کد خبر: ۱۰۲۶۴۴
زمان انتشار: ۱۹:۵۵     ۰۵ دی ۱۳۹۱
مجتبی تقوی به خاطر آنچه که تماس‌ باشگاه استقلال با برخی از بازیکنان سایپا خواند، از رفتار مدیران آبی‌ انتقاد کرد

سرمربی سایپا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: متاسفانه باشگاه‌هایی مانند استقلال که بازیکنان ما را می‌خواهند به طور رسمی مذاکره نمی‌کنند و شخصا با بازیکن تماس گرفته تا او را وسوسه کنند. این بازیکنان تا پایان فصل با ما قرارداد دارند و از الان برای انتهای فصل با آنها تماس گرفته می‌شود. این باعث می‌شود بازیکنان خدای ناکرده در نیم فصل دوم احتیاط بیشتری به خرج داده و بیش از پیش مراقب سلامتی‌شان باشند؛ در حالی که فوتبال یک ورزش فیزیکی و درگیرانه است که در آن سخت‌کوشی و جنگندگی حرف اول را می‌زند.

تقوی تاکید کرد: ما بازیکنی نگرفته‌ایم اما همواره مورد حمله تیم‌های پولدار بوده‌ایم. باید نظارت‌های بیشتری در این موارد صورت گیرد. رفتار استقلال ناجوانمردانه‌ است. فوتبال جوانمردانه این نیست که در یک مسابقه توپ را زمان مصدومیت بازیکن حریف به بیرون بزنید. فوتبال جوانمردانه باید در خارج از زمین هم وجود داشته باشد. من به تمام بازیکنانم هشدار دادم و به آنها گفتم خیلی از این تماس‌ها صوری است و معلوم نیست این باشگاه‌ها شما را بخواهند؛ ضمن این‌که عملکردتان در نیم فصل دوم در تصمیم‌گیری پایان فصل آنها تاثیر زیادی دارد.

وی همچنین درباره بازی چهارشنبه (فردای) فوتبال سایپا مقابل تراکتورسازی اظهار کرد: "خوشبختانه شرایط خوبی داریم و بازیکنان برای این مسابقه مهم و دشوار آماده‌اند. تیم در نیم فصل اول روند رو به رشدی داشت؛ هر چند موانعی سر راهمان بود که هنوز برطرف نشده است. این موانع مربوط به داوری‌های ماست و فکر می‌کنم سایپا بیش از هر تیم دیگری از داوری ضربه خورده است. با این حال باید بدون توجه به این مسائل تلاش خودمان را داشته باشیم و به پشتوانه تیم جوانی که داریم، بتوانیم نتایجی بهتر از نیم‌فصل اول کسب کنیم."

وی درباره عملکرد سایپا در نیم فصل نخست افزود: "تیم در 17 بازی نیم فصل اول تنها در سه نیمه عملکرد بدی داشت که دو نیمه از آنها هم با یک بازیکن کمتر مقابل حریفان قرار گرفتیم و این عملکرد ضعیف طبیعی بود. شاید اگر تنها بخشی از امتیازهایی را که به خاطر اشتباه‌های داوری از دست دادیم می‌گرفتیم، جایگاه سایپا در صدر جدول بود."

تقوی درباره واکنش خود به موانع اشتباه‌های داوری و چگونگی بر داشتن آنها از سر راه تیمش اظهار کرد: "واقعا نمی‌دانم! به اشتباه‌های داوری چندان اعتراض نکردم البته در یک مسابقه که اشتباه‌های داور زیاد شد، اعتراض‌هایی داشتم. به طور مثال در یک تصمیم عجیب یک داور را دو 2 هفته متوالی برای قضاوت بازی ما گماردند. سهوا یا عمدا اشتباه‌هایی دارند و حتی عذرخواهی هم نمی‌کنند. سایپا، باشگاه باآبرویی است و خلق‌الساعه نیست. از آن باشگاه‌ها نیستیم که شخص پولداری آن را بخرد و برایش هزینه کند. این باشگاه بیست‌وچند سال است، در فوتبال ایران فعالیت می‌کند و بازیکنان زیادی را به فوتبال ملی تحویل داده است. بنابراین باید حداقل اخلاق را در قبالش رعایت کنیم. قضاوتی درباره عمدی یا سهوی بودن اشتباه‌های داوری نمی‌کنم اما واقعا از این بابت لطمه خوردیم و الان با صدر جدول تنها 5 امتیاز اختلاف داریم. تصور کنید اگر تنها در یکی، دو بازی اشتباه‌های داوری علیه ما نبود، الان می‌توانستیم صدرنشین باشیم.

سرمربی سایپا با اشاره به تیم تراکتورسازی گفت: عنصر تماشاگر تاثیر زیادی در عملکرد تیم‌ها دارد و تراکتورسازی به خوبی از این سرمایه استفاده می‌کند. تماشاگر حتی می‌تواند ضعف‌های یک تیم را پوشش دهد. با آن‌که بازی فردا در کرج برگزار می‌شود اما تماشاگران زیادی از تیم تراکتورسازی به استادیوم می‌آیند. چیزی که سایپا همیشه از آن محروم بوده و غیر از یکی دو بازی تماشاگران کرجی‌ از تیم ما حمایت چندانی نداشتند. این از مشکلات عمده تیم ماست. تراکتورسازی تیم خوبی است و بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارد. همان‌طور که گفتم، تماشاگران کم‌نظیرشان مهم‌ترین عامل موفقیت این تیم در نیم فصل اول بودند. آنها را حریف قدرتمندی قلمداد کرده اما از طرفی چون میزبان هستیم و انگیزه زیادی برای نیم فصل دوم داریم، می‌خواهیم کارمان را با برد شروع کنیم.

تقوی به مشکلات مالی سایپا هم اشاره کرد: "امیدوارم تمهیداتی اندیشیده شود که بحث مالی سایپا حل شود. بودجه ما امسال 40 تا 45 درصد کاهش یافته با این حال بازیکنان به خوبی تمرین کردند و از تیم‌های خوب لیگ بودیم. باور کنید سایپا به لحاظ هزینه‌های امسال جزو 5 تیم انتهای جدول قرار می‌گیرد. بودجه امسال ما در حد باشگاه‌هایی چون گهر و فجر سپاسی بود و این در شرایطی است که خیلی‌ها فکر می‌کنند، سایپا باشگاه متمولی است و هزینه زیادی برای تیمش انجام می‌دهد. قرارداد من به عنوان سرمربی تیم و همین‌طور قرارداد بسیاری از بازیکنان فوق‌العاده پایین‌تر از مربیان و بازیکنان تیم‌های دیگر است. با این تفاسیر برای ما افتخار است که عملکرد بدی نداشتیم و سختی‌ها را تحمل کردیم. البته سایپا در ادوار گذشته این مشکلات را نداشت و امسال به شدت تحت ریاضت اقتصادی قرار گرفته است. مسئله اینجاست که بعضا بسیاری از باشگاه‌های دولتی را در یک سطح قلمداد می‌کنند؛ در حالی که باشگاه‌های دولتی دیگر شرایط متفاوتی نسبت به سایپا دارند. امسال سال سختی را پشت سر گذاشته و حتی نتوانستیم در نیم فصل بازیکنانی را جذب کنیم.

تقوی درباره فعالیت سایپا در فصل نقل‌وانتقالات هم گفت: تنها یک بازیکن گرفتیم که آن هم بابک لطیفی، بازیکن جوان و سابق سایپا بود که برای مدتی به فجر سپاسی رفت و الان دوباره به سایپا برگشت. بازیکنان مشهوری در فوتبال ایران بودند که دوست داشتند با من کار کنند و حتی حاضر بودند، 150 میلیون تومان کمتر از پیشنهادهایی که از تیم‌های بزرگ داشتند، بگیرند و به سایپا بیایند اما توان خرید آنها را نداشتیم.

سرمربی سایپا در پایان گفت: به هر حال تیم جوان سایپا آماده است تا در نیم فصل دوم بازی‌های سختی را پشت سر بگذارد. جوان بودن تیم ما اگرچه با کم‌تجربگی هم همراه است اما امیدواریم در ادامه راه لیگ به لحاظ قدرت بدنی، شرایط ایده‌آل را حفظ کنیم. هدف ما از ابتدای فصل کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نبود اما اگر اتفاق خاصی پیش نیاید و ما همچنان با قدرت به کارمان ادامه دهیم، می‌توانیم جزو چند تیم بالای جدول در انتهای فصل باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها