کد خبر: ۱۰۲۱۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۰۴ دی ۱۳۹۱
آیا می‌شود مربی تیم به داور بگوید من فلان بازیکن را جای بهمان بازیکن به میدان می فرستم و بازیکنی که درون زمین قرار دارد می‌رود گوشه پرچم کرنر می‌نشیند و کاری به کسی ندارد؟
farhad majidi Hamid Neshatjoo فرهاد مجیدی حمیدنشاط جو

به گزارش 598 به نقل از سایت گل- ابهامات قرارداد فرهاد مجیدی و استقلال پابرجاست.

غلامرضا بهروان به مهر گفته است: پیش از اینکه قرارداد فرهاد مجیدی به ثبت برسد لیست تیم استقلال پر بود اما بر اساس توافق‌نامه‌ای که مسئولین باشگاه استقلال در خصوص جدایی "لیام ردی" از این باشگاه در اختیار سازمان لیگ قرار دادند ما مجوز ثبت قرارداد فرهاد مجیدی را صادر کردیم. این توافق‌نامه رسمی به امضای مدیرعامل باشگاه استقلال، مدیر برنامه‌های لیام ردی و حتی امضا و اثر انگشت خود این دروازه‌بان استرالیایی نیز رسیده است. در این توافق‌نامه قید شده که باشگاه استقلال باید 84 هزار دلار به این بازیکن بدهد که تا به امروز این اتفاق نیفتاده است. در حال حاضر این توافق‌نامه در اختیار کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قرار گرفته تا تسویه حساب کامل مالی با لیام ردی صورت گیرد. در صورتی که باشگاه استقلال اقدام به انجام چنین کاری نکند این توافق‌نامه جنبه اجرایی پیدا نکرده و مجوز بازی برای فرهاد مجیدی صادر نمی‌شود.


مدیر روابط عمومی هیات فوتبال استان تهران در این خصوص می‌گوید: زمانی که استقلالی‌ها برای ثبت قرارداد فرهاد مجیدی به هیات فوتبال آمدند لیست‌شان پر بود اما آنها برای آنکه زمان نقل و انتقالات نیم‌فصل را از دست ندهند به سازمان لیگ اعلام کردند که به صورت توافقی قرارداد "لیام ردی" را فسخ کرده و در اسرع وقت پول این بازیکن استرالیایی را می‌دهند.

تیموری در همین خصوص افزود: رئیس سازمان لیگ نیز طی نامه‌ای به هیات فوتبال به صورت مشروط اجازه ثبت قرارداد فرهاد مجیدی را داد. بنابراین تا زمانی که استقلالی‌ها با این بازیکن استرالیایی تسویه حساب نکنند، کارت بازی برای فرهاد مجیدی صادر نخواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که استقلالی‌ها از نظر قانونی تا کی برای تسویه ‌حساب با ردی زمان دارند، تاکید کرد: طبق قانون استقلالی‌ها 72 ساعت وقت دارند تا در این خصوص اقدامات مقتضی را انجام دهند.

***

آنچه مطرح شده آیا می‌تواند به ثبت قرارداد مجیدی وجاهت قانونی ببخشد؟ این‌که استقلال با بازیکنی توافق کرده که وقتی پول او را داد می‌تواند وی را از لیست خود خارج کند آیا به منزله خالی کردن لیست تلقی می‌شود؟ سوال خود را به گونه دیگری می‌پرسیم. اگر یک تیم ایرانی امروز با مسی توافق کرد که به او 700 میلیون دلار بدهد تا این بازیکن به ایران و آن تیم بیاید و شرط گذاشتند که اجرای این قرارداد منوط به پرداخت تمام و کمال آن پول است آیا می‌توان از همان لحظه نوشتن این توافق‌نامه گفت مسی به آن تیم پیوسته است؟ شرط تحقق این موضوع، پرداخت پول بوده. وقتی پول پرداخت شد قرارداد نهایی می‌شود.

توافق‌نامه لیام ردی اگر تا لحظه پایانی نقل و انتقالات با پرداخت پول از سوی آبی‌ها همراه می‌شد و لیام ردی آن را نمی‌پذیرفت جای دفاع برای استقلالی‌ها داشت وگرنه حالا که نقل و انتقالات تمام شده و این امر صورت نگرفته، آن توافق‌نامه یک برگ کاغذ داخلی باشگاه استقلال بیشتر نیست. این‌که بین استقلالی‌ها و ردی چه گذشته ارتباطی به مقررات نقل و انتقالات ندارد.

بحث بر سر تعداد نفرات است و یک تیم نمی‌تواند بیش از 21 بازیکن داشته باشد. فوتبال قانون دارد. مثلا در یک بازی فوتبال، وقتی قرار است بازیکنی تعویض شود، ابتدا باید بازیکن درون زمین کاملا از میدان خارج شود تا بازیکن جانشین به جای او به زمین برود. چرا؟ چون قانون فیفا می‌گوید ولو برای ثانیه‌ای نباید یک تیم بیش از 11بازیکن در زمین داشته باشد. آیا می‌شود مربی تیم به داور بگوید من فلان بازیکن را جای بهمان بازیکن به میدان می‌فرستم، بازیکنی که درون زمین قرار دارد می‌رود گوشه پرچم کرنر می‌نشیند و کاری به کسی ندارد؟! امکان ندارد. حالا هم استقلالی‌ها این موضع دارند و بهروان که خود از داوران برجسته فوتبال ما بوده دارد همین نکته را مطرح می‌کند. بازیکن تعویضی را به میدان فرستاده‌اند و می‌گویند بازیکن درون زمین قول داده بعدا" از زمین خارج شود!

فرهاد را وارد لیست کرده‌اند اما نام لیام ردی همچنان در فهرست استقلالی‌ها قرار دارد. این ابهام این قرارداد است. ما از جناب بهروان می‌پرسیم اکنون در این لحظه لیام ردی بازیکن استقلال هست یا نیست؟ فرهاد چطور؟ هر دوي آنها با این تیم قرارداد رسمی دارند. قرارداد با کارت بازی فرق دارد و اینکه بگوییم فرهاد چون کارت بازی ندارد عضو استقلال نیست حرفی قانونی به حساب نمی‌آید. هر دو بازیکن استقلال هستند و این تیم 22 بازیکن دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها