کد خبر: ۱۰۲۳۰
زمان انتشار: ۲۰:۴۲     ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، ژاک شیراک همان همتای فرانسوی سید محمد خاتمی است که در سفر سال 1378 وی به فرانسه بصورت نا متعارف و عجیبی رئیس جمهور سابق کشورمان را تحقیر کرد امّا حامیان و طرفداران خاتمی نه تنها چنین درک و برداشتی از این موضوع نداشتند بلکه از آن سفر بعنوان یک سفر تاریخی و برگی از دیپلماسی فعال دوران اصلاحات یاد کردند!

گفتنی است در آن دیدار تحقیر آمیز و ننگین، سيدمحمد خاتمي پس از پياده شدن از خودرو مسير زیادی را براي ملاقات با "ژاك شيراك"رئیس جمهور سابق فرانسه كه در کنار پله هاي كاخ "اليزه" منتظر ورود او ايستاده بود، بر روی زمین بدون فرش قرمز طی کرد و اوج حقارت و دست به سینه بودن خود در مقابل غرب و استکبار را به نمایش گذاشت که آن سفر تحقیر آمیز وی موجب انتقادات زیادی از جانب نخبگان و رسانه های ارزشی داخلی گردید.

حال با گذشت چند سال از دوران ریاست جمهوری ژاک شیراک قرار است دادگاه فرانسه بدون تعارفات مرسوم در برخی کشورها به اتهامات وی رسیدگی کند.

ژاک شیراک رئیس جمهور سابق فرانسه فردا باید بعنوان متهم در دادگاه حاضر شود تا اولین رئیس جمهور عصر جدید فرانسه باشد که پایش به دادگاه باز شده است.

شیراک که از سال 1995 تا 2007 میلادی رئیس جمهور فرانسه بود حال به اتهام اختلاس و سوء استفاده از اموال دولت به نفع حزبش در دادگاه محاکمه خواهد شد.

 بر اساس این گزارش محاکمه وی قرار است از هفتم ماه مارس تا هشتم آوریل به طول بینجامد که علاوه بر رئیس جمهور سابق فرانسه 9 تن دیگر نیز در این پرونده محاکمه خواهند شد.

این افراد متهم به همکاری با وی در غارت نامشروع اموال دولت و انتقال آن به حزب حاکم در زمان ریاست جمهوری اش می باشند.

البته بنا به گفته برخی کارشناسها، ژاک شیراک 78 ساله به احتمال زیاد به بهانه نامساعد بودن اوضاع جسمیش در دادگاه حضور پیدا نخواهد کرد. همسر وی اخیرا گفته است او دچار آلزایمر شدید شده و گاهی نیز متوهم می شود. 

حال ژاک شیراک به دادگاه برود یا نرود زیاد مهم نیست. سیستم قضائی این کشور راه حل دیگری اتخاذ خواهد کرد و همین که دادگاه فرانسه این جسارت را به خرج می دهد و او را به دادگاه می خواند خود نقطه امیدی برای مردم این کشور تلقی می شود.

 به امید روزی که در جمهوری اسلامی ایران که باید در همه عرصه ها علمدار اقتدار همگام با عدالت باشیم، تمامی مسئولین و شخصیت هایی که به منافع ملی کشور، نظام و بیت المال مسلمین خیانت کرده اند در هر پست و مقام و منصبی که بوده و هستند، برای پاسخگویی به اتهاماتشان به دادگاه کشیده شوند تا مردم بیش از پیش طعم عدالت و اسلامیت نظام را بچشند و عده ای صرفا بخاطر جایگاه سابق و یا فعلی خویش و یا به اعتبار منسوبان و نزدیکان خود احساس امنیت ننمایند بویژه شخص جناب آقای خاتمی و سایر سران فتنه که مردم بارها در تجمعات و راهپیمایی های خویش تقاضای محاکمه و مجازاتشان را نموده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها