کد خبر: ۱۰۲۹۶
زمان انتشار: ۱۶:۳۶     ۱۷ اسفند ۱۳۸۹
رهبر فرزانه انقلاب در مراسم احداث بزرگ‌ترين بوستان شهري:
در مسائل فرهنگی شهرها باید جهت گیری، دینی و الهی باشد تا زندگی و جامعه مورد نظر اسلام تحقق یابد. / با همه اقدامات انجام گرفته، همچنان تهران از كمبود فضاهای تنفسی رنج می برد و باید طرحهای گسترش فضای سبز بویژه در مناطق جنوبی تهران در دستور كار مسئولان شهری باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، همزمان با هفته منابع طبيعي، امروز با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي احداث بزرگ‌ترين بوستان شهري كشور در محل سابق پادگان قلعه‌مرغي در جنوب تهران، رسماً آغاز شد. 
 
در اين مراسم كه جمعي از اعضاي هيأت دولت، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، شهردار تهران و فرماندهان نظامي حضور داشتند، رهبر انقلاب اسلامي، ابتدا دو اصله نهال را غرس كردند. 
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس در جمع مسئولان بخش‌هاي مختلف منابع طبيعي، محيط زيست، شهرداري تهران و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در سخناني ضمن اظهار خرسندي از توجه بيش از پيش مسئولان به مسائل مربوط به سالم سازي محيط زيست و گسترش فضاي سبز تأكيد كردند: حفاظت از محيط زيست، جنگل‌ها و منابع طبيعي و فراهم كردن فضايي سالم و با طراوت براي زندگي از اساسي ترين وظايف است كه مسئولان بايد آن را در اولويت كاري خود قرار دهند. 
 
ايشان لازمه زندگي شيرين را وجود محيط زيستي سالم در كنار پيشرفت‌هاي علمي، صنعتي، اقتصادي و شهرسازي دانستند و خاطرنشان كردند: منابع طبيعي، از ثروتهاي ملي است كه مربوط به ملت‌ها و نسل‌هاي مختلف در طول تاريخ است، بنابراين بايد درخصوص حفظ منابع طبيعي و جنگل‌ها اهتمام جدي‌تري شود. 
 
رهبر انقلاب اسلامي با توصيه مؤكد به دولت و مجلس براي در اولويت قرار دادن مسائل محيط زيست و حفظ منابع طبيعي در برنامه ريزيها، از طرح باغ شهرها اظهار نگراني جدي كردند و افزودند: اين موضوع كه اخيراً مطرح شده است، زمينه را براي ورود افراد سوءاستفاده كننده و تخريب جنگل ها و منابع طبيعي فراهم خواهد كرد. 
 
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين بر لزوم نظارت جدي براي جلوگيري از گسترش شهر تهران تأكيد كردند و افزودند: بايد با جديت تمام در مقابل متعرضان به زمين هاي دامنه جنوبي البرز و اطراف تهران ايستاد و از منافع ملي پاسداري كرد. 
 
ايشان اقدامات خدماتي و رفاهي انجام شده در تهران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي را غيرقابل مقايسه با قبل از انقلاب خواندند و تأكيد كردند: با همه اقدامات انجام گرفته، همچنان تهران از كمبود فضاهاي تنفسي رنج مي برد و بايد طرحهاي گسترش فضاي سبز بويژه در مناطق جنوبي تهران در دستور كار مسئولان شهري باشد. 
 
رهبر انقلاب اسلامي همچنين برخورد با زمين خواران را از موضوعات بسيار مهم دانستند و خواستار همكاري بيش از پيش مسئولان شهري با قوه قضاييه براي مقابله با زمين خواري شدند. 
 
حضرت آيت الله خامنه اي، مسئله آبخيزداري را نيز مهم برشمردند و تأكيد كردند: دولت بايد اين موضوع را با جديت و با نظارت قوي دنبال كند. 
 
ايشان با تأكيد بر اهميت بالاي مسائل فرهنگي، فرهنگ را روح زندگي دانستند و خاطرنشان كردند: در مسائل فرهنگي شهرها بايد جهت گيري، ديني و الهي باشد تا زندگي و جامعه مورد نظر اسلام تحقق يابد. 
 
رهبر انقلاب اسلامي در پايان اظهار اميدواري كردند بوستاني كه قرار است در محل سابق پادگان قلعه مرغي احداث شود، در همان زمان وعده داده شده و در سوم خرداد سال 90 تحويل مردم جنوب تهران شود. 
 
در اين مراسم، آقاي قاليباف شهردار تهران ضمن اشاره به نحوه احداث بزرگترين بوستان شهري كشور در محل سابق پادگان قلعه مرغي در مدت 3 ماه، گزارشي از فعاليتها و اقدامات شهرداري تهران در بخشهاي، فرهنگي و هنري، اجتماعي و اوقات فراغت، حمل و نقل و مترو، جمع آوري آبهاي سطحي، حمل و تفكيك زباله ها، گسترش فضاي سبز و بوستانها، شفافيت مالي شهرداري و مكانيزه شدن امور مربوط به شهرسازي ارائه كرد. 
 
اولويت به مناطق جنوب تهران، ساخت و تعمير مساجد، ساخت و تجهيز 275 كتابخانه عمومي، ايجاد اشتغال براي زنان سرپرست خانوار، احداث 350 خانه سلامت در 380 محله تهران، احداث بيش از پانصد زمين چمن و پنجاه و يك استخر، احداث 250 كيلومتر بزرگراه و بيش از هشتاد پل بزرگ، احداث 55 كيلومتر تونل مترو و چهل ايستگاه فعال با حمايت دولت و مجلس، گسترش فضاهاي تنفسي تهران بويژه احداث بوستان بزرگ در رودخانه كن، و گسترش بوستان نهج البلاغه و اداره شهر تهران از ابتداي سال 90 براساس طرح جامع و تفصيلي از جمله نكاتي بودند كه شهردار تهران در گزارش خود به آنها اشاره كرد. 
 
آقاي خليليان وزير جهاد كشاورزي نيز در سخناني با اشاره به متوسط بارندگي و شرايط خشك و نيمه خشك كشور، استفاده بهينه از آب، احياي پوشش جنگلي و مرتعي، گسترش طرحهاي آبخيزداري و سامانه هاي نوين آبياري تحت فشار از جمله كارهاي اساسي دولت براي حفاظت از منابع طبيعي برشمرد. 
 
وي با اشاره به انجام عمليات بيابان زدايي در پنج و نيم ميليون هكتار از اراضي كشور، گفت: تهيه نقشه سيماي آبخيزهاي كشور، تهيه نقشه سيماي پوشش گياهي، و تهيه نقشه عناصر خاك هاي كشور سه اقدام مهم وزارت جهاد كشاورزي در سالهاي اخير بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
با سلام
وبلاگ آنتی مثلثیزم با مطلب:
به نام همخوانی به کام ...!؟

به روز می باشد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
لبیک یا امام

به حول و قوه الهی زمین خواران را سرنگون خواهیم کرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها