کد خبر: ۱۰۲۸۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۰۶ دی ۱۳۹۱
با کنار هم قرار گرفتن تکه‌های پازل اتفاقات اخیر فدراسیون کاراته، بازنشستگی اجباری فرجی و خودزنی رئیس اسبق فدراسیون به ذهن متبادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدصادق فرجی که اواسط سال گذشته پس از استعفای عباس پناهی به عنوان سرپرست فدراسیون کاراته انتخاب شد، اوایل سال جاری در مجمع انتخاباتی با کسب بیشترین رای به عنوان رئیس این فدراسیون منصوب شد، اما پس از انتخاب فرجی، تا آخرین لحظه‌ای که وی در راس فدراسیون حضور داشت، به هیچ عنوان حکم ریاستش از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان امضا نشد. 

گفته می‌شود که اخیرا بین فدراسیون کاراته و وزارت ورزش، به سبب انتقال سبک‌های آزاد کاراته به فدراسیون ورزش‌های رزمی اختلافاتی به وجود آمده که در کنار تمام اختلافات، روز دوشنبه فرجی با دلایلی که در سایت فدراسیون مطرح شد از سمت خود استعفا کرد. البته با خبر استعفای رئیس فدراسیون شائبه‌هایی به وجود آمده که چطور ممکن است پس از اینکه فرجی فدراسیون پر حاشیه کاراته را به آرامش رساند و در بزرگترین آوردگاه جهانی با کمک ملی پوشان و کادر فنی نتیجه قابل قبولی را کسب کرد به یکباره تصمیم بگیرد که از پست ریاست فدراسیون استعفا بدهد؟

حال مهمترین سؤالی که ذهن همه مخاطبان را درگیر کرده این است که فرجی در آخرین صحبت‌های خود در مورد بازنشستگی خود حرف‌هایی را مطرح کرد که کمی برای همه مخاطبان غیر قابل قبول است. فرجی در مصاحبه خود با سایت فدراسیون کاراته اظهار داشت: «بنده به عنوان خدمتگذار ورزش از خرداد سال 90 درخواست بازنشستگی دادم که پس از طی مراحل اداری سرانجام با این امر موافقت شد. با توجه به بازنشستگی در وزارت ورزش و جوانان و از آنجا که فدراسیون کاراته در 14 ماه اخیر به ثبات خوبی رسیده و مسیر شکوفایی خود را پیدا کرده و در سطح آسیا و جهان به جایگاه واقعی خود دست یافته است، لذا ترجیح داده‌ام از سمت خود استعفا کرده و امور این رشته پرافتخار را به متولیان امر بسپارم، انشاالله بتوانم در آینده به عنوان سرباز نظام کماکان در خدمت ورزش و جوانان باشم.»

البته بلافاصله پس از اینکه استعفای فرجی روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت موضوع سرپرستی علیرضا سمندر رئیس سابق فدراسیون کاراته نیز در رسانه‌ها مطرح شد و حتی وی در مصاحبه خود اعلام کرد که حدود یک ماه پیش در مورد بازگشت به فدراسیون با وی صحبت شده است و آن هم خیلی گذرا بوده و هنوز هم هیچ چیز قطعی نیست. 

البته سمندر در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت که کارنامه‌اش برای مسئولان مشخص است، اما رزومه‌ای از فعالیت‌های خود را نیز به آنها ارائه کرده است.

به نظر کارشناسان، صحبت‌هایی که سمندر در مصاحبه خود مطرح کرده است کاملا به ضرر وی تمام شده است. در واقع صحبت‌های وی یک خودزنی بود. به هر حال سمندر در مصاحبه‌ خود گفته که طی یک ماه گذشته مسئولان وزارت ورزش و جوانان از وی برنامه گرفته‌اند و با این حساب عملا موضوع بازنسشتگی فرجی زیر سؤال رفته است. ظاهرا موضوع بازنشستگی فرجی، صرفا برای برکناری وی مطرح شده است. 

آخرین خبرهایی که از وزارت ورزش و جوانان شنیده شده، این است که با صحبت‌هایی که سمندر در رسانه‌ها مطرح کرده عملا از گردونه گزینه‌های وزارت ورزش و جوانان خارج شده است چون موضوع بازنشستگی رئیس جوان فدراسیون کاراته را زیر سؤال برده است. 

البته سؤال بی جوابی که در صحبت‌های فرجی وجود دارد این است که چطور ممکن است با توجه به اینکه وی خردادماه سال گذشته درخواست بازنشستگی داده، مسئولان وزارت ورزش و جوانان با حضور فرجی در انتخابات فدراسیون کاراته موافقت کردند؟

نکته‌ دیگر اینکه چطور ممکن است مجمع انتخاباتی یک فدراسیون با سلامت کامل با حضور معاون وزیر ورزش برگزار شود، اما پس از گذشت 8 ماه از این انتخاب، رئیس فدراسیون حکم ریاست خود را از مسئولان وزارت ورزش و جوانان دریافت نکند. 

 

با این تفاسیر، استنباط خانواده کاراته از امضا نشدن حکم رئیس فدراسیون این است که مسئولان وزارت ورزش و جوانان از همان روز اول با این انتخاب موافق نبودند، اما با توجه به حمایتی که از سوی روسای هیئت‌های استان‌های مختلف در روز برگزاری مجمع از فرجی صورت گرفت، آنها ناچار شدند با این انتخاب کنار بیایند.

این در حالی است که روز برگزاری مجمع، شایعاتی دهان به دهان نقل شد و فضای انتخابات را تحت شعاع خود قرار داد.

گفته می‌شد که شب قبل از برگزاری مجمع،‌ با روسای هیئت‌ها تماس گرفته شده و از‌ آنها خواسته شده که به فرجی رای ندهند تا به جایش گزینه وزارت ورزش و جوانان رای بیاورد.

اتفاقات امروز نشان می‌دهد که این شایعه پر بیراه نبوده است.

 

حال که فرجی رئیس فدراسیون کاراته استعفای خود را به وزارت ورزش و جوانان ارائه کرده، عقل سلیم می‌گوید با آرامشی که در فدراسیون کاراته حاکم است و با نتایجی که تیم ملی در پاریس کسب کرد اگر با این استعفا موافقت شود مشکل‌کار از جای دیگر است.

به هر حال اعزام نشدن تیم ملی به مسابقات جهانی کاراته وان پیش از مسابقات جهانی فرانسه (به دلیل مخالفت مسئولان وزارت ورزش و جوانان) اختلافات جدی فرجی و مسئولان وزارت ورزش را نشان داد.

تیم ملی در حالی قرار بود به این مسابقات اعزام شود که تمام کارهای اعزام انجام شده و حتی ویزای ملی پوشان صادر شده بود، اما به دلیل مخالفت عباسی و سجادی، تیم ملی از حضور در مسابقات کاراته وان آلمان باز ماند. 

ما هم معتقدیم که اگر مجموعه یک فدراسیون در عملکرد خود ضعفی داشته باشند قطعا باید به آن رسیدگی شود، اما فدراسیون کاراته پس از رفتن پناهی تقریبا به آرامش رسیده و با نتیجه‌ای که در پاریس کسب شده بود، اگر با استعفای فرجی موافقت شود باید در مطرح شدن بحث بازنشستگی در استعفای فرجی شک کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها