کد خبر: ۱۰۲۲۳
زمان انتشار: ۲۰:۰۶     ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
با توجه به درخواست بیش از 50 عضو مجلس خبرگان از آیت الله مهدوی کنی، باید دید آقای هاشمی رفسنجانی پیش از آغاز اجلاس سه شنبه مجلس خبرگان درباره حضورش در انتخابات تغییر موضع خواهد داد یا ترجیح می دهد نظر اعضای مجلس خبرگان را درباره جایگاه خود مشاهده کند.
به گزارش 598 به نقل از شبکه ایران، اکثر نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری که در شهرهایی غیر از پایتخت ساکن هستند، از فردا برای حضور در اجلاس اسفند ماه مجلس خبرگان که در روزهای 17 و 18 اسفند برگزار می شود، وارد تهران خواهند شد.
از جمله دستور کارهای اجلاس این هفته مجلس خبرگان تعیین رئیس جدید است.
آیت الله مهدوی کنی چند روز پیش به طور رسمی با درخواست بیش از 50 عضو مجلس خبرگان کاندیدای ریاست این مجلس شده است.
آقای هاشمی رفسنجانی هم پیش تر حضور خود را در انتخابات ریاست خبرگان قطعی کرد تا شاید بتواند مهر تایید ادامه ریاستش را بگیرد.

ورود خبرساز هاشمی

او که با ابهاماتی درباره حمایت از جریان فتنه و سکوت رضایت آمیز در برابر رویکرد سران داخلی آن روبروست، پیش از اعلام کاندیداتوری به صورت کلی علیه آشوبگران موضع گرفت و سپس گفت که کاندیداتوری اش در انتخابات قطعی است.
بخشی از فعالان و ناظران سیاسی، از این خبر استقبال نکردند چرا که به اعتقاد آنان آقای هاشمی به عنوان رئیس مجلس خبرگان نتوانسته است در انجام وظیفه خود که "موضع گیری صریح علیه جریان برانداز" و "حمایت و تبعیت از ولایت فقیه" از مصادیق ابتدایی آن است، موفق باشد.

احتمال کناره گیری هاشمی

شاید به همین دلیل بود که موضوع کناره گیری وی پس از ورود آیت الله مهدوی کنی به طور جدی مطرح شده است.
در همین راستا، چند روز پیش حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در جمع خبرنگاران گفت که "به نظر من رقابت جدی وجود نخواهد شد چرا که رقیب جدی برای آیت الله مهدوی کنی نیست به این دلیل که به احتمال بسیار قوی آقای هاشمی رفسنجانی برای ریاست مجلس خبرگان کاندید نمی شود."
امروز هم برخی منابع خبری، عنوان کردند، با توجه شرایط و فضای مجلس خبرگان رهبری و قطعیت کاندیداتوری آیت الله مهدوی کنی آقای هاشمی رفسنجانی به ارزیابی برای کاندیداتوری ریاست مجلس خبرگان مشغول است که آخرین خبرها حاکی از احتمال بالای عدم حضور وی در انتخابات ریاست این مجلس است.

رای بالا به آیت الله مهدوی کنی

هرچند تاکنون خبری رسمی درباره انصراف آقای هاشمی از کاندیداتوری منتشر نشده است اما پیش بینی های اعضای مجلس خبرگان و دیگر روحانیون مطرح حاکی از رای بالای آیت الله مهدوی کنی در انتخابات مجلس خبرگان است.
آیت‌الله محسن حیدری آل‌کثیری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه موقت اهواز در این باره گفته است: آیت‌الله مهدوی‌کنی از چهره‌های شاخص انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مورد توجه و عنایت اکثریت قریب به اتفاق مجلس خبرگان است و با توجه به موقعیتی که آیت‌الله مهدوی کنی دارند، ایشان رئیس مجلس خبرگان در انتخابات آینده خواهند بود.

آیت الله عبدالنبی نمازی، دیگر عضو مجلس خبرگان هم معتقد است "از آنجایی که اکثر نمایندگان مجلس خبرگان از وی درخواست کرده اند که برای ریاست این مجلس اعلام کاندیداتوری کند و پیرو این درخواست ایشان نیز قبول کردند قطعا آیت الله مهدوی کنی رای لازم را بدست خواهند آورد."
همچنین آیت الله ممدوحی، آیت الله مهدوی کنی را مورد اعتماد اعضای مجلس خبرگان دانسته است.
پیش بینی حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس صریح تر از دیگران بوده است. به گفته او "آیت‌الله مهدوی‌کنی با رأی بالایی رئیس مجلس خبرگان رهبری خواهد شد."
درباره محبوبیت و شخصیت شایسته آیت الله مهدوی کنی و اعتماد و رای بالای اعضای مجلس خبرگان به وی، دیگر اعضای مجلس خبرگان همچون حجت‌الاسلام والمسلمین محمد بهرامی خوشکار، آیت الله حسینی شاهرودی، آیت الله علی معلمی، آیت الله علی اسلامی و آیت الله اسدالله ایمانی هم سخن گفته اند.
با این وجود و با توجه به درخواست بیش از 50 عضو مجلس خبرگان از آیت الله مهدوی کنی، باید دید آقای هاشمی رفسنجانی پیش از آغاز اجلاس سه شنبه مجلس خبرگان درباره حضورش در انتخابات تغییری خواهد داد یا ترجیح می دهد نظر اعضای مجلس خبرگان را درباره جایگاه خود مشاهده کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۸ - ۱۶ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
شما بزودی مثله بن علی می شید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها