کد خبر: ۱۰۲۴۱۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۰۵ دی ۱۳۹۱
حجت‌الاسلام ابراهیمی:
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز معتقد است اگر 9 دی نبود، فتنه‌گرها کشور را ناامن و ملتهب می‌کردند و این شرایط نمی‌گذاشت که هیچ کار مثبتی در کشور صورت بگیرد؛ و معلوم نبود که سرنوشت ما به کدام سمت کشیده می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، یکی از مولفه‌های اصلی 9 دی را دین‌داری مردم و بیزاری از فتنه‌گران متعرض به دین دانست و گفت: نظام ما که بر مبنای دین شکل گرفته، حافظ دین است و اگر این نظام از بین می‌رفت دین هم عامل حفاظت و حراست نداشت؛ بنابراین حفظ نظام از دیگر عوامل حماسه مردمی 9 دی است.

وی زیرسؤال رفتن رای مردم و توهین به آنها را یکی دیگر از انگیزه‌های قیام مردمی 9 دی خواند و گفت: برای مردم سنگین بود که به آرا و نظراتشان بی‌احترامی شود. مردم مطمئن بودند که در انتخابات تقلبی رخ نداده است.

ابراهیمی زیرسؤال رفتن اقتدار ایران را عامل دیگر حماسه 9 دی دانست و اظهار داشت: فتنه‌گران پیروزی با عظمتی را که از آن می‌توانستیم استفاده‌های زیادی در داخل و خارج ببریم، به کام ملت تلخ کردند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز نادیده گرفتن رهنمودهای مقام معظم رهبری و عمل نکردن به وصیت‌های حضرت امام خمینی (ره) را دو عامل دیگر قیام 9 دی خواند و افزود: فتنه‌گران به همه مقدسات مردم و حتی امام حسین (ع) توهین کردند؛ آنان حرمت ماه مبارک رمضان را شکستند و در این ماه با بطری آب به خیابان‌ها آمدند.

وی ادامه داد: فتنه‌گران از سویی دیگر شعار حمایت از لبنان و فلسطین که میراث حضرت امام (ره) بود را نادیده گرفتند و بر عکس آن عمل کردند.

ابراهیمی این عوامل را زمینه‌ساز قیام 9 دی تلقی کرد و گفت: در نهایت هدایت مقام معظم رهبری جامعه را به آرامش کشاند و وحدت را بر آن حکم‌ فرما کرد. به تبعیت از مقام معظم رهبری، علما، بزرگان، و شخصیت‌ها با روشنگری نشان دادند که این حرکت، حرکت غرب است که به دنبال ساختار شکنی و از بین بردن اصل نظام است.

به گفته وی مردم برای حمایت از دین اعتقادات، نظام،‌ هویت و حیثیت خود در مقابل فتنه‌گران ایستادند و حماسه 9 دی را با این گستردگی به وجود آوردند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سؤال که اگر 9 دی نبود بر سر کشور چه می‌آمد،‌ اظهار داشت: اگر 9 دی نبود، فتنه‌گرها کشور را ناامن و ملتهب می‌کردند و این شرایط نمی‌گذاشت که هیچ کار مثبتی در کشور صورت بگیرد؛ امروز نیز معلوم نبود سرنوشت ما به کدام سمت کشیده می‌شد.

وی ادامه داد: یعنی احتمال همه چیز در این شرایط وجود داشت زیرا اصل نظام در خطر افتاده بود؛ دشمنان دندان تیز کرده بودند و خارجی‌ها به فتنه ورود پیدا کرده بودند.

ابراهیمی با بیان اینکه فتنه 88 اقدام داخلی و خارجی علیه نظام بود، گفت: حماسه 9 دی باعث شد که کشور ما در مقابل آمریکا با آن همه توطئه ایستادگی کند. معتقدم که اگر حماسه 9 دی نبود، مشکلاتی داشتیم که امروز به راحتی قابل جبران نبود.

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان از چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد، گفت: بزرگترین عاملی که می‌تواند جلوی چنین حرکاتی را بگیرد، حفظ وحدت، انسجام و آرامش در جامعه است.

ابراهیمی با بیان اینکه مردم با بصیرت‌هستند و فریب برخی جوسازی‌ها را نمی‌خورند، اظهار داشت: معتقدم که همه چاره‌ها در عمل کردن به رهنمودهای رهبری است و اگر به این رهنمودها توجه شود، فتنه قابل تکرار نیست و انسجام ملت به اختلاف نخواهد انجامید.

وی تاکید کرد: بالاترین و بهترین راهی که ما را از اینگونه فتنه‌ها مصون می‌دارد، تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها