کد خبر: ۱۰۲۵۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۰۵ دی ۱۳۹۱
از ماه فوریه ۲۰۱۳ در انگلیس سرویس دهنده‌های اینترنتی باید به صورت دیفالت سایت‌های مستهجن را ببندند؛ بر این اساس سیستم فیلترینگ باید توسط سرویس دهندگان انتخاب شده و روی سرورهایشان نصب شود.
به گزارش 598 به نقل از خبر آنلاین، نخست وزیر انگلیس درخواست کرده است سایت‌های ژورنوگرافی و مستهجن در انگلیس به صورت دیفالت (از پیش تعریف شده) فیلتر شوند.

به گزارش ارس تکنیکا، دیوید کامرون در این‌باره گفت: امروزه حمله‌ای خاموش به بچه‌های بی‌گناه ما در راه است و من می‌خواهم با آن مبارزه کنم.

وی افزود باید بچه‌هایمان را حفظ کنیم! و هر خانه‌ای که در آن فرزندانمان هستند باید به صورت دیفالت دسترسی به سایت‌های مستهجن فیلتر شده و محدود شوند.

ظاهراً دولت انگلیس مدت‌هاست برای این کار برنامه ریزی کرده و از ماه فوریه ۲۰۱۳ سرویس دهنده‌های اینترنتی باید به صورت دیفالت سایت‌های مستهجن را ببندند؛ بر این اساس سیستم فیلترینگ باید توسط سرویس دهندگان انتخاب شده و روی سرورهایشان نصب شود.

هر خانه‌ای که می‌خواهد به اینترنت وصل شود و در خانه فرزندی وجود دارد، توسط سرویس دهنده مورد پرسش قرار گرفته و اگر موافقت کنند بلافاصله سیستم فیلترینگ به صورت از قبل تعیین شده روی اینترنت آنها فعال می‌شود و اگر اوکی ندهند باز برخی سایت‌های مضر برایشان دور از دسترس خواهد شد. (و نه همه سایت‌های تعریف شده)

البته مدتهاست دولت نسبت به سایت‌های مستهجن، سایت‌های خشونت آمیز و مربوط به خودکشی و نیز سایت‌های ویدیویی خشونت آمیز حساس شده است.

واقعیت این است که فرزندانمان تاریک‌ترین قسمت اینترنت را رها نکرده‌اند و کلار پری به دستور مستقیم دیوید کامرون مسئول شده تا اینترنت امن را به خانواده‌ها توضیح داده و سعی کند برنامه‌های دولت برای این منظور را بین مردم جا بیندازد هر چند از سوی حزب مخالف در پارلمان اعتراضاتی صورت گرفته است؛ البته صنایع اینترنتی و مرتبط با پورنوگرافی نیز با این قانون مخالف هستند چرا که کاسبی آنها کساد می‌شود.

دیلی میل در گزارشی اعلام کرد دیدن سایت‌های مستهجن باعث کم شدن حافظه می‌شود؛ بدین ترتیب سیاست فیلترینگ به صورت دیفالت، جایگزین فیلتر روشن و خاموش توسط والدین می‌شود؛ کامرون گفته تمام شواهد نشان می‌دهد سیاست فیلتر روشن و خاموش توسط والدین جواب نمی‌دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها