کد خبر: ۱۰۲۱۳۴
زمان انتشار: ۰۰:۵۲     ۰۴ دی ۱۳۹۱
کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: با تداوم سیاست تحریم و مذاکره آمریکا علیه ایران، موضوع هسته‌ای راه به جایی نخواهد برد.

«حسن بهشتی‌پور» کارشناس مسائل هسته‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی فارس در خصوص آینده مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 عنوان کرد: به نظر نمی‌رسد آمریکا با سیاست ادامه تحریم علیه ایران و از سوی دیگر درخواست برای مذاکره علاقه‌ای برای حل شدن موضوع هسته‌ای ایران داشته باشد.

وی افزود: معتقدم با تداوم سیاست تحریم و مذاکره از سوی آمریکا علیه ایران، موضوع هسته‌ای ایران راه به جایی نخواهد برد.

بهشتی‌پور گفت: شاید آمریکایی‌ها می‌اندیشند که ایران زیر فشار از مواضع خود کوتاه خواهد آمد بدون این که امتیازی دریافت کند، اما این تصور اشتباه است و به دور از قوانین هرگونه مذاکره منطقی است.

کارشناس هسته‌ای ایران با اشاره به آمادگی ایران برای مذاکره و حل موضوع هسته‌ای تصریح کرد: چه طور آمریکایی‌ها انتظار دارند که با تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران همکاری و اعتماد ما را جلب کنند.

بهشتی‌پور عنوان کرد: هنوز گام عملی از سوی آمریکا و همراهانش در گروه 1+5 در خصوص اعتمادسازی برداشته نشده است و همه در حد خبر و تحلیل‌های رسانه‌ای برخی دیپلمات‌های غربی بوده است.

وی در خصوص مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی اتمی نیز گفت: هیچ گونه اطلاعاتی از جزئیات گفت‌وگوها و توافقات صورت گرفته درز پیدا نکرده است و صرفا سخنانی کلی از سوی دوطرف عنوان شد.

باید منتظر باشیم تا ببینیم دور دوم مذاکرات که قرار است اواخر دی ماه برگزار شود به چه نتیجه‌ای خواهد رسید.

23 آذر ماه 91 نشست نمایندگان آژانس بین‌المللی اتمی با ایران در تهران برگزار شد. در پایان این نشست «هرمان ناکارتس» معاون مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز 24 آذرماه گفت: انتظار می‌رود در ماه ژانویه [ماه آینده/27دی] توافقی با ایران درباره موضوعات مهم درباره برنامه هسته‌ای تهران حاصل شود.

ایران همواره برای همکاری با آژانس بین‌المللی اتمی اعلام آمادگی کرده است، اما هر نوع همکاری که فراتر از معاهده «ان پی تی» و وظایفش در قبال آژانس است را منوط به تعیین مدالیته و چارچوب مشخص زمانی و کاری همانند مدالیته 2007 عنوان کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها