کد خبر: ۱۰۲۵۳
زمان انتشار: ۱۶:۲۸     ۱۶ اسفند ۱۳۸۹
برخي منابع آگاه ليبيايي اعلام كردند كه «معمر قذافي»، رهبر اين حكومت براي تضمين خروج خودش و خانواده‌اش از ليبي به شوراي ملي موقت پناه برده است.

به گزارش ايلنا به تقل از روزنامه الشرق‌الاوسط ـ‌چاپ لندن‌ـ، اين منابع آگاه در بنغازي محل شوراي موقت ليبي كه اداره امور شهرها و مناطق آزاد شده را به‌عهده دارد، گفتند:«سرهنگ معمر قذافي، فردي را براي مذاكره با شوراي ملي موقت به بنغازي فرستاده و اعلام كرده كه آماده كناره‌گيري از قدرت و خروج از كشور است به شرط آن‌كه سلامت او و فرزندانش تامين شود.»

اين منابع افزودند: «قذافي شرايط را اين گونه تشريح كرده است كه كنگره مردمي عمومي (پارلمان قذافي) برگزار شود و قذافي كناره‌گيري خود و تسليم حاكميت به شوراي ملي را اعلام كند اما به شرط آن‌كه سلامت او و خانواده و همچنين دارايي‌هايش تضمين شود.

اين منابع در تماس با الشرق‌الاوسط گفتند: «از جمله شرايط قذافي اين است كه به او كمك شود به كشوري كه قصد دارد برود و از پيگردش در خارج از كشور و تحويلش به دادگاه‌هاي بين‌المللي چشم‌پوشي شود.

منابع ياد شده از واكنش شوراي ملي موقت خبري منتشر نكردند و فقط گفتند كه تاكنون به درخواست قذافي پاسخ مثبت يا منفي داده نشده است، ولي افزودند كه تمايل آنان اكنون مذاكره نكردن و رد هر گونه مذاكره‌ با قذافي تحت هر گونه شرايطي هستند.

برخي منابع نيز فاش كردند كه قذافي اقدام به توزيع اسلحه و مهمات در ميان جوانان هوادار خود در طرابلس كرده است و اين جوانان براي ايجاد رعب و وحشت در ساكنان طرابلس و حتي خبرنگاراني كه رژيم حاكم به پايتخت آورده در خيابان‌ها اقدام به شليك گلوله كردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها