوم قلمداد کرد. این نشریه با این جمله "آخرین خواسته غرب وجود یک سلطان جدید در آنکارا است." به نقد سیاستهای اردوغان پرداخت.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598،  واشنگتن تایمز در تازه ترین تحلیل خود درباره اردوغان برخی رفتارهای او را شبیه به عملکرد 4 سلطان مشهور عثمانی، سلطان بایزید، سلطان عبدالحمید، سلطان محمود و سلطان سلیم سوم قلمداد کرد.

این نشریه با این جمله "آخرین خواسته غرب وجود یک سلطان جدید در آنکارا است." به نقد سیاستهای اردوغان پرداخت.



این نشریه ضمن تشبیه اردوغان به چهار سلطان عثمانی که اردوغان از ناتوانی‌ها و ابعاد منفی آنها ارث برده است، کمک‌های دولت آمریکا به نخست وزیر ترکیه را کمک‌های بیجا توصیف کرد.

چهار سلطانی که از دیدگاه واشنگتن تایمز اردوغان شبیه آنان است:

سلطان بایزید: این سلطان عثمانی در سال 1485 مطبوعات را قدغن کرد. در زمان حاکمیت اردوغان نیز ترکیه به بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در جهان تبدیل شد.

سلطان عبد الحمید: این سلطان عثمانی در سال 1880 به توصیه شیخ عبید الله نوعی خود مختاری به کردها اعطا کرد. اما بعدها این فرمان خود را پس گرفت. اردوغان نیز پس از باز کردن فضا در مورد کردها همانند عبد الحمید رفتار می‌کند.

سلطان محمد: این سلطان عثمانی انجمن ینی چری‌ها را که بر علیه پادشاهان مخالف خود قیام می‌کردند بست. اردوغان نیز در پرونده ارگنه قون صدها ژنرال و نظامی بلند رتبه را که مخالف حزب او بودند به اشخاص بی‌خاصیت تبدیل کرد.

سلطان سلیم سوم: سلطان سلیم یک پادشاه طرفدار اصلاحات و شخص آموزش دیده بود. اما در مورد اصلاحات ارتش ناکام بود و در نتیجه یک سوء‌ قصد جان خود را از دست داد.

اردوغان نیز در حالت تهدید شده به سر می‌برد و برای حضور در دانشگاه فنی خاورمیانه که فضای آن دانشگاه با اردوغان مخالف است، 2500 پلیس، 20 زره پوش و 105 ابزار محافظت وی را همراهی کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها